autoweb.cz > Mercedes-Benz > Dlouhodobý test Mercedes C: kolik co stojí?
Dlouhodobý test Mercedes C: kolik co stojí?
Naše testovací „céčko“ z nabídky AAA AUTO zdolává další a další kilometry bez závad. Mezi tím přišel čas, říci si něco o servisu a cenách s tím spjatých. Bavit se samozřejmě budeme o náhradních dílech z druhovýroby a neznačkovém servisu. Nakonec s vozem z roku 2008 by většina řidičů do značkového servisu nejela.
Navíc žijeme v době, když neznačkový servis nutně neznamená garáž vybavenou heverem někde v „Horní dolní“. Dnes jsou i malé soukromé dílny kolikrát velice dobře vybaveny, a to i ty v malých obcích. Kvalita neznačkového servisu se odvíjí od personálu a používaných dílů. Pokud je zde zkušený a šikovný automechanik, který vybírá součástky mezi kvalitní druhovýrobou, není důvod k obavám. A cena opravy zde bude vždy nižší, než u značkového opravce.
Testovaný Mercedes-Benz třídy C pohání moderní turbodiesel 2.1 CDI pracující s výkonem 125 kW (170 koní). Jde o motor se vstřikováním systémem common rail a vůz jím vybavený nese označení 220 CDI. V našem případě spolupracuje s manuálnní převodovkou.
Od toho se také odvíjí potřebný první servis v případě pořízení takového ojetiny. Mění se motorový olej a minimálně olejový, pylový (kabinový) a vzduchový filtr. Vyměnit i palivový není od věci. Nejde přitom o nijak nákladné položky. Například palivový filtr značky Meyle přijde na 340 korun, kabinový značky Clean s aktivním uhlím na příznivých 499 Kč (zdroj: www.kvalitnidily.cz).
Toto je nejmenší rozsah nutného prvního servisu pro daný vůz. Součástí prvního servisu by však měla být i celková prohlídka vozu a případná výměna opotřbenýc dílů, jako jsou třeba brzdové destičky. To však není u testovaného vozidla třeba. Automobil by měl být také napojen na diagnostiku z důvodu načtení paměti závad, jejich vymazání a vyřešení. Také testovaný vůz jsme napojili na diagnostiku, ta však žádné závady neukázala.
Toto jsou ale běžné úkony, které by měl každý nový majitel ojetého automobilu absolvovat vždy. Náklady na takový servis zpravidla začínají někde na částce 3000 korun za výměnu motorového oleje, filtrů a připojení na diagnostiku, a končí dle nutných dalších prací. Hodně tedy záleží na výběru automobilu a zda kupující dokáže případné opotřebené díly odhalit a vyžádat si odpovídající slevu z prodejní ceny vozidla.
V průběhu provozu se samozřejmě může stát, že bude na automobilu potřeba něco vyměnit nebo opravit. Cena neznačkového servisu přitom bude začínat přibližně na 350 korunách za hodinu práce (záleží na konrétním servisu, někteří opravci účtují za vozy prémivých značek více, i když práce je s nimi mnohdy snazší – proto dobře vybírejte).
Pro lepší orientaci uvádíme v tabulce maloobchodní ceny vybraných náhradních dílů.
Díl | Cena v Kč vč. DPH | Výrobce |
Přední brzdový kotouč | 1390 | Fri.Tech. (Meyle za 1170) |
Přední brzdové destičky | 970 | Fri.Tech. (Meyle za 930) |
Přední tlumič pérování | 1880 | Meyle (Bilstein za 3890) |
Spojková sada třídílná | 8800 | LUK |
Žhavicí svíčka | 770 | Meyle (NGK za 1200) |
Čelní sklo | 4400 | NordGlass |
Přední nárazník | 4000 | výrobce neuveden |
Přední blatník | 2200 (hliníkový) | výrobce neuveden (ocelový za 1250) |
Přední světlomet xenonový | 11 500 | Depo |
Filtr pevných částic | 12 050 | výrobce neuveden |
Zdroj:www.kvalitnidily.cz |