Dlouhodobý test Mazda 6 Wagon 2.0i vs Ford Mondeo kombi 1.6 TDCi

49 fotografiíSrovnávací test

Mazda s moderním benzínovým motorem vyzývá na souboj stálici střední třídy, Ford Mondeo s malým naftovým motorem. Kdo bude na konci trasy úspornější?

Diskuze

16 komentářů

    cudzinec11

    Naco kupovat komplikovany diesel, ked to vyriesi spolahliva atmosfera?

    1 liter spotreby rozdiel max. 2 EUR na 100 km, t.j. 4000 EUR na 200000 km.
    – benzinove auto ma lacnejsiu nakupnu cenu,
    – servisovanie atmobenzinu je lacnejsie,
    – u Sky-G netreba riesit kvalitu paliva, aditiva, vstreky, turbo, ERG, dvojhmotny zotrvacnik, DPF atd. atd.:D
    – vhodnost do mesta, t.j. ako jedine auto

    znalec

    pan redaktor.

    bez urazky, ale tupo recitovat marketingove informacie .. to dokaze kazda opica.

    Myslim hlavne na propagovanu technologiu skyactiv.

    Podla tabulky ma mazda s benzinovym motorom hmotnost o 100 kg nizsiu ako 7 rokov stare mondeo s dieselov.

    WTF?

    Co je na tom akoze usporne?

    ad jazda.

    porovnavat jazdu s naftakom a neuviest ako auta jazdia v beznej prevamke velkeho kombi je… trapne.

    Co takto vytiahnut auticka na dialnicu, nalozit aspon polovicnu zataz a nechat 140kmh na tempomate? (teda bezne dialnicne zatazenie?)

    Co takto na okreskach jazdit klasicky 10kmh nad limit, svizne akcelerovat a predbiehat medzi obcami (opat bezny jazdny rezim bezneho obchodaka, ktory sa ponahla)?

    Obavam sa, ze to by sa este len ukazali rozdiely medzi benzinom a naftou.

    Ano, 1,6 HDI od PSA je shitovy motor – ale to asi bude zaujimat viac kupuceho v bazare ak ofleetmanazera 🙂

    Skratka, Mazda zaspala dobu a „skyactiv“ je marketingove lepenie medu na ksicht blbym ovciam – redaktorom.

    Toboz, ked uz aj Mazda opakovane priznala, ze zufalo pracuje na maloobjemovom naftaku, aby mala vobec co predavat.

    Trapny test, co ani nebol testom.

    PS: pre citatelov, ktori maju mozog – medzi tymito konkretnymi autami je REALNY rozdiel v spotrebach cca 2 az 3 litre, podla jazdneho rezimu.

    znalec

    bullshit.

    Odkial presne cerpas info, ze servis nafty je drahsi? Udaj zdroj. Maximalne je to rozdiel par % ale nic, co treba vztahovat do kalkulacie.

    Kazda slusna automobilka ponuka dnes zaruku aspon 5 rokov bez obmedzenia km – t.j. 200000km nemusim riesit ani vstreky ani turbo ani dvojhmotu (ktoru mimochodom tato Mazda ma, hoci je benzinova).

    V tejto triede je rozdiel 2K € v cene akceptovatelny – preto napokon vsetci kupuju naftu a nie benzin.

    AD spolahlivost – ze dojebat sa slusne da aj obycajny benzin opakovane predviedlo viacero automobiliek – napr 1,6 a 1,4 VTI

    znalec

    ad mesto – ano, tu suhlasim s nazorom, ze je lepsi benzin – pruznost netreba, motor ide bez vibracii, ano, do mesta je lepsi maly benzin.

    ad spotreba – hodil som to do kalkulacky – na cca 50tkm je rozdiel v cene za palivo okolo 1500€…
    50tkm taketo auta natocia casto za pol roka. 🙂

    nafta sa oplati

    Pavel

    Mazda zas tak špatná nebude. Na benzín a velikost auta má opravdu dost slušnou spotřebu. Dle ADACu, který má opravdu dosažitelné hodnoty.
    město 6,5
    Mimo 5,0
    a dálnice
    6,4

    zatímco srovnatelné Mondeo 103kw diesel:
    6,6
    4,4
    6,1

    A Mazda nestíhá auta vyrábět, takže to asi nebude tak zlé…a nebo minimálně se jim podařilo přesvědčít zákazníky…

    TDi

    Na to jsi prisel kde, znalce? To co pises je blabol od zacatku do konce. Ani to nema smysl vypisovat jednotlive.

