Dlouhodobý test Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDI (2015): Mezi vámi

Redakční testování pokračuje. I když tentokrát se testovalo mimo redakci a to doslova, máme tady komentáře a vyjádření vás, čtenářů.

Ne, auta, která máme na redakční testování nepůjčujeme obvykle nikomu dalšímu, nicméně tady jsme udělali výjimku. V tom smyslu, že jsme v rámci okruhového dne v bezpečných podmínkách testovacího polygonu přesedli zpoza volantu na místo spolujezdce a nechali řídit vás, čtenáře. Plus jsme s několika vybranými zájemci vyrazili na cestu po našich silnicích a dálnicích.


Je třeba hned na začátku říct, že někteří z testovacích jezdců přistupovali k našemu Peugeotu 308 s mírnou nedůvěrou. Respektive jinak – nevědí, co mají čekat a podle komentářů před jízdou, u stojící ho auta bylo zřejmé, že je pro ně „malý Peugeot“ synonymem „auta pro holky“ nebo „nudným dopravním prostředkem, asi do města.“ Po testování jak na uzavřené dráze, tak na veřejných silnicích, se pak komentáře změnily.

„Už dlouho se mi nestalo, abych po usednutí do pro mě do té doby neznámého auta pocítil okamžité zatažení do jeho ovládání. Matně vzpomínám na staré lehké Imprezy do roku 2000, BMW řady 3 apod.
Peugeot velice ochotně zatáčí, řadící páka padně přesně do ruky, na brzdy si sice musíte zvyknout, jsou jedovaté, ale dá se s nimi žít.
Malý, příjemně objemný volant je radost držet. Motor má sílu, výkon, moment, charakter (naftový, existuje-li to) a příznivou spotřebu. Navíc se Peugeotu podařilo přenést sílu motoru na přední nápravu tak, že to ve volantu téměř nepoznáte.“

Jarda K., 45 let

Jiný čtenář zase přesedl ze své starší Škody Octavia Combi 1,9TDI a řešil, jak jinak, než kufr a spotřebu.

„Já mám dvě malé děti a vozím jak je, tak také spoustu zavazadel a k tomu potřebuju slušný zavazadlový prostor. Moje Oktávka má asi větší, ale překvapilo mne, kolik se do Pugeotu vejde. Tedy ne že bych tam něco v rámci možnosti testování skládal, ale podle oka je kufr dostatečně velký.
A ta spotřeba? Tu asi nemá cenu řešit, moje škodovka mý výkon 77kW, a to by se vzhledem k výkonu Peugeotu porovnávat ani nehodilo.“

Pavel M., 31 let

Jak už bylo řečeno, jezdili jsem po uzavřené testovací dráze mimo veřejné silnice a dolšo i na emoce, tedy emoce z dynamiky. Jakkoli je Peugeot 308 kombík, tak navzdory SW charakteru se uměl i po dráze slušně prohnat a evidentně to některé z vás zaujalo natolik, že jste ucítili potřeba se o to s námi podělit.

„Já moc nemám zkušenost se silnými automobily, mám po otci starý Nissan Almera a ten spíš nejede než jede, ale tohle, tohle jsem fakt nečekal. Nafťák tahá pěkně odspodu, když jsem přepnul to tlačítko sport, tak začalo auta pěkně hučet a buráce, mazec.“

Tomáš K., 25 let

K přepínání do sportovního režimu se vyjadřuje také Jarda, který tak doplňuje své dojmy, na rozdíl od předchozího „testovače,“ poměrně kriticky.

„Tlačítko s hrdým nápisem sport. Stisknete je a stane se toto: Plynový pedál reaguje ostřeji, k ničemu, ale budiž. Přístrojovka celá zčervená – pro mě vysloveně otravné. Řízení ztvrdne, auto se nechová nijak lépe, jen je potřeba víc síly na změnu směru. K čemu to je?. Ten zvuk rádoby silného motoru není ani hezký, ani vzrušující, je trapný.“ 

Jarda K., 45 let

Testovací trať částečně vedla po dálnici, a „tam jsem ocenil tempomat pro pohodu, a krouťák 370 Nm pro nepřekážení ostatním. K tomu spotřeba 6,4l na 100 km na displeji jako bonus,“ otáčí zase Jarda K. na pozitivní styl.

A Pavel M. obratem dodává: „Dlouho se mi nestalo, že bych s radostí a úsměvem na tváři překračoval povolenou rychlost mimo obec téměř po celou cestu, ale nemohl jsem odolat. Tady musím zmínit, že kombinace předního náhonu a těžkého motoru vpředu se na limitech projevovala negativně nedotáčivostí, která se špatně předvídala, ale celkový dojem byl čistá radost z řízení.“

Co se vám, čtenářům na Peugeotu 308 SW nelíbilo?

„Peugeot tak podle mě udělal velmi povedené auto, pak se toho zalekl a musel pár věcí pokazit: Středový displej pro ovládání všeho, co potřebujete řešit za jízdy (topení, rádio..) možná ocení někdo mladší než já, mně to rušilo. V době, kdy všichni používají plasty a imitace plastů, Peugeot hrdě použije kov, ovšem na hlavici řadící páky. Takže když je zima, přimrzne vám ruka. V +40 jsem autem nejel, ale tuším, že se nikdo do řazení taky moc nepohrne.“

Jarda K., 45 let

„Já jsem zvyklý na velmi strohý interiér. A na materiály, řekněme, velmi velmi funkční. A vždy jsem si myslel, že jednoduchý interiér musí být i nudný, nevzhledný, strohý. A Peugeot 308 mi ukázal, že ne. O to víc mi ale vadí přechod středové části s displejem dolů na úložnou schránku. Mám pocit, jako kdyby tam vizuálně nepatřil, nebo ještě jinak, chtěl bych, aby číst s displejem přecházela plynule dolů, štěrbina, která je uprostřed panelu ve vodorovném směru, se mi nelíbí. Pořád jsem na ni musel sahat a otírat z ní prach.“

Pavel M., 31 let

A na závěr nadšený výkřik Jardy K., když přišel na, a okusil poprvé, výhody parkovacího asistentu: „Ono to samo parkuje!!“

 

5.10.2015 12:35| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist