Dlouhodobý test Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDI (2015): Defekt

Po několika měsících soužití s dlouhodobě testovaným Peugeotem 308 SW se objevil první problém. Naštěstí takový, za který auto nemůže.

Původně to mělo být pojednání o tom, jak se s Peugeotem 308 SW 2.0 BlueHDI hezky cestuje po dálnicích svižným tempem, leč osud tomu chtěl trochu jinak a nalistoval mi kapitolu s potížemi. Na pracovní cestu do Budapešti jsem sice vyrazil podle původního plánu, jenže hned po čtyřiceti kilometrech jízdy jsem dostal svůj první defekt v životě.


Ne že by pro mě byla výměna kola španělskou vesnicí, jenže „uprostřed ničeho“ je to trochu jiné než na parkovišti závodního okruhu. Nejprve jsem v rezervu ani nedoufal a čekal jsem jen opravnou sadu a kompresor, naštěstí jsem byl po otevření podlahy v zavazadlovém prostoru příjemně překvapen, když jsem narazil na dojezdovku. Alespoň nemusím v půl sedmé ráno shánět odtah a můžu všechno vyřídit během několika málo minut.

Vzhledem k tomu, že výměnu kola běžně netestujeme, je tohle i pro mne osobně zajímavý exkurz, minimálně v tom, jak uživatelsky přístupná je tato činnost v případě Peugeotu 308 SW. Tak nejprve všechno potřebné nářadí je úhledně uložené v praktické polystyrenové schránce, která zároveň slouží i jako úložný prostor pro roletu, povinnou výbavu a další „technické“ drobnosti.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Z nářadí potřebného pro výměnu kola je tu pak tradičně hever, který beru jako první a snažím se ho umístit na místo, kam patří. Jenže ejhle, první problém. Značka pro umístění heveru totiž není jednoznačná, chybí tu typická šipka, která označuje opěrný bod, a místo toho je tu jen kus vyztuženého plechu s očkem uvnitř, a je jen na vás, abyste se dovtípili, k čemu slouží.

Samotný zvedák také není ideální, klikou totiž nelze vykroužit celou otáčku, takže po každé půlotáčce ji musíte vylomit a táhnout znovu jen o půl otáčky. Trochu pomalé, ale když to děláte jednou, dvakrát za život, vydržíte to. Dostávám se ke šroubům a překvapuje mne nejen šikovný „zobáček“ na vytažení plastových krytů, ale také praktická násada vytočení povolených šroubů, to abyste to nemuseli dělat klíčem.

Pak už to jde všechno jako po másle – sundat kolo, nasadit rezervu, utáhnout šrouby, položit auto, sklidit nástroje a hurá zpátky domů, resp. do pneuservisu. Během půlhodinky jsem hotový a můžu vyrazit. Ještě vynulovat senzor tlaku v pneumatikách a můžu jen doufat, že se následujících tisíc kilometrů nerozsvítí.

Sečteno a podtrženo, ačkoliv je výměna kola činností, kterou tak často řidič nevykonává a s nástroji k tomu potřebnými nepřichází běžně do kontaktu, v momentě, kdy to nejvíce potřebuje, všechno je tam, kde má být, a funguje tak, jak má. Hotový jsem byl asi za deset minut a vážně jsem rád, že na mě nečekala jen lepicí sada. S tou bych totiž vzhledem k rozsahu poškození pneumatiky moc daleko nedojel.

7.8.2015 11:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist