Dlouhodobý test Mazda 6 Wagon 2.0i (2014): Záběh

26 fotografiíMazda 6

Redakční oslík má za sebou první dva tisíce kilometrů a nás zajímalo, jak se nám odmění za příkladnou péči při záběhu jeho motoru.

Diskuze

27 komentářů

    KS

    Na fotce je vidět, že při 130 km/h točí cca 2500 ot/min. v takových otáčkách motor může vyvinout maximálně tak 50 kW, kdežto 2l diesely zpravidla okolo 85 kW. Na klidnou jízdu OK, ale když se na dálnici začnou lepit pospíchálci na kufr, tak se řidič nevyhne permanentnímu podřazování na 5. i 4. rychlost. 🙁 Mazdo, tohle se nepovedlo. Když atmosférický motor, tak jedině s automatem (nejlépe dvouspojka s pádly pod volantem).

    Miro M.

    Ano, šestka i pětka jsou skutečně hodně dlouhé kvalty (0.680 a 0.837 při finálním převodu 3.850), dynamice se ale budeme věnovat až v dalších částech.

    RR

    Takze podla takehoto pohladu na vec ma Mitsubishi pravdu, ked dava do atmosfer este stale 5 stupne 🙂 Konkretne v Outlanderi 3G 2l atmobenzin idem pri 130 na 3550 otacok (asi, nie je to ani 3500 ani 3600). Preratame – cca 70kW. Celkom si ma upokojil, 6-tku mi teda netreba a ja som si myslel, zeby mi mozno aj bodla. Ono ked ju teda nemas, dynamiku neohrozujes, podradzovat tolko nemusis. Jednoduche 🙂

    Lojzík

    Já být vámi, vůbec bych údaje spotřeby z počítače neuváděl. Maximálně až po změření skutečnosti podle kilometrů a dotankovaného paliva do plné a jen pro porovnání. Proč? Protože zejména Mazda je známá počítačem, který prostě časem optimalizuje ukazované číslo průměrné spotřeby. A pravidlo velí, že 6.7 je hezké číslo. Mám Mazdu 6 předchozí generace. Sice naftu, ale to je celkem jedno. Počítač se chová identiciky. Po vynulování vyskočí průměr nahoru, pak po čase spadne na 7.1 a po 1000km už poslušně ukazuje 6.7. Při snaze o nízkou spotřebu se dostanu i na 6.5. Je to firemní vůz, má knihu jízd, všechny čerpání na CCS a tedy je evidence, kolik ujedu na každou nádrž. A výsledek? Výsledek je velmi stabilní okolo 7.4 l/100km. Mám svoji cestu do práce (dálnice/město). Manželka po mě chce pravidelné cesty na nákup, k moři se jezdí po dálnici, tedy mám pravidelný rytmus. 7.4 plus mínus setiny každá jedna nádrž. Číslo, který ukazuje počítač, je prostě vycucané z prstu a dooptimalizované do hezkého tvaru.
    Jestli se chcete tvářit alespoň trochu seriozně, uvádějte spotřebu podle počítače jen pro dokreslení, jak moc to proměřuje. Jinak jste za snílky.

    forman

    uplny suhlas. V dnesnej dobe su skratka atmosfericke benzinove motory nepouzitelne. Netahaju a zeru. Dynamika jazdy je tragicka – uz aj 1.0 ecoboost tomuto dvojlitru ukaze bez problemu chrbat.

    Idealne by bolo otestovat dva vozy – napr. tuto 2.0 s malym turbom naraz, v rovnakom jazdnom rezime – mesto, m,imo, dialnica.

    A potom by sa ukazalo, ako na tom skutocne atmosfera je.

    Ze je to len posledny marketingovy vykrik Mazdy (len z dovodu, ze doposial nedokazali schopny turbobenzin skonstruovat) sa napokon ukazuje aj na tom, ze uz aj vedenie Mazdy potvrdilo, ze v dalsich modeloch turbobenziny budu.

    Vylepsovanie spotreby prostrednictvom PC je tiez evidentne. Kazdy PC keca minimalne o pol litra a viac. Samozrejme, vzdy smerom k lepsim hodnotam 🙂

    Miro M.

    Myslím, že je to v textu jasně napsáno.

    DH

    Z reakci komentujících (kromě Lojzíka) není zjevné zda a jakou mají osobní zkušenost. Já osobně mám třetí měsíc M6 r.v. 2014 sedan 2.0l 165 hp (121kW) a tankuji vždy plnou nádrž a spotřebu si dopočítávám a údaje se mi liší max. o desetinu. Pohybuji se mezi 6,4l a 6,6l při kombinaci všech variant jízd, krátké posuny po městě, dálnice lehce na zákonným limitem, okresky. I dynamika je víc než slušná, a to vč. dálnice na 6tý převodový stupeň, byť jsem si vědom, že proti testované 6tce mám výkonější motor:-) Navíc je to moje již čtvrtá mazda, takže mohu mezi nimi docela dobře srovnávat, když předchozí byla 6tka prvé generace, liftback 2.0l 107 kW, pětikvalt. Ta logicky točila víc, ale měla taky vyšší spotřebu. Za dobu téměř 10 let, co jsem ji měl (M6 2. gen. se mi až tolik nelíbila, a tak jsem si počkal na tu současnou..) jsem měl průměrnou spotřebu mezi 7,5 a 8,5l, tedy v toleranci spotřebyuváděné v TP. A to se pokud jedu sám, rád svezu svižně s využitím potenciálu motoru.
    Takže za mne M6 a Skyactiv funguje, protože ve srovnání těch dvou M6-tek je ta nová zase o kus dál, a to je to o notný kus větší auto!

    Engin

    A já to doplním za zkušenost z M3 s G165 – nevím, jak předchozí generace, ale aktuální počítač nelže, mine se o +/-0.1 – měřeno poctivě už přes 8tis km.

    A ukradnu tajemství a tipnu si, jak ta spotřeba dopadne – hádám totiž, že výsledek bude stejný jako u M3jky: Ve poloprádzném městě a na okreskách poklidným tempem se ten motor bude převalovat nedaleko volnoběhu a spotřeba se podívá klidně někam k 6sti (u mne rekord 5.8), ale dálnice to rozežere.

    ppp

    Tak ja mam so svojim peugeotom 508 sw 1.6thp dlhodobu spotrebu 6.6l/100km a to to nejako nesetrim. Motor bez turba by som dnes uz nekupil a to ani od mazdy. Turbo je turbo, dobre to taha a malo to zerie.

    Lojzík

    Mám Mazdy rád, měl jsem 626 2.0 benzín, první generaci naftový M6 100kW s 5ti kvaltem, FL se 6ti kvaltem, MPS s 260 koníky a teď tu 2.2 naftu s 121 kW. A s jedinou vyjímkou (ta M6 první generace) počítače tíhnly k tomu, že po pár stech kilometrech od resetu začnou optimalizovat. První 200 – 300 km ukazují čísla odpovídající tomu co mi spočte účetní ve firmě a reaguje to na styl jízdy. Když to jde přes 1000 km spotřeba začne nezadržítelně padat k nějakému tomu hezčímu číslu. Většinou tak o 0.7 až 0.8 litru pod skutečnost. Zas vyjímka MPS, kde to byly skoro 2 litry (MPS jsem ale nekupoval kvůli spotřebě). Takže jestli počítač ve stávající M6 ztratil původní japonský optimizmus, půjdu se hned zítra podívat na místního dealera a nechám si předvést ten silnější Skyactive.

    cudzinec11

    Absolutne varis z vody… Mam mazdu 3 2.0 120 PS Skyactiv benzin a po kazdom dotankovani sa mi vynuluje spotreba, vzdy si porovnam palubak s realitou a odchylka u mojho benzinu je do 0,1 litra, t.j. ak ukazuje 6, je to do 6.1. Palubny pocitac je ohladom spotreby maximalne presny, jediny udaj, ktory nesedi, je dojazd. Momentalne mam 700 km od dodankovania a ukazuje dojazd 80 km, pritom priemerka je 5.5 a ten ukazovatel dojazdu ukazuje tym nepresnejsie, cim je menej benzinu – asi naschval…

    Zaver: neries diesle a minule generacie, u Skyactiv palubny pocitac neklame a ukazuje realnu spotrebu, minimalne pri benzinoch je tomu tak…

    Jano

    Ano, to je pravda. Atmosferika nema potrebny krutiaci moment a je nutne to dohanat objemom a otackami. A to je vrazedna kombinacia na spotrebu. 1.6THP od Peugeot/BMW je skvely motor s naozaj nizkou spotrebou a velmi prijemnym jazdnym komfortom. Tiez by som uz nekupil nove auto bez turba.

    Lojzík

    Asi jste nečetl, co jsem psal. Jde o dlouhodobější spotřebu. Tedy pokud se počítač neresetuje po každé nádrži, ale nechá se počítat dál. To je přesně to, co udělali v tomhle testu. Zde taky píšou, že po nějakém čase začala spotřeba klesat. Maj ujeto 2000 km. Tedy jsou v oblasti, kdy už to utíká. Tak tolik k tomu vařiči vody 🙂

    XXX

    Chrbát?? Tak leda při cestě na vrakáč 🙂 A že Mazda nedokázala udělat schopné turbo??? To už je vrchol neznalosti slovo MPS jsi asi nikdy neslyšel. No a srovnání bylo nedávno s Insignií 1.6 turbo Mazda dopadla lépe, tak si nejdřív ověř alespoň nějaká fakta než vypustíš takový perly. A že Mazda šlápla vedle je jasný podle toho jak se prodává a jak vydělává.

    XXX

    Ano turbo má větší krouťák, ale taky větší spotřebu, a spolehlivost nižší. Mám zkušenosti jak se s.rou třeba koncernový 1.8, takže dokud si můžu vybrat benzín bez turba, je to jasná volba. Řídit i řadit mě baví takže mám jasno.

    Martin

    Mám starší model silnější verze motoru 2.0 (2010) a musím říct, že ten postupný vývoj jde vidět už i na něm. Po cca 20tkm se usadil a nedělá mu problém jet na 1200-1500 otaček. Při vyjímečných okamžicích, kdy si za volantem nehraji (obec, dítě spí) umí jezdit po obci 50km/h na cca 1500ot/m při spotřebě 5,5l (ne průměr! – plynulá jízda). Po dálnici ušmudlených 115km/h na šestku za 6,5l (ne průměr! – plynulá jízda). To můj předchozí model 2005 rovněž 2.0 neuměl. Pokud tedy odvedli inženýři z Japonska za ty 4 roky další kus práce (doufám, že ne útlumu), tak by to mohlo v reálu být úsporné auto (zesílene tím, že redakce má tuspořívou verzi 2.0 a ne tu silnější).

    cudzinec11

    Omlouvam se, tuto moznost som neskusal a ani nemam v plane vyskusat. Kazdopadne realna spotreba je u Skyactiv benzinov viac nez dobra, na LPG to nema, ale stazovat sa na spotrebu v porovnani s inymi benzinmi alebo rozpravat o nefungovani Skyactiv je nemiestne, lebo to jednoducho funguje a svoje sluby splnili v realite, nie len na papieri bez nejakeho ale. To sa dnes u automobiliek len tak nevidi…

    naviculare

    No vidis a ja to mam presne obracene, po trech letech vlastnictvi 1.6 THP jsem si poridil Trojku od Mazdy s atmo dvoulitrem. A THP uz nechci ani videt (PS: spotrebu mam stejnou jako jsem mel s 1.6THP v mensim aute). nekdo holky jinej vdolky. 😉

    cudzinec11

    Ako to bolo s tou jednasestkou? Ja som mal 1.6 VTI a vyssiu spotrebu a som rad, ze ho uz nemam. Ako bol na tom tvoj motor so spolahlivostou?

    Lugy

    Stará dobrá atmosféra. Mazdě fandím, jejich motor se mi zdá dobrý. Jsem zvědavý jak dlouho vydrží ty THP, TSI atd. Když plno lidí s tím neumí jezdit. Stačí si projít inzerce starších aut, kde se vyráběla atmosféra nebo benzínové turbo. Schválně, které z nich je v lepším stavu?
    Benzín bez turba je benzín bez turba. Není tolik hákliví na kvalitu paliva jako turbo motory.
    Čím méně blbostí v motoru tím lépe.
    Naftu bych tady nepletl, stejně to chrochtá, dělat rachot.dýmí to a smrdí to.
    Zduř

    Honza

    Vlastním novou Mazdu6 se zde testovaným 2.0l od února a po najetí 2tis. km mě palubní počítač hlásí průměrnou spotřebu 6.8l. Po reálném vypočtení spotřeby na základě ujetých km a natankovaného paliva mě vychází spotřeba taktéž 6.8l. Ověřeno již na dvou nádržích. Jezdím spíše svižněji. Vzhledem k tomu, že je motor v záběhu, věřím, že spotřeba půjde ještě s najetými km lehce dolů. Tchán vlastní CX5 (2.0l 165k) a po najetí 3tis. km má průměr 7l. Zatím jsem z nové Mazdy6 nadšen!:-)

    pylot

    Pokud si někdo stěžuje, že musí u atmosférického motoru podřazovat, tak to dokazuje jedině to, že s ním neumí jezdit. Ta převodovka tam totiž od toho je a atmosféra po podřazení zase tak strašně nežere.

    karel

    No, a co tahle: mám novou mazdu 3, 2,0 120G spotřeba 6,4-6,5, palubák oproti dotankování téměř úplně přesně, odchylka do 1dcl.

    Valdert

    Souhlasím. Až na vyjimku jednoho TDi, řídím atmosferu benzín a líbí se mi styl jízdy, zvláště, když chassis přesně plní co chci. Chce to jiný styl než turbo. Turbo benzín jsem si vyzkoušel, ale nevyhovoval mi. Ostatně zrychlit např ze 110 na 135 není problém ani bez podřazení. U podřazení vás to jen více kopne dopředu s větším řevem. A to jezdím většinou plně naložen. Přístup Mazdy k pohonu se mi líbí. A těším se až tuto Mazdu 6 budu mít. Vše záleží na řidiči a převodech včetně velikosti kol.

    centsm

    Mám Mazdu 3 a palubák mě ukazuje dlouhodobě rozdíl v setinách litru. Nuluji před zimou a před létem a ročně najezdím kolem 30.000 km. Nevím jak u nejnovějšího modelu, ale u staršího byla možná kalibrace přesnosti PP v rozsahu -20 až +20% po 5%, kterou si mohl provést každý doma.

    Jan Hamara

    Moja skúsenosť so spotrebou v novej M6 Wagon 165k po 34.000 km: 6,5l/100 km. Zväčša to prepočítavam cez dotankovanie a dojazd ale ako bolo spomínané – odchýlka oproti počítaču max. 0,1l. Jazdím skôr predvídavo, tesne nad povolenými limitmi, ale aj manželka, ktorá hojnejšie využíva plyn a brzdu, sa väčšinou dostane pod 7l.

    Fero Kopca

    Hmm, toto som ešte nepoču, že by palubný počítač niečo prikrášľoval. Keď prejdem 2100 km, spotrebujem 150 l benzínu a počítač mi ukáže priemer 7.1 l/100 km tak som náchylný veriť, že si nikto nevymýšľa, ani počítač.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist