Dlouhodobý test BMW 320d: vyjíždíme

Vůz BMW 320d řady E90 si spousta motoristů jako nový dovolit nemohla. Nyní je ale na trhu ojetin dostupnější. Co od něj očekávat ukáže náš dlouhodobý test.

Rozhodli jsme se podrobit dlouhodobému testu oblíbeného „trojkového“ bavoráka se čtyřválcovým turbodieselem pod kapotou. Ten totiž řada motoristů vyhledává, protože v něm vidí velký výkon a současně úsporný provoz.

Testovací automobil jsme si vyhlédli v nabídce Auto ESA. Za BMW 320d z roku 2007 prodejce požaduje 330 000 korun. To není nejnižší částka, avšak vzhledem ke stavu auta se zdá být opodstatněná. „Automobil je ve velice dobrém stavu, palubní přístroje ukazují teprve 78 000 ujetých kilometrů a navíc je v atraktivním černém metalickém laku. Ten je stejně jako bílá barva velice vyhledávaný a zvyšuje cenu vozu,“ vysvětluje Martin Seidl, manažer skladových zásob Auto ESA.

Nutno poznamenat, že jsme se snažili údaj na počítadle ujeté vzdálenosti ověřit a nic nenasvědčuje tomu, že by byl zmanipulovaný. Co dalšího o vozidle prozradit? Třeba že v České republice mělo jediného majitele, avšak jedná se o automobil přivezený ze sousedního Německa.To také vysvětluje zásadní odlišnost od tohoto modelu prodávaného na našem trhu. V ČR totiž nebylo BMW 320d o výkonu 120 kW vybavováno filtrem pevných částic a koncovka jeho výfuku byla zahnuta dolu. V  Německu měla i tato motorizace filtr pevných částic, má jej tedy také testovaný automobil.


Zmínit musíme výbavu vozidla. Ta totiž nabízí například automatickou klimatizaci nebo audiosystém Business včetně navigačního systému, ale sedadla jsou jen standardní látková, i když vpředu s vyhříváním. Minus představují také obyčejné světlomety, přitom xenonová světla se do řady E90 běžně montovala.

DOPORUČUJEME: Diesel z druhé ruky – pravdy a mýty

Ceněným prvkem výbavy je střešní okno, které u BMW řady 3 v této generaci uvidíte jen vzácně. Přitom vozy řady E46 a E36 jej měly často. Samozřejmost představuje elektrické ovládání všech oken a zpětných zrcátek či  centrální zamykání. Příjemným prvkem je osvětlení vnějších klik dveří, které zároveň osvěcuje prostor okolo vozu, a tak v noci víte, kam šlapete.Před převzetím jsme automobil důkladně prověřili. Postupovali jsme přitom stejně, jako když zodpovědný motorista kupuje vůz. Prohlídka na zvedáku ani zkušební jízda nic neodhalila. Žádné nemilé překvapení na nás nečekalo ani po napojení na počítač a přečtení paměti závad – vše bez problémů. Dobře dopadlo i prověření historie vozidla.


Nyní máme za sebou první kilometry. První postřehy jsou přitom jenom pozitivní. Automobil s poháněnou zadní nápravou zatím neměl nejmenší potíže, přitom jsme se s ním dostali i na zasněženou vozovku. Pravda, jezdí na nových a kvalitních zimních pneumatikách.

V dohledné době čeká testovací BMW pravidelný servis, na jehož blížící se interval nás už palubní počítač upozorňuje. O náplni dalšího dílu dlouhodobého testu je tedy jasno. V dalších dílech se podíváme také na spotřebu vozu a  jízdní vlastnosti.




Milan Jirouš

12.2.2013 6:30| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist