Dlouhodobý test Kia cee’d SW 1.6 CRDi: Bez start-stopu

Nová Kia Ceed překvapí absencí systému start stop. Při testování nových aut jsem si vypěstoval podvědomý strach při zastavování auta například v křižovatce, jestli jsem start stop nezapomněl vypnout. Po pár dnech v novém Ceedu tato úzkost zmizela, za což má Kia velký palec nahoru.

Dvojspojková převodovka pracuje celkem dobře, ale občas rozpačitě. Pokud chce řidič mít lepší kontrolu nad reakcí plynového pedálu, doporučuji řadit si pádly pod volantem nebo voličem převodovky – na rozdíl od většiny automobilek se ale páka pro manuální volbu posouvá doprava. Jinak samotné řazení je v módu, který je opačný než v rallyových autech – od sebe nahoru, k sobě dolů.

Podvozek je naladěný dost pohodlně a tak, že řidiče nenutí k rychlé jízdě, navíc řízení je kolem středové polohy poměrně necitlivé. Všechny ovladače jsou rychle pochopitelné, vedle dotykového displeje má řidič pořád k dispozici dva otočné voliče a několik tlačítek.

To platí i pro ovládání klimatizace/topení, jen by ještě vývojáři měli zapracovat na naprogramování rozdělení proudu vzduchu. Dost často se stává, že ve chvíli, kdy by auto mělo jen topit, ze středových výdechů fouká studený vzduch a je to nepříjemné.

Motor se stodvaceti koni  má poměrně velkou prodlevu před nástupem turba, ale pro naprostou většinu manévrů je jeho síla dostatečná. Spotřeba se pohybuje kolem 7,5l jak ve městě tak při 150 km/h na dálnici.

13.6.2018 9:02| autor: Jiří Kotyk

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist