Dlouhodobý test BMW 320d: spotřeba pod lupou
5 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech
Naše ojeté testovací BMW urazilo už 5000 kilometrů, což je dost na první hodnocení. Začneme samotným srdcem vozu – dvoulitrovým dieselem a jeho spotřebou.
BMW odhaluje další evoluci projektu Goldfisch. Vlajková limuzína měla mít motor V16
Vyzkoušeli jsme rodinný kombík, který strčí Octavii do kapsy jejími vlastními zbraněmi
Ameriky za pár šupů: Co si můžete koupit za maximálních 250 tisíc?
Parkování podélné, kolmé, šikmé, ve druhé řadě, v jednosměrce. Jak je to vlastně správně?
Toyota odmítá rychlý konec dieselu. Chystá unikátní technologii ke změně barvy karoserie
5 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech
Naše ojeté testovací BMW urazilo už 5000 kilometrů, což je dost na první hodnocení. Začneme samotným srdcem vozu – dvoulitrovým dieselem a jeho spotřebou.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Se spotřebou souhlasím , taky mám 320d …….. ALE jsou to počítačem vygenerované nesmysly. U E46 kecá jen o 1,07l na sto. U E90,91 adt nevím , ale určitě o víc vzhledem ke snaze EU. Takže, když jedete jako připos.aný, 5,5 litru, když jedete normál, 6,5l, a kombinace 7-7,5. Bohužel platíte reálnou spotřebu, ne počítačovou. Smiřte se s tím. A kdo tvrdí menší hodnoty — tak buď nemá bmw a nebo testoval spotřebu na trase Ještěď – Liberec.
Těším se na koupi 330i(to budou numera spotřeby)
Musím se vždycky trochu smát, když se řeší spotřeba na decky, speciálně u aut s vysokou cenou servisu a náhradních dílů včetně spotřebních. Jen zmíněný filtr pevných částic stojí tolik, že i kdybych s autem najel ještě 100 tisíc km, tak to v nákladech dělá totéž jako litr na 100 km navíc. Dále turbo, vstřiky a další, věcí co se můžou v dieselu podělat a stojí ranec je dost. I kdybych měl kliku, pořád zůstává ten spotřebák…prostě provoz bavoráka stojí nějaký peníze, ojetýho tuplem, a nějaký decky spotřeby v tom určitě nehrajou zásadní roli, přijde mi to bejt trochu posedlost.
V článku postrádám informaci o tom, jak byla spotřeba měřena – jak tady bylo správně uvedeno, palubní počítače lžou klidně i o litr na sto, překvapivě prakticky vždy dolů 🙂
Mám 320d 130 kW DPF, jezdím 70% dálnice, 30% město. Spotřeba dlouhodobá 5,2l. Přesnost údajů na palubním počítači a reálná spotřeba = 99%. Opravdu se dá na PC spolehnout. Eko jízda po dálnici (110km/h) udělá spotřebu cca 4,5l.
Pokud člověk musí kupovat ojetinu, je vždy lepší volba benzin, samozřejmě atmosferický. Pokud je motor dobře udělaný a člověk se k autu nechová jako \“prase,\“ to se odmění spolehlivostí. Kupovat ojetý diesel je v našich zeměpisných šířkách sázkou do loterie, pokud to tedy není \“nesmrtelný\“ 1,9 TDI 66 kw, o tom ale nebyla řeč. Potom je tu taky fakt, že dieselům vyhovuje jízda po dálnici a ne popojíždění po městě. Podle mně mají diesely víc nevýhod než výhod, ale to je jen můj názor.
Myslím, že ten kdo kupuje auto za 1,5milionuKč neřeší , jestli má spotřebu 5,2 nebo 6,2 litru na sto. Nechápu ani redaktora, že se tím u auta tohoto typu zabývá.
Já musím pro změnu nesouhlasit s tím, co píšeš Ty. Mám 318d E91 a reálná spotřeba se oproti tomu, co ukazuje počítač témeř neliší. Zkoušel jsem několikrát vynulovat počítač a pak porovnat s reálným dotankováním do plna a rozdíl byl vždy maximálně 0,1-0,2 l.
Ale řeší. Ať už jsou lidé masírováni kecy o nízké spotřebě nebo je zatím nějaký jiný důvod, i u nových aut je podle statistik podíl prodeje dieselů vyšší než benzinů. Jinými slovy, i ten, který by si mohl koupit V8 AMG si koupí CDI. Větší benzinový motor si dnes koupí málokdo, bohužel.
Zdravím pana Milana Jirouše, a chci ho pouze upozornit, že u testované verze 320D se ukrývá motor M47(litinový blok motoru), nikoliv N47!!! Do půlky roku 2007 se totiž používaly silnější verze motoru M47 naladěné na výkon 120 kW z E46. N47 se začal používat cca od druhé poloviny 2007, a má celohliníkový blok, jinak řešené rozvody, piezoelektrické vstřikovače…….
Když vidím údaje o spotřebě, vždycky mne napadá, jak čtyřválcový diesel jezdí za to samé co šestiválcový a přitom čtyřválcové diesely (např. u BMW) jsou tak oblíbené (rozumějte, že se víc prodávají) oproti šestiválcům. Jako jediný důvod mne napadá vyšší pořizovací cena šestiválce, ale z hlediska spotřeby mi nepřijde volba čtyřválce jako smysluplná. Spotřeba stejná, ale výkonová rezerva někde jinde.
Mam take 320d 130kw 80% dálnice, 20% město…5,8 litru na sto…
Dobrý den, z čeho čerpáte? Podle katalogu je M47, ve článku jen krátce zmiňovaný motor o výkonu 110 kW, tedy jak správně píšete z E46. Testovaný vůz má ale motor o výkonu 120 kW a ten nese v katalogu označení N47. Dle opravárenského katalogu montovaný od ledna 2005.
Dobrý den, z čeho čerpáte? Podle katalogu je M47, ve článku jen krátce zmiňovaný motor o výkonu 110 kW, tedy jak správně píšete z E46. Testovaný vůz má ale motor o výkonu 120 kW a ten nese v katalogu označení N47. Dle opravárenského katalogu montovaný od ledna 2005.
Jak se přišlo na udávané spotřeby? Zdali podle pp nebo podle tankování… Nevím jak u tohoto vozu, ale u většiny jiných aut PP řekněme diplomaticky je optimistický 🙂 co se týče jak průměrné spotřeby, tak i dojezdu…
120kW verze je M47TU2D20, jenz je posledni revizi motoru M47. N47D20, jako první revize motoru N47, se 130kW se pak začal dodávat až v březnu 2007.
Zdroj: katalog dilu BMW a rovnez wikipedia.
jaký je rozdíl ve spotřebě s a bez filtru pevných částic. Prosím o někoho kdo to má opravdu empiricky ověřeno a ne co mu řekl pp.
Děkuji.
Dobrý den,
opravdu nechci nikoho poučovat, jenom po přečtení článku jsem si všimnul, co jste psal, a opravdu to není pravda. Chápu, že pokud se člověk o to blíže nezajímá ani neví co má pod kapotou. V katalozích asi píšou hlouposti. Sám mám BMW 320D, 11/2007, a mám již motor N47. Pozná se to tak, že ten motor vypadá i s plastovým krytem zcela jinak, a hlavně konstrukčně se hodně liší. Také u dveří řidiče je kód kde je uveden typ motoru.
Mějte se. Vašek
U 330 xdA (E90) po demontáži filru pokles spotřeby dle PP asi O,5 l, znatelné zlepšení dynamiky.
Mám starou 100kw E46ku a dlouhodobá spotřeba BC a reálná se opravdu téměř neliší. Mám auto 7 let a za tu dobu jsem se v kombinovaném provozu s vozem naučil jezdit za 5.1/100km. Věřte nebo nevěřte, včetně popojíždění centrem Brna, zapnuté klimatizace a světel. Rychlost maximální dle předpisů. Takže chytráci co jezdí v TSI za reálných 8l/100 a řeknou, že BMW moc žere jsou mimo.
Dobrý den,moc by mě zajímalo jakou spotřebu má BMW trojkové řady r.v.2008 s benzínovým motorem o výkonu 125kW…….Jeden prodejce v autobazaru mi řekl,že spotřeba je 6,1l/100km.je to možné???já tomu nevěřím.
Nejlepší je se podívat sem http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/6-BMW/37-3er.html?constyear_s=2008&power_s=125&power_e=125&exactmodel=320
Jedná se o skutečné hodnoty (v případě, že uživatel řádně a pravidelně vyplňuje údaje při každém tankovaní). Já se nikoho na spotřebu neptám, podívám se vždy na odkazovanou stránku a vím cca jak je na tom auto se spotřebou.
Zdravím, mám bmw e46 320d a jsem spokojen, jezdím s ním spíš na delší trasy než po městě, takže podle mě spotřeba odpovídá výkonu. S předchozím autem jsem zanedbával údržbu, což se mi pak vymstilo v nejnevhodnější situaci. Poučil jsem se takže teďka pravidelně kontroluji kapaliny, měním olej, u kterého jsem přešel na kvalitní značku – https://www.pipaoils.cz/produkty/osobni-auta/trident-kvalita-bez-kompromisu a celkově se o něj starám a přestože je to ojetina, jezdí opravdu slušně.
zkus tolik nešlapat na plyn