Diesel rovná se smrt!
Zajímavosti o autech
Nová studie zjišťovala, jak diesely škodí srdci a cévám. Výsledky jsou alarmující...
BMW odhaluje další evoluci projektu Goldfisch. Vlajková limuzína měla mít motor V16
Vyzkoušeli jsme rodinný kombík, který strčí Octavii do kapsy jejími vlastními zbraněmi
Ameriky za pár šupů: Co si můžete koupit za maximálních 250 tisíc?
Parkování podélné, kolmé, šikmé, ve druhé řadě, v jednosměrce. Jak je to vlastně správně?
Toyota odmítá rychlý konec dieselu. Chystá unikátní technologii ke změně barvy karoserie
Zajímavosti o autech
Nová studie zjišťovala, jak diesely škodí srdci a cévám. Výsledky jsou alarmující...
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Jo, je to tak. Diesel má možná nižší emise CO2 (které neškodí ničemu) a při tom vypouští mnohonásobně víc nebezpečných látek (které se při spalování benzínu ani nevyskytují). A schválně si zkuste jet chvíli za passáátem ftédéíčku a bude vám z toho kyselého puchu na blití!
Jedna z nejpopulárnějších při zavádění bezolovnatého benzínu tvrdila, že emise z motorů používajících právě toto palivo, způsobují leukémii (studie byla z Londýna, údaje nikoliv z laboratorních podmínek, ale ze skutečných statistik). Faktem je, že ať už jde o benzín, nebo o naftu, asi není nejzdravější produkty jejich spalování inhalovat (nakonec jako jakékoliv jiné produkty spalování). Podobné objevné zprávy s poplašným titulkem spíš patří do katergorie bulváru (zvl. odborný termín "houstnutí" krve z původní zprávy na iDnes je k popukání), a asi nemá velký smysl jim věnovat nějakou pozornost. Když jsme nevymřeli na inhalování sazí z kamen, kterých bylo a je jistě více než dieslů, nevymřeme ani teď ;). (Mimochodem, jsem zvědavý, kdy se objeví zpráva, že nejčastějším zhoubným onemocněním automechaniků dieslů je rakovina šourku jako u kominíků – to víte, saze je saze :))
😀 No, tak to každopádně. Ale jako reakce na psychopatectví okolo emisí CO2 je to celkem dobrý článek. A pořád je určitě benzín ekologičtější než nafta.
Přečtěte si někdy bezpečnostní list k benzínu a asi vás hodně překvapí, co všechno je. Prostě žádná živá voda to pro živý organizmus není. Nafta nebo benzín, vcelku je to jedno.
Este ze mam v Citroene Grand C4 Picasso FAP filter uz v zaklade 🙂
Jo, to nesmíte jezdit za škodivkama f tdíčku 🙂 Jeďte za Mercedesem, které jsou standardně vybaveny filtrem a neuvidíte ani neucítíte vůbec nic. (nejvýš vlastní ponožky)
Tomu hovorim "kvalitna" studia, ktora objavila koleso! Zhrnute a spocitane, vysledkom je asi toto: ked budete cuchat to co vychadza z vyfuku vasho dieseloveho motora, neprospeje to vasmu zdraviu. No bohovske! :-)))
Taky maly detail: vplyv vyfukovych splodin benzinovych motorov vobec *nebol* testovany. Takze to neznamena, ze vyfukove plyny z benzinoveho motora mozete inhalovat bez rizika poskodenia zdravia! Takisto sa neuvadza *aky* dieselovy motor pouzili (stary/novy? moderny? s filtrom pevnych castic? splnajuci aspon euro4?).
Takisto metodika je velmi otazna: pouzili vraj vzduch znecisteny s "300mg koure na 1m krychlovy". Lenze "kour" (dym) nie su pevne castice (ktorych auto splnajuce euro4 smie produkovat 25mg/km, t.j. asi 0.025mg/m, takze po prejdeni 1 auta je vzduch za nim asi tak 100tisic krat menej znecisteny, a to neuvazujem rozptyl). Taktiez nie je uvedene kolko tam bol percentualny obcah CO, NOx, HC. Skratka dalsi priklad toho, ze daky mudrlant na univerzite si nieco vyberie, urobi o tom studiu, a postavi si na tom karieru. Nieco stylom "mlieko sposobuje rakovinu, lebo sa dokazalo, ze 95% ludi ktori ochoreli na rakovinu pili obcas mlieko"… 🙂
No, hlavně, že je co jíst a že je mír… 🙂
"Málokdo si uvědomí, že platné emisní normy povolují naftovým motorům až několikanásobě vyšší exhalace oxidů dusíku, aromatických uhlovodíků a sazí"
a taky už ti nekdo rekl že 90% splodin z vyfuku je vodni para?:) jinak vsech te dalsi splodin tam taky neni zrovna 1 kg na metr…… takze se taky zamysli nad tim co splodis 🙂
Pri beznem mereni se hodnoti pouze "velke castice". Naprosta vetsina castic (snad az 90 procent hmotnostne) je ale mensich (pod 5 um) a filtry at uz v aute ci pri mereni je nezachycuji a tudiz ani nehodnoti. Pritom nebezpecne jsou prave male castice ktere jsou schopne prochazet bunecnou stenou a navic se na ne vaze velke mnozstvi nebezpecnych latek jako jsou tezke kovy, produkty nedokonaleho spalovani a pod. Modelni naftove motory sice maji dokonalejsi rizeni spalovani a take produkuji jemnejsi nebezpecne castice o kterych soucasna veda mnoho netusi. Jejich velka nebezpecnost je vsak jista, konkretni dusledky nejsou zatim jednoznacne specifikovane. Navic dnesni technika nema ani reseni, kterym by se daly tyto castice odstranit. Tedy ani C4… 🙁
Takze za chvili tu mame zpravu z Anglie od pana D….. ktery bude nutit lidi, aby kupovali benzin…
neva, já sem pro 🙂
Ať se vláda chová ekologicky a dá menší daně na benzín. Nic víc v tom není. Nepojedu svojí standardní dálniční 100km trasu za 300Kč, když můžu s naftou stejně rychle o 100-130Kč levněji. Taky třídím odpad-protože mě to nic nestojí. Samozřejmě že není dobře, že to škodí zdraví, ale vláda má páky, jak nás donutit do benzínu, a mě je srdečně jedno, co tam budu lejt, hlavně když to bude co nejlevnější.
hmmm ted když jsem zjistil takovou děsivou zprávu co se mi všechno stane jsme pro to aby se každý zbavil svého auto a začal chodit pěšky nebo aspon jezdit na kole, sice z toho asi umřu na infarkt ale neva
ja nevim, mě se nejvic shlukují naprosto všechny krvinky, když vidím v televizi Paroubka nebo Ratha…
proto mam diesel octavku a chodim po zpravach relaxovat do garáže…hned jak to cítím…cítím se mnohem líp…
no a jestli snad nekdy zase vyhrou volby…tak si snad v garaži nastartuju 😉
Už teď jsem z tohoto titulku na infarkt – od této chvíle budu trpět nočními děsy s následky nekontrolovaného pomočování. Ke svému vozu (s dieselovým motorem) se budu přibližovat s potenciální křečí v celém těle a abych snížil riziko synergického efektu množiny dieselů budu přesvědčovat psychicky méně odolné vlastníky dieselů aby se jich co nejrychleji zbavili. Snad z toho vyjdu relativně nepoškozen na těle i na duchu. Autorovi titulku článku (možná jezdícího také s dieselem) přeji totéž.
S potěšením vám oznamuji že jsme dnes 12.3.2009 odstartovali projekt http://www.antidiesel.eu
Pěkná pitomost pan Ptáček je mimo,nevím proč Diesel do kamionu,ale do osobního NE ?,od r.1990 jsem měl VŽDY diesely a vůbec toho nelituji,jiná spotřeba,zátah atd. !