Diesel-hybridní Range Rover jede do Ženevy

Land Rover představí na blížícím se autosalonu předprodukční model hybridního luxusního SUV, které radikálně sníží emise.

Občas si v redakci říkáme, že je svět k Range Roveru nespravedlivý. Nebojíme se ho pojmenovat jako „Rolls-Royce do terénu“ a jsme schopni mu odpustit cokoli. Třeba i gigantickou spotřebu paliva, pokud se bavíme rovnou o verzi Range Rover 5.0 V8 Supercharged.

Land Rover Range Rover velká fotogalerie

Land Rover Range Rover fotogalerie

Jenže úředníci to vidí jinak a podle nich je i Range Rover zlá, ošklivá, velká, špatná, lidožravá věc, která se musí maximálně omezit. Emisní normy a eko-teroristické výmysly evropských poslanců o maximálních možných průměrných emisích značky však nutí Land Rover snižovat gramy CO2, kde se dá. V portfoliu značky totiž není žádný malý městský model s tříválcem, který by na snížení emisí stačil.Range Rover Sport proto dostane plně hybridní pohonné ústrojí a dokonce bude možné si jeho akumulátory nabíjet doma ze zásuvky, takže půjde o tzv. plug-in hybrid. Pod kapotou bude šestiválcový diesel 3,0 l napojený na elektromotory a osmistupňovou automatickou převodovku ZF.

Hybridní Range Rover ujede 1100 km na jedno natankování a akumulátory dokáží dodávat energii na 30 km jízdy. Je to vlastně první čtyřkolka od Land Roveru, která vypustí v kombinaci jen 89 g/km CO2. Otázkou ale je, zda to bude na zákazníky platit. Kdo totiž jednou okusil osmiválcový Range Rover, nebude chtít jinak…

autoweb.cz

17.2.2011 9:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist