Dlouhodobý test Mazda 6 Wagon 2.0i (2014): Z nuly na sto

7 fotografiíaplikace

(+ video) Náš zkušební kombík dokáže podle jeho výrobce akcelerovat z místa na 100 km/h za 9,6 sekundy. Pokořila čerstvě zajetá šestka tuto udávanou metu?

Diskuze

8 komentářů

    Martin

    Na cestě je dnes rychlý každý, kdo má 100k a CHCE jet rychle. Pro běžné silnice je takový výkon dostatečný. Mnoho řidičů i násobně silnějších vozů nezrychluje na stovku ani z křižovatky, ani ze zatáčky rchleji než za 30-40s. Při předjíždění nemá předjížděný zrychlovat vůbec. Ve výsledku se tak 400k vs 160k projeví třeba, když se blbne s Audi 7 na výjezdech z ostrých zatáček a sprint z 80 na 140 dá Audi o délku auta rychleji (a na brzdy ho s Mazdou zase klidně objedete :-). 400k vs 160k nasere, když jedete za A8 v klikatých nepřehledných zatáčkách a blondýnka to řidi stylem 40 v zatáčce a pak sprint 40 na 150 a dup na brzdu před zatáčkou. Tam opravdu ztratím 2 délky auta. Na okruh s tim nelezu. A v zatáčkách s lehkou váhou mi včera sportovně uhl i týpek s Ferrari. Prvni 130tkou vytlačil Škody a Seaty a pak uhnul. Ne že by na to Ferrari nemělo, ale kombinace 1400kg a 3mega cena asi klidu nepřidá. A na dálnicí stačí cokoliv nad 150k ke svižnému pohybu na hranici 180.

    Martin

    On ten výkon ale není jen o závodění na semaforech nebo v utažených zatáčkách. Výkon je jistě jedním z prvků aktivní bezpečnosti a ikdyž přiznávám, že už je to jistý druch „zvrácenosti“, tak po tom, co jsem jezdil šest let s autem s 240PS a teď rok s autem s 330PS, tak by se mi do slabších přesedalo jen velmi špatně a rozhodně to není proto, že bych měl potřebu si dokazovat na každém semaforu, že 540i je rychlejší než 1,9TDI, ale proto, že když potřebuji někoho předjet, mám prostě vždy jistotu ve výkonové rezervě za všech okolností. Pak by se také dalo ještě mluvit o takovém tom „pohodlí“, kdy při 130km/h točí dvoulitr bez mála 4t otáček zatimco V8 si brumlá na 2,5 a baští v takovém režimu stejně nebo i méně paliva. Ale faktem je, že dnešní motory jsou už tak odhlučněné a zbavené vibrací, že tenhle rozdíl už takový není. Zrovna dnes jsem jel s mercedesem GLA s dvoulitrovým turbo benzínem a o tom motoru jsem už taky skoro nevěděl. Mimochodem jeho 210PS je směšných. Pocitově to auto vůbec nejede :o(

    Jakub Veselý

    Souhlas. S tím výkonem bych to ještě trochu upřesnil. Jak máte nad 200 koní, nehraje to velký rozdíl. Na českých cestách s tím předjedete všechny (až na úplné výjimky). Když máte nad sto koní, už se musíte snažit, musíte přemýšlet jestli to opravdu stihnete apod.

    Škoda, že Autoweb netestuje tu silnější verzi benzínového dvoulitru, ta by mě zajímala víc.

