dlouhodoby-test-peugeot-308-sw-2-0-bluehdi-2015-na-dalnici-352x198.jpg

Dlouhodobý test Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDI (2015): Na dálnici

Peugeot 308

Peugeot 308 SW z dlouhodobého vozového parku jsme podrobili už několika zkouškám, nyní je na čase zjistit, jak se s ním cestuje daleko a rychle.

Diskuze

6 komentářů

    Piiitr

    A rychlostní limity byly dodrženy ? 😀

    PepaJ

    ..vzhledem k uvedene spotrebe ..nema dnes vubec smysl kupovat diesely..ktere jsou drazsi..nachylnejsi k porucham..servisne mnohem nakladnejsi..a take skodlivejsi…viz nej kauza dnesnich dni..jiste nejen u VW!!!

    Kazdy kdo najede mene jak 180tkm za 6 let..tak by o nem uz vubec nemel z ekonomickeho hlediska
    uvazovat…nemluve o tom, ze jiz mame dnes fukcni nakladove jiste levnejsi..hybridy s benzinem..dale
    LPG CNG a konecne ele auta, ktere za par let budou jiz hrat svoji ligu…

    Jaro

    Teoreticky máte jistě pravdu, bohužel praxe a spolužití s konkrétním vozem jsou vždy trochu jiné.

    Provozoval jsem 10 let auto s benzínovým motorem na LPG, po té jezdím 9 let s  dieselem (značky vozů snad není třeba uvádět, ale ani jedno nebyla tuzemská výroba). Koupě toho dieselu byla úplná náhoda, která vyplynula z momentální situace – původně bylo v plánu jednoznačně pořídit auto v benzínu o objemu cca 1,6 litru… Zkušenosti? Na tom LPG se stále něco muselo nastavovat, opravovat, měnit, v zimě to ani pořádně netopilo, takže radost s poloviční ceny LPG proti benzínu neustále kazily menší či větší investice.
    Diesel? Kromě nafty a spotřebních dílů (brzdy, oleje, provozní kapaliny, pneu atd.), pouze běžný servis. Spotřeba motoru 2.0 HDI do 6 l/100 km, u LPG 1,7 litru byla cca 9 až10 l. Možná bych provozem spolehlivějšího lepšího auta s  LPG něco proti dieselu ušetřil, ale hlavně šetřím svoje nervy a čas strávený v servisech. Diesel pro mě dnes smysl má, a  jak jste pochopili – určitě ne kvůli momentálně o dvě koruny levnější naftě. V budoucnu by se mi líbilo asi CNG.

    Pavel

    Chlubit se porušováním předpisů mi příjde hloupé. Průměr 140km/h znamená, že musel jet často 180-200km/h…

    Jinak 308 me překvapila také cestovním konfortem a nízkým hlukem. Ale také Peugeot není žádný low cost….

    Petr K.

    Btw. tohle nemá nic společného s testem auta. Napsat o 308 s 2.0 HDi, že je ve vysokých rychlostech stabilní, hezky mu hraje radio a ani moc nehučí… Wau! Co k tomu dodat? 😀 Je to jen hloupá prezentace světonázoru pana redaktora na fakt, že rychlostní omezení na dálnici jsou nesmysl. Neřeším jestli jsou nebo nejsou. Faktem je, že když už někde něco takového má mít své místo, jsou to blogy.

    znalec

    Nesuhlasim. Diesel sa neioplati riesit pri jazdach na kratke vzdialenosti a malom najazde (cca do 15 az 20tkm rocne). Naopak, diesel je prva volba pri jazdeni po dialniciach, mimo mesto a pri najazde nad 20tkm rocne.
    Sucasne CR diesle na pocudovanie su na minimalne rovnakej urovni ako moderne benziny. Benzin je ok, ale ak sa pokazi – takmer nikto ho nedokaze opravit. Citlivy na palivo, nastavenie zapalovania, senzory.. Diesel naopak – staci ustrazit klasiku – kvalita nafty, olej servis a DPF – a diesel ide stale.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist