Dieselová Porsche nenápadně stažena z prodeje? Ode dneška nejdou konfigurovat…

Chcete si koupit Porsche s naftovým motorem? Pak máte smůlu, v nabídce už je nenajdete. Co se děje lze do oficiálního vyjádření jen odhadovat. Jsou ve vzduchu technické problémy s naftovými motory?
dieselova-porsche-nejdou-od-dnesniho-dne-objednat-co-se-deje-1100x618.jpg

Obvykle výběr nového Porsche, pokud nezamíříte rovnou k prodejci, tak, že si sednete k počítači a navrhnete si své vlastní auto v online konfigurátoru. Tak tomu bylo až do dneška, kdy s v konfigurátorech dieselových Porsche objevila při zadávacím procesu pro nás zajímavá, a pro někoho možná lehce znepokojivá poznámka. „Vůz v současné době podléhá v Německu regulačnímu zákazu.“

Nemluvíme teď o českém prostředí, jak je patrné z lokalizace v prohlášení, u nás, tedy na českém webu Porsche v tuto chvíli najdete vše při starém, ale o rodné zemi automobilky, Německu.  

O co se jedná? Na základě našich špionážních informací ze zdroje napojeného na automobilku se má akce týkat modelů Cayenne a Panamera, detaily o změnách u Macanu nemáme, a má jít o několik faktorů. Zaprvé, organizace DUH (Deutsche Umweltshilfe) hodlá navrhnout pro Porsche AG 110 milionů euro pokuty kvůli dieselovým motorům. Nicméně jakkoli bylo již před časem v některých médiích komunikováno, že se jedná o problém emisí CO2, podle našeho zdroje je problém jinde, nejde o emise, ale mikročástice, resp. filtr pevných částic.

Pro zajímavost – pokud se podíváte na web českého Porsche, najdete v nabídce naftovou Panameru, tedy Panameru 4S Diesel. Na německém webu v nabídce žádnou naftovou Panameru neuvidíte, pouze benzínové a hybridní verze.

Paralelně Porsche v současné době pořádá svolávací akci na zhruba 21 500 naftových modelů Cayenne s třílitrovým šestiválcem z modelových roků 2014 až 2017, plnících emisní normu EU6. Se stejným problémem se mají mimochodem potýkat i stejné motory Audi.

Porsche podle zprávy o svolávací akci hodlá optimalizovat software svých naftových vozů během zhruba hodinové návštěvy v autorizovaném servisu. Co se bude přesně v rámci vozu optimalizovat?

11.8.2017 10:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist