Dlouhodobý test Mazda 6 Wagon 2.0i vs BMW 318d xDrive Touring (2014)
28 fotografiíSrovnávací test
Dokáže dlouhodobě testovaná Mazda 6 Wagon obhájit svoji řidičskou atraktivitu proti tak silnému soupeři, jakým je BMW řady 3 Touring?
Nové Lamborghini Huracán SVJ je posledním ryze spalovacím supersportem značky. Nástupce bude hybrid
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
BMW odhaluje další evoluci projektu Goldfisch. Vlajková limuzína měla mít motor V16
Vyzkoušeli jsme rodinný kombík, který strčí Octavii do kapsy jejími vlastními zbraněmi
Ameriky za pár šupů: Co si můžete koupit za maximálních 250 tisíc?
Parkování podélné, kolmé, šikmé, ve druhé řadě, v jednosměrce. Jak je to vlastně správně?
28 fotografiíSrovnávací test
Dokáže dlouhodobě testovaná Mazda 6 Wagon obhájit svoji řidičskou atraktivitu proti tak silnému soupeři, jakým je BMW řady 3 Touring?
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
BMW váží 1555 kg ve standradní verzi 318d. Xdrive přídává v průměru 70 kg, reálně tak auto váží cca 1620 kg, což je o cca 300 kg víc, než Mazda. Papírové dynamické hodnoty má ale BMW lepší než Mazda. Skutečně má i v reálu to BMW při stejném výkonu, ale 300 kg nadváze, lepší dynamiku v přímce? Tím nemyslím samozřejmě na stejný převodový stupeň, ale v režimu, kdy se o nejlepší dynamiku snažím (Mazda vytočená, BMW v nižších otáčkách).
Říkáte, že sse prý skyactive vyrovná turbodieslům…. tak si asi trochu protiřečíte, když žere pořád o litr více… nebo o 0,8… tomu se nevyrovná, není ani rychlejší nic…
2,0 l atmosferický motor má pouze o 0,8 L vyšší spotřebu než auto s dieselem u kterého je spotřeba jedním z hlavních důvodů proč ho koupit? Já naopak říkám bravo Mazda! Možná by byla spotřeba BMW ještě lepší, kdyby auto nemělo xDrive, ale o to tu nejde, parametry testu byly nastaveny tak jak byly nastaveny. Vám jde skutečně jen o spotřebu, běžte a kupte si BMW v dieselu-)
Taky mě to trklo, v rámci zrychlení tomu možná trochu pomůže pohon zadních kol a tím pádem větší trakce při rozjezdu, ale taky se mi nezdá, že by o dost těžší a méně výkonné BMW mělo mít lepší zrychlení i maximálku. To má ve zvyku hlavně koncern svým autům papírově nadžovat, ale v reálu při změření to tak růžové není.
No proto mě právě zajímaly reálné postřehy, ne to, co je na papíře. Když už ta auta mám vedle sebe, tak bych to vyzkoušel. Vmax je otázka zpřevodování, tam bych to chápal. 0-100 má xdrive výhodu v záběru všech kol, ale 300 kg navíc musí být znát. Ve čtyřkolce se taky o trochu víc výkonu „ztratí“ cestou ke kolům. Papírově by mělo být dynamičtější BMW, reálně v provozu spíš Mazda.
koncern nadrzuje svojim autam? chlape, si aspon trosku v obraze? skus si pozriet nejake testy akoncernovych aut a zistis, ze realny vykon je vacsinou vyssi ako ten papierovy, comu nasvedcuju aj dynamicke parametre…skoro som z teba spadol zo stolicky, taku hejtersku p*covinu som davno necital
… dej si kafé a běž se projít ven, je tam hezky. Vypadá to, že tě něco zlobí, když se tu tak zbytečně rozčiluješ, A nebo jsi nějaký zarytý fanda koncernovým plechovek.
Dost mě zaráží jak někdo může vysolit skoro milión korun za auto se 105kw?
Když je něco premiové, tak ve snad ve všem!
Mozna proto, ze diesel ma vyssi kroutici moment?
Auto dopredu posuva vykon, ktory prekonava odpory. Vykon sa rovna krutiaci moment x otacky. Krutiaci moment je len jedna velicina rovnice, sam osebe neznamena nic. Stale plati, ze ak sa o dosiahnutie vykonu snazis a mas nizsiu hmotnost a prekonavas podobne odpory – musis byt v tejto mazde oproti tomu tazsiemu bmw rychlejsi.
Tak přesně proto to není. Spíš to bude náhonem na všechna kola, lépe poskládanou převodovkou, větší ploškou výkonové křivky u maxima.
Souhlas. A ještě bych doplnil o jiný úhel pohledu: každý odběratel plynu ví, že už neplatí za kubík ale za Megajouly v kg paliva (plynu). Kdyby to tak bylo i u pumpy, stála by nafta 40 a benzín 30 a bylo by vymalováno.