Dlouhodobý test: Jak teď působí Mazda 6 vedle nové?

10 fotografiíMazda 6

Před časem jsem mohl vyzkoušet úplně novou Mazdu 6, která nabízí poměrně zajímavé svezení. Ale jak vedle ní teď bude vypadat odcházející generace?

Diskuze

8 komentářů

    nick

    Chcem sa opytat autora članku ktoru motoryzaciu v novej Mazde 6 skôr odporuča( benzin alebo dizel)na každodene použivane.Ako zrychluje novy benzin 2.l oproti staremu 2.l DISI.Vopred dakujem pekne za vašu odpoved.

    petr164

    Měl jsem tyhle šestky rád prostě proto, že byly lepší a hezčí než mondea na stejném základu. Bohužel, nový design se zdůrazněným profilem předního blatníku je ranou do tváře člověka, katrý něco ví o harmonickém stylingu a designu. Ústup od mechaniky (např. samosvory přední nápravy) mne mrzí, ač chápu ekonomické důvody. Dvojitá ramena se poznají v extrémní situaci a představují aktivní bezpečnost, proto tuhle úsporu považuji za kontraproduktivní, přestože na nerovných českých vozovkách se situace vyrovnává. Diesel z japonska snad pouze od Subaru, Mazdě sluší SkyDrive benzín/alternativa.

    Martin

    Také mě z toho jímaji rozpaky až strach. Pěkné kastle má i Ford, Opel, Renault, Hyundai ba i Kia, ale Mazda měla super podvozek i benzínový motor. Sjezd z dálnice s malým poloměrem projetý 60tkou, přední kola jen sleduji vnitřek zatáčky a nerozhází je výmoly a hrboly, drží směr. Zadní kola jen poctivě drží stopu. Stačí jen dávkovat výkon motoru a hlídat tu hranici, kdy penumatiky začímají lehce klouzat. To je co mě na Mazdě baví. A nakonec pohled do zpatného zrcátka, který mě ujístí, že onen závodník z dálnice v pasátu po projeti jediné zatáčky ztratil 300m. Tohle byla Mazda – jsem zvědavý jaká bude ta nová …

    a

    K tomu, co píšete na začátku článku, že 2,5litr je ohlášen jen s automatem:
    Taky bych si vybral tento motor, ale s manuálem. Pak nezbývá než věřit, že bude k dostání s manuálem aspoň v USA a řešit to individuálním dovozem (což samozřejmě není pro ty, kdo počítají každý desetitisíc rozdílu oproti konkurenci).
    Současná Mazda 6 se v USA prodává s 2,5litrem s automatem nebo manuálem, anebo s 3,7 V6 s automatem.

    Well

    Já tedy měl za to, že automat je s 2.5 jedinou alternativou pouze na ruském trhu. Nebo to bylo ohlášeno i u nás?

    Zrovna tak i-eLoop má být v Rusku jen u 2.5 verze, zatímco u nás u všech.

    Well

    Jo, milý příteli, podobné zkušenosti zažívám i když jedu s Fábií. Ono na silnicích je to mnohem více o tom, že většina lidí buď jezdit neumí, nebo se jim zrovna jet nějak rychle nechce. Pamatuji doby, co jsem jezdíval se starou a ještě líně zajedou Š125 a od semaforů do cca 40-50 km/h akceleroval podstatně rychleji než prakticky všechny dvoulitry a turbodízly. Až jednoho krásného dne mne přeakcelerovala jiná škodověnka, předpokládám poněkud lépe zajetá, nebo ve verzi 130 :-).

    Pokud se tedy nebudete nahánět s někým, kdo zrovna také chce jet sportovně, ujedete v zatáčkách 99.9% řidičům hravě se starou Mazdou, s novou Mazdou, ale pravděpodobně i s něčím, kde byste to vůbec nečekal. Horší to pak je na rovinkách, kde je to jenom o tom, kdo si kolik lazne překračovat povolenou, a často velmi nesmyslně nastavenou, maximální rychlost. Tam je pak King každý, kdo chce.

    Sám za sebe také doufám, že nová Mazda nebude jízdními vlastnostmi nijak zaostávat za svých předchůdcem.

    a

    Píšou to tady:
    \“Další motor je čtyřválec 2,5 l, který má výkon 192 koní a točivý moment 256 Nm. Ten má také velký kompresní poměr, konkrétně 13:1, a Mazda u něj udává kombinovanou spotřebu 6,3 l/100 km. S tím jsem ale ještě nejel, na trhu se objeví později a k dispozici bude pouze s šestistupňovým automatem.\“
    http://www.autoweb.cz/exkluzivni-test-nova-mazda-6/

    jara

    V čem byla šestka lepší? Snad v podvozku? Nebo točivém momentu, tuhosti karoserie, vnitřním prostoru, výdrži? Ani náhodou! Byl to povedený vůz, ale žádný odborný test nikdy(!) nezařadil Mazdu před Mondeo. A to jsem měl 626 od roku 1994 a byl jsem s ním velmi spokojen, včetně perfektního servisu. Ten je u Charouze drahý a ubohý!

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist