Dodge Challenger Targa pro SEMA 2008

Pořád si myslíte, že americká auta nezatáčí a nebrzdí? Tak tohle zaručeně změní váš názor.

Každoroční výstava tuningu SEMA je velmi sledovanou událostí, neboť zde mnoho úpravců představuje svou vizi, jak z líných, těžkopádných a žravých amerických aut udělat rychlejší, obratnější, hlasitější a ještě žravější monstra.

Nejvíce pozornosti se bude letos věnovat novému modelu Dodge Challenger, který k přestavbě na brutální kreace přímo vybízí. Jeho obří osmiválec 6,1 l poskytuje spoustu prostoru pro další zvyšování výkonu a rovněž jeho podvozek a brzdy snesou mnohá vylepšení.

Tento konkrétní Dodge Challenger Targa však není nějakým speciálem pro závody dragsterů, které nezatáčí a nebrzdí. Jeho účelem bylo soutěžit v 2200 km dlouhém závodě Targa Newfoundland, kde překvapil druhým místem ve své kategorii a 22. místem celkově.

Výrobce tuningových dílů Mopar toho využil k prezentaci kompletního paketu pro okruhové ježdění. Díly pro zvýšení výkonu vychází z kitu pro speciál na závody dragsterů, ale byly přepracovány s ohledem na vyšší životnost a lepší průběh výkonu. Ten se nyní ustálil na velmi solidních 540 koních, točivý moment pak dosahuje na 670 Nm. Tato mamutí síla je přenášena na zadní kola přes šestistupňovou manuální převodovku Tremec a samosvorný diferenciál. Zadní pneumatiky tak budou pracovat přesčas…

Aby bylo možno rozjetý Challenger náležitě ovládat a zabrzdit, podvozek KW pochází z Dodge Viper ACR. Přední šestipístky se zakusují do 380 mm širokých kotoučů vpředu, vzadu pak pomáhají čtyřpístky a 355 mm kotouče.

Dodge Challenger Targa dostal také tradiční výstupek na kapotě, který přivádí čerstvý vzduch k sání a ještě klasický přední spoiler.

Pokud si na jaře 2009, kdy bude tato úprava k dispozici, objednáte kit jako celek, z vašeho Challengeru bude vyhozeno všechno nepotřebné. Jestli s ním ale chcete jezdit i po silnici, což Mopar od většiny zákazníků očekává, nabízí možnost zachovat všechny vymoženosti potřebné ke každodennímu životu. Nicméně ochrannou klec, skořepinové sedačky a čtyřbodové pásy dostanete tak jako tak.

Cenu přestavby zatím neznáme, ale rozhodně se nebude jednat o zanedbatelnou částku. Další detaily se dozvíme až po výstavě SEMA, Mopar dokonce slibuje i čas z Nürburgringu. Ačkoli jsme velice skromní jedinci, už teď můžeme říct, že tento Dodge Challenger se nám moc líbí a hned bychom jeden nebo dva chtěli.

autoweb.cz

16.10.2008 5:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist