Dlouhodobý test: Peugeot 308 a návštěva servisu

Ve druhé části našeho testování se trochu neplánovaně podíváme do značkového servisu a připojíme i několik postřehů z jízdy.

Ve druhém dílu dlouhodobého testu Peugeotu 308 jsme se původně chtěli věnovat motoru 1.6 HDi, který zkoušený vůz pohání. Prostor měla dostat zejména spotřeba, protože od této pohonné jednotky si snad každý motorista slibuje jízdu za hubičku. Původní plány se ale odsouvají. Důvod je prostý, testovanou ojetinu potkalo několik problémů, které bylo třeba řešit. Otevřela se nám tak možnost k prověrce jednoho z pilířů programu „Peugeot vyzkoušené vozy“ – záruky.

Peugeot 308 velká fotogalerie

Peugeot 308 fotogalerie

Automobil jsme převzali při necelých 20 000 ujetých kilometrech a krátce na to se projevilo nepříjemné vrzání větráčku ventilace. Zvuk stále sílil, a tak jsme začali plánovat návštěvu servisu. Aby toho nebylo málo, zaseklo se výškové nastavování bezpečnostního pásu řidiče a jedna ze zaručeně udržovaných českých komunikací se postarala o totální rozvážení kola přední nápravy. Zkrátka za zatáčkou na náš ojetý Peugeot 308 číhala díra ve vozovce ne nepodobná kráteru. Vyhnout se ji už ale nešlo.Následovala rána, při které to jen trochu rozumného motoristu zabolí minimálně stejně jako automobil samotný. Následující najetí na dálnici pak odhalilo vibrace v řízení a to přibližně od stokilometrové rychlosti. Kolo jsme tedy nechali převážit a pro jistotu seřídit i geometrii přední nápravy. Jízda pak už byla bez potíží. Tuto komplikaci samotnému vozu rozhodně nelze dávat za vinu. Asfaltový ementál, kterému státní úředníci mnohdy až drze říkají silnice, stojí řidiče na údržbě automobilu nemalé částky. Stáří a značka vozu přitom nehrají žádnou roli.

Avšak jiná je situace v případě vrzajícího ventilátoru (zdatně přehlušoval i autorádio) a zaseknutého výškového nastavení bezpečnostního pásu řidiče. Značkový servis nás přijal prakticky okamžitě, technik si poslechl ventilátor a slíbil, že se druhý den ozve. Ve středu odpoledne se tak stalo: „Dobrý den, tak pás máte opravený, ventilátor jsme rozebrali a vyčistili, bohužel se ale ukázalo, že to nestačí. Objednáváme tedy nový. Pro opravený automobil si můžete přijít zítra odpoledne. Oprava je samozřejmě kryta zárukou z programu Peugeot vyzkoušené vozy.“Teď je už ve vozidle příjemný klid. A co odhalily první tisíce kilometrů za volantem „třistaosmičky“? Především jsme si odnesly ponaučení: nevěř držákům nápojů. Takový kelímek s Coca Colou se v nich při středně silném brzdění překlopí raz dva. Držáky jsou totiž příliš nízké. Během čtrnácti dní se tak peugeotu dostalo dvakrát čištění interiéru a stejným procesem prošly i kalhoty řidiče – nic příjemného. Od té doby slouží místa pro nápoje už jen jako odkládací plocha pro různé drobnosti jako jsou papírové kapesníčky, klíče od bytu a podobně.

Měkce naladěný podvozek sportovně založeným řidičům ideálně nesedne, nerovnosti ale zvládá tlumit s nadhledem. Otázkou je, jak se kdo skamarádí s francouzským řešením ESP. Stabilizační systém zde sice lze vypnout, ale při překročení padesátikilometrové rychlosti se zase aktivuje. V praxi to vypadá tak, že když proklouznou kola na místě, ESP začne zase pracovat. Takové vypínání postrádá význam. Peugeot 308 zkrátka není pro sportovněji založené řidiče. Těm by nakonec nesedlo ani řízení bez patřičné zpětné vazby.Z hlediska prostoru si ale pětidveřový hatchback vůbec nestojí špatně. Ani vzadu se dospělí cestující tísnit nebudou. Prakticky smýšlející navíc zaujme údaj o spotřebě. Palubní počítač nám zatím ukazuje průměr 5,6 litru nafty na 100 kilometrů. Více se apetitu turbodieselu 1.6 HDi budeme věnovat příště, protože spotřeba si dle našeho soudu zaslouží samostatný článek. Nakonec ta je pro mnoho motoristů důvodem k pořízení vozu se vznětovou šestnáctistovkou.

Druhý díl srovnávacího testu zakončeme prohlášením, že ve vozidle zatím nic nevrže, podvozek nevykazuje vůle a po zmiňované záruční opravě již vše pracuje, jak má. Uvidíme, co odhalí další kilometry.

Milan Jirouš


2.5.2012 6:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.
TOPlist