Dopravní situace a zácpy: proč vlastně vznikají?
autovideo
Na záhadu, proč vlastně vznikají dopravní zácpy, je tu vědecká odpověď. Můžeme si za ně sami!
Jak funguje bezdušová pneumatika? Video odhaluje neviditelnou práci na silnici
Häkkinen prodává unikátní hypersporťák. Šampion Formule 1 dá kupci i speciální zážitek
Škoda Kamiq Monte Carlo se zalíbí hlavně obyčejným lidem, jejichž srdce tíhne k motorsportu
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
Nové Lamborghini Huracán SVJ je posledním ryze spalovacím supersportem značky. Nástupce bude hybrid
autovideo
Na záhadu, proč vlastně vznikají dopravní zácpy, je tu vědecká odpověď. Můžeme si za ně sami!
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Nedavno nekdo napsal ze jsou 2 druhy ridicu. Ovce a ty co jedou o neco rychleji nez je na znackach a psano v predpisech. Je to rozdeleny na 60% ovci a 40% ridicu co nezdrzuji. Ty ovce jsou ty co vytvari kolony a zácpy. na 50tce jedou 30km/h. Je to strach z pokut. na 70tce jedou 50, na 90tce jede 70km/h. aby nahodou nepřekročily rychlost a pak na dalnicich ty co jednou 100 a jeste v levem pruhu a nechtej uhnout z duvodu ze oni maj taky pravo jet v levem pruhu co nedrnca. Jenze delaji taky prestupek, treba v nemecku je trestan vic nez rychla jizda. Ve mestech je to tak ze ty ovce nejedou hned na zelenou oni se na zelenou teprve pripravuji ale az skoro na oranzovou pred cervenou nesleduji provoz nestihaj radit ocumuji kde co leta. vjedou do krizovatky aniz by ji mohli projet stoji pak uprostred a brzdi dalsi pruhy v prujezdu krizovatkou. kdybych pokracoval tak bych zde psal jeste zejtra ale uz ne, ty ridici se urcite poznavaj ikdyz dodrzuji predpisy. Jsou dny kdy se mi stava ze nenarazim na predpisoveho ridice a Prahu projedem za par minut nikdo nebrzdi na semaforech jedou tesne nad povolenou rychlost a cesta je prijemna velmi plynula . Jseam rad ze jich je aspon tech 40% cislo by se mohlo zvyšovat jen nevim kdo se zaradi z ovci do rychlejsich ridicu. Vim ze se najde dost (60%) ridicu co napisi ze to tak neni ale me zkusenosti jsou bohate na rizeni osobaku v kterou koliv dobu.
Dobře jste popsal situaci na silnicích, ale zcela špatně jste ji interpretoval.
1. ženy za všechny problémy nemohou, přijde mi trochu nefér hovořit jen o nich a mužskou část populace z problému zcela vyjmout. 🙂
2. Zácpy, jak dokazuje video u článku způsobují ti, kteří se snaží jet rychleji, než provoz okolo nich. Je to tedy přesně naopak. Tady na autowebu panuje jakási mylná představa, kterou tady prezentoval nějaký redaktor před lety, a kterou některé „ovce“ stále přebírají. Auta se v provozu nechovají jako kapalina jak je předkládáno, ale jako plyn. Takže když se najde nějaký labilní jedinec v jedoucí koloně, a začne nesmyslně přejíždět z pruhu do pruhu, aby byl rychlejší, o několik metrů dál se provoz zcela zastaví. Není také možné, aby se auta na zelenou rozjela všechna jako vlak, protože se musí s vyšší rychlostí prodloužit bezpečná vzdálenost mezi auty.
3. Takže místo komentářů o tom, jak jste děsný borci, když umíte tak skvěle šlápnout milimetr víc na páčku, a ti, kteří na ni šlapou míň jsou zpomalovači a narušitelé nejvyšší modly – plynulosti provozu, si uvědomte, že za většinu nehod, konfliktů, nebezpečných situací mohou ti, kteří chtějí být rychlejší než ostatní. Kdyby nebylo bezohledných řidičů jako vás, kteří se tlačí dopředu vyšší než povolenou rychlostí, tak by se všichni do cíle dostali dřív – a to včetně vás.
Samozrejme ze se auta mohou rozjet na zelenou jako ve vlacku. Duvod, proc se tak nedeje, je ten, ze lidem jsou ostatni (ti za nimi) „ukradeni“, tak co by se snazili. Vlacek nevylucuje bezpecnost vzdalenost. Chce to jen vic pozornosti, jinak nic, tak neomlouvejte neschopnost a neochotu ridicu bezpecnosti.
Autowebe, proč zase článek s tímto videem?
http://www.autoweb.cz/video-jak-vznikaji-zacpy/
Ani vagony vlaku se nerozjedou všechny najednou ale postupně podle toho jak se vymezují vůle (napínají spřáhla) . Tzn. že třeba u 20 ti vozového vlaku prvních 10 vozů již jede 11+12 se právě rozjíždí a zbytek ještě stojí. Zjednodušeně řečeno. Stejně to je na křižovatce, nerozjednou se všichni najednou ale postupně. každý až poté co se rozjelo auto před ním.
Hlavne na te krizovatce zdrzuji nejvice ti, kteri na tu cervenou vubec zastavili. Jsou to ti, kteri jedou o neco rychleji, nez je nastavena zelena vlna. Ti pomalejsi za nimi museji bohuzel zastavovat a znovu se pracne rozjizdet i pres to, ze by ke krizovatce dojeli na zelenou.
Ono by stačilo, kdyby řidiči konečně pochopili, že zdržují hlavně sami sebe. Rozjíždět se podle auta před sebou způsobuje zbytečné prodlevy, lepší je rozjíždět se podle auta co je před autem co stojí přede mnou. V USA se to někde učí, v UK taky.Reakční doba je u řidičů cca stejná a tímto způsobem se rozjede kolona najednou. Se zipem je to podobné. Nepustím před sebe, nepojedu ani já. Asi tak. Ale v tady to pořád spousta lidí není ochotná pochopit. Jakž takž to funguje v Praze, ale jinde nic moc.