Dlouhodobý test Mercedes-Benz C 220d Kombi 4MATIC (2017): Plně vybaven

Kombinace strohého vzhledu interiéru a bohaté výbavy funguje, na první pohled střídmé kombi nabízí výtečný poměr mezi luxusem a rozumem.

Náš dlouhodobě testovaný Mercedes třídy s karoserií kombi se opět hlásí, máme tady podobnější představení vozu, zaměřené na výbavu. Aby bylo jasno o čem je řeč v podtitulku – ten luxus, nebo možná spíše a přesněji komfort, je zajištěn jak výbavou, o které bude za chvíli řeč, tak také tím, co na autě není. Třeba v určitých kruzích velká kola s nízkoprofilovými pneumatikami chybí a to je velmi dobře, projevuje se to na pohodlném jízdním projevu, ale na to také ještě dojde.

Vrátíme-li se na začátek, do chvíle, kdy jsme společně se zastoupením značky Mercedes řešili o jaké auto půjde, dali jsme dohromady určitou vizi, co by mělo auto mít a většina z toho se pak ve voze skutečně objevila.

Kouzlo je v detailu. Většina aut pod kapotou nabídne buď pohled na odhalený motor bez ladu a skladu anebo kryt s logem TDI, dCi nebo tak něco, ne tak Mercedes. Zde je decentní kryt motoru a stříbrná hvězda.

Začneme barvou, na kterou sice auto nejezdí, ale je důležitá – pro „soukromého“ majitele určitě s ohledem na emoce, pro nás jde „pracovně“ hlavně o to, aby se auto dobře fotilo. Nechtěli jsme tedy například bílou, která je sice pěkná, ale spíše u menších aut než u kombíků a často se špiní, nechtěli jsme černou z podobných důvodů, a také jsme si nepřáli stříbrnou, která je tak trochu fádní (byť třeba s paketem AMG, černými a červenými doplňky umí být velice šik).

Přání bylo vyslyšeno, naše auto dorazilo s metalickým lakem v odstínu hnědá citrine a nám se líbí. Jak čistě subjektivně, tak vzhledem k tomu, že na ní nejsou vidět nečisto hned po prvním kilometru, co vyjedeme z myčky, a také proto, že po umytí a ošetření vypadá velmi atraktivně, přesto stále „vhodně“ vzhledem k tomu, že mluvíme o praktickém kombi a ne třeba ostrém hatchbacku, který si zaslouží jedovatější barvu.

U vzhledu ještě na okamžik zůstaneme, auto disponuje paketem Avantgarde pro exteriér, ale i interiér, čímž se nenápadně zvenku dostaneme do kabiny. Čalounění je kombinací tkaniny Norwich a syntetické černé kůže Artico. To vše vypadá decentně, ale ne usedle a skvěle se to doplňuje s panely na přístrojové desce a středové konzole, tady se vrátím k oné strohosti uvedené hned na začátku. Mluvím o obložení v černo šedé barvě, se vzorem snad dřeva, materiál na omak dřevo připomíná, jakkoli si nemyslím, že by o dřevo skutečně šlo a vypadá opravdu výtečně.

Se zkušeností z jiných testovaných Mercedesů třídy C si vzpomínám na exempláře, které nabízely čalounění a obložení velmi luxusně se tvářící, téměř jako v třídě S, ale reálný rozdíl mezi úrovní ve vlajkové lodi a základním třídě tady byl. Naše auto netrpí tím, že by si hrálo na leštěným mahagonem vykládaný koráb, ovšem vypadá velmi vkusně, decentně a rozhodně ne nedoceněně.

Mluvíme-li o ceně, tak je na čase zmínit, že cena auta tak, jak ho máme k dispozici, je 1.347.422 Kč včetně DPH, přičemž příplatková výbava je vyjádřeně cenou 164.571 Kč. Nejdražší položky z nadstandardního seznamu pak jsou právě dva pakety Avantgarde (22.355 Kč exteriér a 27.615 interiér), a pak za 22.092 Kč tažné zařízení s ESP pro stabilizaci přívěsu. To byla jedna z věcí, o kterou jsme žádali, právě tažné zařízení nám přijde jako vhodný prvek, který se vyplatí na autě mít – u Mercedesu pak platí, že je koule ukryta neviditelně za zadním nárazníkem, vyklápí se pomocí tlačítka na víku kufru a pokud nepotřebujete jet s vlekem, tak tažné zařízení nijak nehyzdí jinak elegantní siluetu auta.

Mluvit o kombi a eleganci není obvykle na místě, Mercedes je výjimkou a to nejenom u „shooting brake“ verzí, ale i tradičních kombi. Jistě, SL je vzorem elegance, ale C kombi ve své kategorii také nevypadá zle.

Plánujeme samostatný report o tom, jak se s vlekem jezdí, protože je nutné vyzkoušet, jak funguje souprava složená z Mercedesu C kombi a vleku či podvalu při skutečnosti, že Mercedes umí v rámci soupravy pracovat s ESP tak, aby souprava opravdu fungovala jako souprava a ne auto, za kterým splašeně vlaje vozík bez jakékoli kontroly. Tahat lze 1800 kg, což asi není dostatečné na to, abyste zapojily koňský obytňák a tahali za sebou dva hřebce, nicméně pro všechny „klasické“ případy přepravy na vozíku či podvalu je tohle hranice skutečně dostačující.

Zpět ale do kabiny, můžeme přejít pomyslně přes zavazadlový prostor, který kromě klasické roletky nabízí i vysunovací síť jako clonu mezi kufrem a prostorem pro posádku – část redakce, která vlastní a velmi často transportuje psy tohle považuje za vítaný doplněk. Žádoucí je i navigace, usadíme-li se znovu za volant. Systém se jmenuje Garmin Map Pilot a i když nese některé vizuální prvky shodné s vyššími řadami, tak základ je jednodušší. Minimálně graficky. Může možná působit až dětinským dojmem pro svou jednoduchou a veselou grafiku, nicméně navigace funguje zatím tak, jak má fungovat a není si na co stěžovat.

Závěrečná zmínka pak patří couvací kameře. Má velmi dobré zobrazení – srovnávali jsme se systémy například v korejských vozech podobné kategorie a rozlišení u nich připomínalo mobilní telefony z konce devadesátých let, u Mercedesu nejenom že tušíte kam couváte, vy to víte přesně a můžete sledovat detaily. Pozitivní dojmy a zkušenosti z auta zatím převažují, na co bychom si chtěli postěžovat? Třeba na volant, který jde dobře do ruky, ale materiál čalounění, no, prostě je znát, že nejde o pravou kůži ale umělou, což ale možná řešíme při přesedání z céčka do E kombi, které právě testujeme a které se jeví tak nějak ušlechtilejší. Logicky, je to jako srovnávat Škodu Superb a Škodu Octavia, abychom šli k obecně známému přirovnání.

Tažné zařízení je jistě praktické, ale elegantní určitě ne a napevno přidělaná koule umí jak narušit vizuální dojem, tak ztížit parkování. U Mercedesu je ukrytý pod zadním nárazníkem, uvolňuje se a schovává pomocí tlačítka a švihem nohy.

C kombi totiž klame tělem, stále je zapotřebí mít na paměti, že jde o základní kombík v tradiční nabídce Mercedesu, opravdu na úrovni Škoda Octavia, se všemi aspekty, které k tomu patří (to jsou dejme tomu ne tak opulentní výbava, méně sofistikovaná technologie, atd. než u dražších a luxusnějších modelových řad), přesto ale jasně definující svou vlastní unikátní kategorii.

14.3.2017 5:40| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist