Dlouhodobý test Mazda 6 Wagon 2.0i vs BMW 318d xDrive Touring (2014)

28 fotografiíSrovnávací test

Dokáže dlouhodobě testovaná Mazda 6 Wagon obhájit svoji řidičskou atraktivitu proti tak silnému soupeři, jakým je BMW řady 3 Touring?

Diskuze

12 komentářů

    Lukáš

    BMW váží 1555 kg ve standradní verzi 318d. Xdrive přídává v průměru 70 kg, reálně tak auto váží cca 1620 kg, což je o cca 300 kg víc, než Mazda. Papírové dynamické hodnoty má ale BMW lepší než Mazda. Skutečně má i v reálu to BMW při stejném výkonu, ale 300 kg nadváze, lepší dynamiku v přímce? Tím nemyslím samozřejmě na stejný převodový stupeň, ale v režimu, kdy se o nejlepší dynamiku snažím (Mazda vytočená, BMW v nižších otáčkách).

    Vojta

    Říkáte, že sse prý skyactive vyrovná turbodieslům…. tak si asi trochu protiřečíte, když žere pořád o litr více… nebo o 0,8… tomu se nevyrovná, není ani rychlejší nic…

    Michal

    2,0 l atmosferický motor má pouze o 0,8 L vyšší spotřebu než auto s dieselem u kterého je spotřeba jedním z hlavních důvodů proč ho koupit? Já naopak říkám bravo Mazda! Možná by byla spotřeba BMW ještě lepší, kdyby auto nemělo xDrive, ale o to tu nejde, parametry testu byly nastaveny tak jak byly nastaveny. Vám jde skutečně jen o spotřebu, běžte a kupte si BMW v dieselu-)

    Zdeněk

    Taky mě to trklo, v rámci zrychlení tomu možná trochu pomůže pohon zadních kol a tím pádem větší trakce při rozjezdu, ale taky se mi nezdá, že by o dost těžší a méně výkonné BMW mělo mít lepší zrychlení i maximálku. To má ve zvyku hlavně koncern svým autům papírově nadžovat, ale v reálu při změření to tak růžové není.

    Lukáš

    No proto mě právě zajímaly reálné postřehy, ne to, co je na papíře. Když už ta auta mám vedle sebe, tak bych to vyzkoušel. Vmax je otázka zpřevodování, tam bych to chápal. 0-100 má xdrive výhodu v záběru všech kol, ale 300 kg navíc musí být znát. Ve čtyřkolce se taky o trochu víc výkonu „ztratí“ cestou ke kolům. Papírově by mělo být dynamičtější BMW, reálně v provozu spíš Mazda.

    sdasd

    koncern nadrzuje svojim autam? chlape, si aspon trosku v obraze? skus si pozriet nejake testy akoncernovych aut a zistis, ze realny vykon je vacsinou vyssi ako ten papierovy, comu nasvedcuju aj dynamicke parametre…skoro som z teba spadol zo stolicky, taku hejtersku p*covinu som davno necital

    Zdeněk

    … dej si kafé a běž se projít ven, je tam hezky. Vypadá to, že tě něco zlobí, když se tu tak zbytečně rozčiluješ, A nebo jsi nějaký zarytý fanda koncernovým plechovek.

    M

    Dost mě zaráží jak někdo může vysolit skoro milión korun za auto se 105kw?
    Když je něco premiové, tak ve snad ve všem!

    Honziss

    Mozna proto, ze diesel ma vyssi kroutici moment?

    jojo

    Auto dopredu posuva vykon, ktory prekonava odpory. Vykon sa rovna krutiaci moment x otacky. Krutiaci moment je len jedna velicina rovnice, sam osebe neznamena nic. Stale plati, ze ak sa o dosiahnutie vykonu snazis a mas nizsiu hmotnost a prekonavas podobne odpory – musis byt v tejto mazde oproti tomu tazsiemu bmw rychlejsi.

    Leviathan

    Tak přesně proto to není. Spíš to bude náhonem na všechna kola, lépe poskládanou převodovkou, větší ploškou výkonové křivky u maxima.

    Alexandr

    Souhlas. A ještě bych doplnil o jiný úhel pohledu: každý odběratel plynu ví, že už neplatí za kubík ale za Megajouly v kg paliva (plynu). Kdyby to tak bylo i u pumpy, stála by nafta 40 a benzín 30 a bylo by vymalováno.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist