autoweb.cz > Dodge > Dodge Challenger: je to vůbec ještě retro?
Dodge Challenger: je to vůbec ještě retro?
Americkým automobilkám se retrodesign opravdu zažral pod kůži a nyní se Ford, GM i Chrysler předhánějí v tom, kdo představí auto s největším odkazem na 60. nebo 70. léta. Zdá se však, že zatím tato politika na zákazníky docela zabírá, a tak se výrobcům nelze divit, s jakou vervou se snaží využít jednu z mála zbraní proti drtivé japonské a korejské konkurenci. Na druhou stranu se lze ptát, zda není „vykrádání“ historie přece jen trochu málo…
Po nedávno představeném Chargeru (který má však proti slavnému předchůdci čtyři dveře) se nyní dostalo i na jeho menšího brášku Dodge Challenger. Toto kupé má již správný počet dveří a až neuvěřitelně se podobá svému předobrazu z roku 1970 (ostatně není divu, když jej měli designéři postavený ve studiu). Od originálu se nový Challenger příliš neliší ani rozměrově – délka i šířka narostly o 5 cm, rozvor pak o 15 cm.
Koncept Challenger je postaven na platformě Chrysleru 300C s pohonem zadních kol, která roztáčí osmiválec 6,1 litru HEMI (425 koní, 570 Nm) přes šestistupňovou manuální převodovku.
Podle Chrysleru jde pouze o koncept, ale všem je jasné, že k sériové výrobě potřebuje jediné – patřičně pozitivní ohlas a do dvou let je Challenger na trhu.
Jan Cacek
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | benzínový osmiválec OHV, 6059 cm3 |
Zdvihový objem (cm3) | 6059 |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 425 k |
Točivý moment (Nm) | 570 Nm |
Rozměry a hmotnosti | |
Zavazadlový prostor (l) | 0.1 |