    Martin

    Tedy pane „znalče“ :o) Můžete uvést prosím vy zdroj, která automobilka dá záruku na 5 let a 200.000km na turbo, vstřiky, dvouhmotu a všechna tato dieslová „kurvítka“? Přestože s auty dělám deset let a starám se o technickou správu flotily cca 2000 vozů všech značek, tak si takovou automobilku nějak nevybavuji. Musím říct, že Vaše fundované příspěvky opravdu „stojí za to“!

    Milo

    Nie je pravda. Rozdiel v realnej spotrebe tychto konkretnych aut a motorov bude skutocne skor 1 liter v neprospech Mazdy. T.j. tak, ako to vyslo v tomto teste podla palubaku…

    http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/17-Ford/154-Mondeo.html?fueltype=1&constyear_s=2012&power_s=100&power_e=120&gearing=1&powerunit=2
    http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/27-Mazda/251-6.html?fueltype=2&constyear_s=2013&power_s=100&power_e=150&gearing=1&powerunit=2

    Pritom motor v Mazde je aspon o triedu vykonnejsi. A to aj pri „pruznom zrychleni“, t.j. predbiehani.

    Vid napr. udaje z ADAC 60-100 km/h:
    Ford Focus 1.6TDCI 7,1 s
    Mazda 6 2.0 SKYACTIV-G 5,5 s

    Porovnatelne je mozno Mondeo 1.6 EcoBoost, ale tam je spotreba o liter vyssia ako v Mazde…

    Ano, Mazdu treba tocit, ale zdaleka nie tak ako klasicke japonske atmosfery. Je na kazdom, ci je schopny/ochotny radit, ale ten vykon tam objektivne je….

    pylot

    Nedostatek pružnosti u motoru se 140 koněma je akorát neschopnost řidiče a ne chyba auta. Víte k čemu slouží převodovka a proč má to auto nejvyšší výkon až někde u 6000 otáček?

    BAF

    Jako člověk dlouhodobě publikující v oboru fleetů se musím jedině připojit. Prosím, uveďte zdroj. Opravdu bych rád slyšel o výrobci „zaručeně nezničitelných“ dieslových motorů. Jako milovník vyokootáčkových motorů chápu, že náklonnost občas překoná zdravý rozum, ale co je moc, to je moc… Leda by se tyto Vámi uváděné vozy nabízely pouze v SR 😉 Potom se jedině těším až tato zahraniční vychytávka dorazí i k nám 😉

    Martin

    Když jsem byl malý, tak se kultivovanost vozu počítala. U limuzíny se hrálo na to, zda mince postavena na hranu zůstane stát. Mazda do tehdy ČSR vstupovala s tím, že má motory, které neslyšíte. Dnes přijede A8, zní to jakoby dojela stará Ávia a všichni jsou happy. Borec má autičko velikosti bomparu, kde najede 5tkm/rok (=nejvíc ho stojí amortizace), ale má těžký diesel, aby ušetřil 0,5Kč/km. PíáR holt vysvětli vše. Mé auto je tiché i bez 50kg tlumicích materiálu. A když stojím, tak musím prošlápnout plyn, abych zjistil, zda motor jede. A co Vy? Máte auto nebo traktor 😉 Nakupujete to co potřebujete nebo to co Vám řekli, že potřebujete?

    st

    Tak za cca 4 litry na palubním počítači se dá jezdit klidně i s 10 let starými auty. Docela by mě zajímala reálná spotřeba a taky hodnoty pružného zrychlení.
    Pak by to bylo zajímavé čtení. Takto si někdo udělal výlet dvěma vozy a aby se neřeklo tu a tam se podíval na palubní počítač, kterému autor článku nekriticky věří.

    Naex

    nevim, jak mondeo, ale mazda ukazuje presne

    Vakan

    Mondeo – podle mé zkušenosti – ukazuje o 0,5 l méně, než je skutečnost. Bylo to moje první a taky poslední auto na naftu. Naftu nikdy více.

    Karel

    Jestli jste opravdu měřili spotřebu jen dle PP, tak se děte bodnout.Měl jsem 5 mondeí dvou generací a do jednoho kecali cca o 7dcl. Oproti tomu nová mazda 3 nekecá, když moc tak 1dcl. Takže bez reálného změření je Váš výsledek zcela bezcený.

    Pane, Vy jste prostě čobol… přiznávám že na Váš průjem jsem jinou odpověď nenašel.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist