Dlouhodobý test Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDI (2015): Na dálnici

Peugeot 308 SW z dlouhodobého vozového parku jsme podrobili už několika zkouškám, nyní je na čase zjistit, jak se s ním cestuje daleko a rychle.

Dlouhodobě testovaný Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDI 150 k jsme podrobili prvnímu kontaktu, provedli jsme záběh, měřili jsme nejnižší spotřebu, zkoumali dojezd na jednu nádrž a zcela neplánovaně jsme také dostali defekt. A právě od něho, který byl v příběhu takovou vsuvkou, budeme pokračovat.


Opět bude v hlavní náplní testu cesta na dlouhou vzdálenost a především zkoumání spotřeby paliva, i když v poněkud odlišném režimu, než jsme doposud zkoušeli. Dnes totiž budeme zkoumat, jak se s Peugeotem 308 SW s turbodieselem 2.0 BlueHDI o výkonu 150 koní při 4000 ot./min. a točivém momentu 370 Nm v 2000 ot./min. jezdí svižně po dálnicích.

V plánu mám cestu z Prahy do Budapešti, která měří 533 km a podle výpočtů Google Maps trvá 5:07 hod. Tolik času trávit za volantem však rozhodně nemám v úmyslu. Ani ne proto, že by mne to za volantem třistaosmičky nudilo, to vůbec ne, jen mne pomalé a zdlouhavé cesty unavují, nesoustředím se na řízení a nakonec jsem jen otrávený.

Peugeot 308 je však příjemným společníkem pro tento úkol. Jednak se dobře řídí, má komfortní podvozek schopný být stabilní i ve vysokých rychlostech, pohodlně se v něm sedí a také audio hraje slušně. Zkrátka má všechny předpoklady k tomu příjemně zabít nudu na dálnici.

Velkou zásluhu na tom ale má především motor, který se vyznačuje tím, že neztrácí dech ani ve vyšších otáčkách při rychlostech atakujících 180 km/h, takže se tuto rychlost nejenže hravě dostane, ale také ji snadno udržuje. A když potřebujete udělat místo rychlejšímu za sebou, nemusíte ho za sebou zbytečně zdržovat.

Výsledek? Praha – Budapešť v čase pod čtyři hodiny s průměrnou rychlostí 140 km/h. Do cíle jsem přijel odpočatý, protože jsem za volantem nestrávil zbytečnou hodinku a mohl ji strávit po svém, v dobré náladě s pocitem, že jsem toho za den hodně stihl, a ve výsledku jsem nebyl vůbec otrávený z dlouhé cesty. A stálo to jen 7,3 l/100 km.

Závěr? S Peugeotem 308 SW 2.0 BlueHDI se velmi příjemně jezdí i svižně, protože má dostatek síly i ve vyšších rychlostech, kdy neztrácí příliš dech, a přitom je přijatelně náročný na příděl paliva. Ideální společník, pokud se nechcete příliš loudat a zároveň za to nechete tolik platit.

22.9.2015 6:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist