Dlouhodobý test Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDI (2015): Na dálnici

Peugeot 308 SW z dlouhodobého vozového parku jsme podrobili už několika zkouškám, nyní je na čase zjistit, jak se s ním cestuje daleko a rychle.
dlouhodoby-test-peugeot-308-sw-2-0-bluehdi-2015-na-dalnici.jpg

Dlouhodobě testovaný Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDI 150 k jsme podrobili prvnímu kontaktu, provedli jsme záběh, měřili jsme nejnižší spotřebu, zkoumali dojezd na jednu nádrž a zcela neplánovaně jsme také dostali defekt. A právě od něho, který byl v příběhu takovou vsuvkou, budeme pokračovat.


Opět bude v hlavní náplní testu cesta na dlouhou vzdálenost a především zkoumání spotřeby paliva, i když v poněkud odlišném režimu, než jsme doposud zkoušeli. Dnes totiž budeme zkoumat, jak se s Peugeotem 308 SW s turbodieselem 2.0 BlueHDI o výkonu 150 koní při 4000 ot./min. a točivém momentu 370 Nm v 2000 ot./min. jezdí svižně po dálnicích.

V plánu mám cestu z Prahy do Budapešti, která měří 533 km a podle výpočtů Google Maps trvá 5:07 hod. Tolik času trávit za volantem však rozhodně nemám v úmyslu. Ani ne proto, že by mne to za volantem třistaosmičky nudilo, to vůbec ne, jen mne pomalé a zdlouhavé cesty unavují, nesoustředím se na řízení a nakonec jsem jen otrávený.

Peugeot 308 je však příjemným společníkem pro tento úkol. Jednak se dobře řídí, má komfortní podvozek schopný být stabilní i ve vysokých rychlostech, pohodlně se v něm sedí a také audio hraje slušně. Zkrátka má všechny předpoklady k tomu příjemně zabít nudu na dálnici.

Velkou zásluhu na tom ale má především motor, který se vyznačuje tím, že neztrácí dech ani ve vyšších otáčkách při rychlostech atakujících 180 km/h, takže se tuto rychlost nejenže hravě dostane, ale také ji snadno udržuje. A když potřebujete udělat místo rychlejšímu za sebou, nemusíte ho za sebou zbytečně zdržovat.

Výsledek? Praha – Budapešť v čase pod čtyři hodiny s průměrnou rychlostí 140 km/h. Do cíle jsem přijel odpočatý, protože jsem za volantem nestrávil zbytečnou hodinku a mohl ji strávit po svém, v dobré náladě s pocitem, že jsem toho za den hodně stihl, a ve výsledku jsem nebyl vůbec otrávený z dlouhé cesty. A stálo to jen 7,3 l/100 km.

Závěr? S Peugeotem 308 SW 2.0 BlueHDI se velmi příjemně jezdí i svižně, protože má dostatek síly i ve vyšších rychlostech, kdy neztrácí příliš dech, a přitom je přijatelně náročný na příděl paliva. Ideální společník, pokud se nechcete příliš loudat a zároveň za to nechete tolik platit.

22.9.2015 6:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist