Dlouhodobý test Mazda 6: V záběhu
13 fotografiíBMW M5
V redakci přibyl jeden člen, máme nové auto na dlouhodobý test, což znamená, že nám teď několik měsíců bude dělat společnost Mazda 6.
930 koní v luxusu: Brabus uvádí nový tuning pro Mercedes-AMG S 63 E Performance
Nejlepší české silnice: Vybrali jsme, kde se nejlépe svezete
Pořádný doping pro Corvette. Nový tuning od Hennessey slibuje kompresor a až 700 koní
Škodu Fabii sedan kdysi postavilo i Porsche. Našli jsme auto, na které už všichni zapomněli
13 fotografiíBMW M5
V redakci přibyl jeden člen, máme nové auto na dlouhodobý test, což znamená, že nám teď několik měsíců bude dělat společnost Mazda 6.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Je moc hezké jak tvrdíte, že auto zajíždíte jak se má. Jak do toho potom zapadá kurz sportovní jízdy na okruhu, který jste (pokud se nemýlím) absolvovali?
Tak pochybuju, že s tím měsíčně najedou 15 kilometrů. Podle mě je tam 500 km za jeden tejden jako prd a to už musí bejt auto aspoň trochu zajetý. A vůbec, z cizího krev neteče…
To mi došlo, ale pak nechápu proč si dělají alibi a v článku uvádí, že auto zajíždí jak se má. Spíš si dovedu představit, že dostává pořádný kotel-)
A proč jste si nevzali benzíňák,když hodláte jezdit s autem i za sportem.Takový diesel je trochu zajetý až tak po 50000km a jet s nezajetým dieselem na nordschlife,tam asi dostane pěkně zabrat,pukuď se s autem pojede opravdu ostře na hranici jeho schopností.Jak tu bylo několiktrát psáno co se ušetří na naftě se dříve,nebo později vrazí do dvouhmotového setrvačníku,apodobných blbostí.Navíc dávat u diesela meziplyny se téměř nedá,když má filtr pevných částic.Na ty dlouhý vzdálenosti se je to úspora o tom žádná,ale na sportovní jízdu to není,ale to by jste asi měli vědět.
A jak se vlastne ma zajizdet auto? Opravdu je nejlepsi jenom ho lechtat? Nebo je lepsi obcas mu dat trosku napit, byt ho pritom treba nevytacet? Nazory se dost ruzni…
Převzali ji už 18.7.2012, tedy před měsícem, jen v době okurkové sezóny zrecyklovali a prodloužili dřívější článek práve z toho 18.7. link zde: http://www.autoweb.cz/dlouhodoby-test-mazda-6-zaciname/
Vzhledem k filozofii tohoto webu a použivanému slovníku, musím prohlásit – \“Koupit Mazdu v dieselu může jen vohnout\“, zejména, když si ji kupuje pro požitek. Mazda dělá vynikající 2.0 atmosferické benzíny. Právě jsem si jednu pořídil, samozřejmě v benzínu. Tak můžu srovnávat zkušeností. Ale zážitky z jízdy nesrovnáme, protože já vím, co motor dělá v 6ti tisících 😀 Já vím, jak lehký předek a silný motor umí tahat auto ze zatáčky (a bez nedotačivosti !!!). Takže radost z mazdy 6 necháme na mě – vy můžete tak akorát měřit spotřebu 😉
Názory se dost různí proto, že v dnešní době se už na to zajíždění nemusí až tolik hledět. Stačí používat rozum. Nepodtáčet, nehonit do červeného pole (zvlášť za studena), nedávat plyn až na podlahu, často měnit otáčky(nejezdit na tempomat po dálnici dlouhé vzdálenosti), to vše cca 1.500 km.
Pokud je tu rec o dieselu, pak je dobre se snazit jet pokud mozno co nejvice ve stabilnich otackach – u prohrateho motoru klidne i mirne vyssich – napr. na dalnici klidne i kolem 3500 ot./min, pokud to predpisy dovoluji. Mel jsem praci, kdy jsem s novym 1.8 TDCi najel 40.000 km v A a DE, po 5.000km pomerne sviznym tempem ve zminenem rezimu. Pri pravidelnem servisu se pak automechanici chodili jeden po druhem podivat na tento kousek, protoze nechteli verit jak pocitove vetsimu vykonu oproti jinym se stejnym motorem, tak minimalni spotrebe, kterou jsme deklaroval a na vlastni \“nohu\“ si pri zkusebni jizde otestovali.
S většinou souhlasím, Mazdu určitě s benzínem. Škoda, že nemají v nabídce něco silnějšího než 114 kW. Ty sice mluvíš o silém motoru, ten je ale ve skutečnosti slabší, než diesel v tomto testu… Teď bude mít Mazda akci, kdy dává na všechny šestky slevu 200.000,- (chtějí vyprodat sklady před příchodem nového modelu). Kdo o ní uvažuje, ať se rozhoduje rychle.
Mě v Mazdě řekli (benzínový motor)- nevytačet do červeného, ale jinak točit do záběru, spíše nemám držet konstantní otáčky. Základní zajetí je po 1000km.
2litry benzín je jina síla a zábava, než na maximech číselně lepší diesel.
Kdo chce více síly, ať zkontroluje USA stránky Mazda.com a koupí si 3,5l. Asi by to ani nebylo o moc dražší v USA je to za hubičku, pak jen clo a náklady …
Ale mě těch pár koni stačí, spíše si užívám zatáčky a výjezdy než sprinty na dálnici z nuly … 🙂
Ale dyť já souhlasím a jedním dechem dodávám, že za cca 500t Kč v akčním ceníku je to v daném segmentu parádní nabídka.
Vzhledem k zaměřenosti tohoto webu nechápu proč si vzali diesel,na dálnici pojede líp,ale pokuď jde o sportovní jízdu v zatáčkách tak jednoznačně papírově slabší 2.0 pojede líp byť má jen 114kw.Ten váš diesel by byl dobrej tak na tahání vleků,ale pokuď najezdíte hodně po dálnici tak proč asi jo.Ale za sportovní bych to v žádným případě nepovažoval,protože i naladění podvozku je u lehčího benzínu někde jinde a točit benzínový motor je mnohem lepší zábava.
\“Diesel jsme volili díky spotřebě\“ … to bych od petrolheadů nečekal 🙂 je na tom hezky vidět, že jedna věc je propagovat velký atmosférický benzín (taky je mám rád) a druhá je ekonomická realita. No nic 🙂