    MinO

    Kúpili sme „služobák“ novú Mazdu 6, 2.0 (145k), kombík, manuál. Po polroku jazdenia a cca 30 000 km, kolega má reálnu dlhodobú spotrebu mesto-dialnice-okresky odhadom 20/50/30 cca 7-7,2 l/100km a nechodí nejako úsporne.
    Dnes som akurát spravil okruh 400 km, aby som zistil, kam sa dá klesnúť so spotrebou na tejto Mazde. Cesta bola kombináciou okresky (100-110 km/h na tachometri), obce (tesne pod 60km/h na tach.), sem-tam kolóna, predbiehanie (hlavne kamiónov) na okreskách aj v kopcoch a diaľnice (celkovo 200km z trasy 400km, rýchlosťami na diaľnici od 115-125km/h na tachometri.). Jazdný štýl- brzdenie motorom, predvídanie situácií, čo-najskôr-6.kvalt, využívanie klesania na dialniciach na zrýchlenie, pri prudkých stúpaniach som moc netlačil na plyn (trochu som síce spomalil, ale dole kopcom zase rozbehol), aby neletela spotreba hore, atď..
    V cieli som bol o cca 10 min. neskôr, než chodím zvyčajne pri diaľničných 130km/h (pri 130km/h by spotreba bola asi 6l/100km). Súviselo to ale aj hodne s hustou premávkou a kamiónmi. Na začiatku vynulovaný palubák so spotrebou. Na konci trasy ukazoval 5.3 l/100km !!! Týmto štýlom jazdy som teda ušetril na tejto trase cca 10€, než bežným štýlom. Slušné…
    Pri kúpe som práve hľadal atmo-benzín, žiadné oturbené trojvalce a iné prdítka. Zdá sa, že tento Skyactiv skutočne funguje a nie je to úplný koniec atmosférických benzínov pre petrolheadov. Spotreba je na jednej strane hodne o jazdnom štýle, ale tu tiež vidno, že aj konštrukcia motora, nízka hmotnosť (cca 1350kg), nízky koeficient odporu (cx 0,28) majú do toho čo povedať.
    S Mazdou 6 teda zatiaľ veľká spokojnosť.
    P.S. i keď je to subjektívne, je aj nádherná- naša je v perleťovej bielej 😉

    Ladis

    Ač mám raděj auta s hadem ve znaku, tak v tomhle směru mazdě fandím. Udělat dvoulitrovou atmosféru, která jezdí za spotřebu koncernových malorážek je fakt paráda. I když jsem v tom ještě nejel, tak určitě to je pecka řídit a nemusí se zrovna závodit. Motor je stavěný pro řidiče, kteří ještě nepřestali za volantem myslet a jízdu si umí užít, není to prostě pro žádnou opici v oturbeném koncernu, která má od 1500 ot. max krouťák a stačí jenom šlapat po plynu 🙂

    Mirek

    Mazdu 6, s tímto motorem, jsem si vyzkoušel asi 3 měsíce po zahájení prodejů. Při normální jízdě jsem se pohyboval do 7 l /100 km. Když jsem se dost snažil jet ekonomicky, tak jsem se dostal těsně nad 6 litrů. Při této jízdě jsem nejel po dálnici, nepředjížděl jsem, plynule jsem zrychloval, žádná akcelerace, do měst a obcí jsem dojížděl bez brzdění. Nevěřím, že se dá jet tímto způsobem, jak píšeš, a navíc jet i po dálnici se spotřebou 5,3 l/100 km.

    Martin

    má to jedno ALE. Mnoho těch aut s teoreticky větším výkonem má v reálu delší reakce a mnohem vyšší váhu. Mnoho těchto aut je těžkých a má nepružný motor (mnohdy i automat s DSG), stejně tedy nejsou schopny bleskového předjetí za zatáčkou nebo při nenadale vzniklé nebezpečné situaci – TAKŽE O BEZPEČNOSTI NEMŮŽE BÝT ŘEČ. Třeba jmenovaný Mercedes je takový brontosaurus, že výkon opravdu ocením jen ve velké rychlosti do kopce. V tu chvíli je to opravdu rozdíl jestli mám 150k nebo 300k a potřebuji se dostat ze 130km/h na 170km/h a třeba ještě s plným vozem. Ale jinak je to jen honění ega a možnost předjet i při opravdu vysoké rychlosti. Protože v praxi neexistuje srovnatelné auto s 1300kg a 300k (a to ani za 3násobek ceny), tak se nedá na okreskách dosáhnout znatelného rozdílu. Tedy naní ani podstatný rozdíl při unikovém manevru – to je Peuget 205 svižnější. Pokud znáte 4 dveřové kombi s váhou do 1300kg a výkonem 300-400k, tak napište (no snad příjde Mazda 6 MPS).

    M6

    vlastnim M6 G145 a tych 5,3l je dosiahnutelnych na spominanej trase, ale len ak sa zacina celkom vysoko, alebo sa ide s vetrom. Ale zase cez 6l to moc nepolezie.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist