Dodge Avenger koketuje s rally

Spolupráci s Magneti Marelli oznámil Chrysler křiklavým způsobem: Avengerem s 300 koni a soutěžními ambicemi. Jde však jen o jednorázovou studii.

Oficiálně není nový soutěžní speciál Dodge Avenger víc než jednorázovou studií. Nic nenapovídá tomu, že nás Chrysler vodí za nos. Auto má šestiválcový motor a pohon předních kol, jeho úkolem není vyhrávat závody, ale zaujmout návštěvníky autosalonu, který začne tento pátek (22. 4. 2011) v New Yorku. Později poslouží k testování nových dílů.

Video konceptu Dodge Avenger Rally Car sledujte na autotube.cz.

Za projektem stojí Mopar, divize Chrysleru zodpovědná za distribuci továrních dílů – obyčejných i těch tuningových. Američané tentokrát nebyli sami, díl práce odvedli také inženýři Magneti Marelli, firmy která se pod vedením Fiatu specializuje na výzkum a vývoj v oblasti špičkových technologií. V tomto smyslu je závodní Avenger dalším milníkem na cestě ke spojení dvou velkých automobilek. Nese však i zcela konkrétní poselství: Dodge bude úzce spolupracovat s Magneti Marelli a výsledkem budou evropsky ostré stroje poháněné americkými svaly.

Závodní Avenger není poskládaný jen z katalogových dílů, Američané si na něm vyzkoušeli pár nových věcí. Snížili podvozek téměř o čtyři centimetry, nasadili osmnáctipalcová kola s pneumatikami Pirelli P-Zero a z police vytáhli velké zadní křídlo. Zcela nové jsou výkonné brzdy auta a především závodní ruční brzda, která ovládá přímo zadní brzdové třmeny.

Pod kapotou sedí produkční šestiválec Pentastar o objemu 3,6 litru, ovšem osazený novým sáním a výfukem. Má díky nim přes tři sta koní, slušný výkon na předokolku. Šestistupňová automatická převodovka zůstala v produkční kondici, ale její ovládání nikoli, stupně lze volit pádly pod volantem.

Největších změn doznal interiér auta. Ze sériového interiéru tu zbylo málo, auto má ochrannou klec, závodní sedadla a pětibodové pásy. Výplně dveří jsou z karbonu, stejně jako minimalistická palubní deska se závodním počítačem s pamětí 1 GB. Vestavěné GPS dává telemetrická data v reálném čase, a to včetně takových informací jako je náklon auta. U Moparu pro jistotu instalovali také hasicí přístroj.

19.4.2011 2:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist