diesel-a-zima-co-tankovat-a-jak-se-o-motor-starat.jpg

Diesel a zima: Co tankovat a jak se o motor starat

nafta

Blíží se zima a ta dá některým autům pořádně zabrat. Nejcitlivější jsou dieselové motory, zejména kvůli problému se "zamrzáním" paliva.

Diskuze

40 komentářů

    josef K.

    Jakmile ohlásí meteorologové příchod arktických mrazů pod -20 st.C doporučuji použít osvědčenou sibiřskou metodu a do plné nádrže dotankovat 3-5 litrů benzínu.

    jj

    Tak pokud jezdíš tatrovkou nebo V3S-kou, je to perfektní. U novějších nafťáků to funguje pouze pro starty tak na jednu zimu a pak je potřeba se takto podporovaného dieslu rychle zbavit.

    pylot

    A co na to palivovy cerpadlo? Nevadi mu ze se kvuli benzinu snizuje mazivost nafty? Prijde mi to jako docela praseci metoda.

    ralf

    Tankovat pořádnou naftu+zimní aditiva,před zimou vyměnit preventivně pal.filtr.Žádnej benzín do nafty,nebo rozhodně né do žádného comonrailu.Starším chrochťákům by to nemuselo až tak uškodit.

    josef K.

    V rusku tak jezdí všechny auta a nemají s tím žádné problémy. Horší pro motor je, když v této pokrokové naší eu krajině jezdíš na naftu pančovanou trafo olejem.

    Michal

    Chápeš, že to co tu navrhuješ je jen snůška blbostí? Benzinem se snižuje mazivost nafty a moderním dieselům takové zacházení rozhodně neprospívá, pak Ti taky zřejmě nedošlo, že spousta lidí v Rusku jezdí starými předkomůrkovými diesely, které si takové zacházení líbit nechají? Když to čtu, říkám si, zlatý benzin.

    spooon

    zlatý benzín, nesmrdí a ještě jde v zimě nastartovat 😀 a to i přes to, že má naježděno přes 350kkm, tak v -25°C chytne téměř okamžitě a topí po pár km. Jen si užívejte dýzl 🙂

    kubajz

    můj prasát má staré TDI,má najeto taky 350kkm, v -25 chytlo hned napoprvé, bez podpory aditiv a topí ještě dřív, než po pár km,protože má v okruhu přídavné vyhřívání chladící kap. 🙂 je to starej krumpl,ale užívám si ho :-)))

    já mám diesel 280 tis. a startuju v pohodě..

    Miloš

    Já měl diesel 150 tisíc km a několikrát jsem nenastartoval a po zimě jednou odešlo čerpadlo. S 1,6MPI nyní startuju jen když se klíčku dotknu i v -25:).

    Mitt

    Měl jsem před rokem 10 let starého bawora s chrochtidlem a kvůli problémům v zimě jsem se ho musel zbavit. Zaměstnavatel neměl pochopení pro pozdní příchody do práce. Od té doby s nejmenovaným atmo benzínem a nemám sebemenší problém. Ani už nemusím pouštět rádio abych přehlušil ten nepříjemný zvuk.

    Jenyk

    Také nemohu jinak než zlatej starej jednoduchej atmo benzín. Ale začíná jich být trochu nedostatek, měli by to začít znovu trochu víc vyrábět, na ty moderní krámy není nikdo rozumnej zvědavej.

    pylot

    Ja mel taky vzdycky rad atmosfericky benziny, ale jsem chudej student a kdyz jsem si spocital ze se starou TDI octavkou usetrim na palivu kazdej rok 7000 korun tak je volba jasna. Behem 100000 se mi to auto zaplati na rozdilu ceny paliva. 🙂

    A těch 7000 zaplatíš za náročnější servis, výměnu všeho možného, plus vyšší povinné ručení..no nevim jestli jsi to dobře spočítal..prostě jakmile to žere o litr míň, už se nehledí na nic jinýho..pozn : jsem také chudý student a benzín jasná volba,nájezd 15-20tkm.. chce to počítat celkové náklady, ne jen palivo..

    Gordon Freeman

    Proti dieselu je lepší i turbo benzín, ale zatím atmo jsou, tak nesmutněme. Majitel tiše předoucí kočky 1,6VVTi – bez turba i přímého vstřikování.

    Gogo

    LPG nebo CNG ti taky nezmrzne.

    josef K.

    Tys asi nebyl v rusku. Tam jezdí káry, o kterých si tady čteš pouze na webu. V zimně je tam taková kosa, že ztuhne i nafta OMV arctic. V tom případě pochop, že v rusku s tím mají krapet větší zkušenosti než \“odborníci\“ v čr.

    spooon

    přesně tak. Jinak koukám, tady nás je, chudých studentů 😀

    já mám co sem teď na vejšce ještě skromnější nájezd, 10-15kkm a i kdybych najezdil 20kkm, tak se furt vyplatí má 1.8ka benzín. Za poslední asi dva roky sem krom výměny silentbloků stabilizátorů a paken (za 300) nedělal na auto zhola nic.

    Ale s tím plynem to mám už dlouho v hlavě, ne u nynějšího, ale u dalšího auta to bude první věc, co udělám, ono snížit náklady téměř na polovinu už znát oproti snížení 1l/100km je

    Michal

    Rusko je mi víš kde, nežiju tam. Co se týká tamní nafty, dovedeš už konečně pochopit, že Rusko má ve srovnání s EU mnohem volnější emisní normy a ty motory co tu naftu spalují jsou jednoduché? Nebo že automobilky ví, že tam lidi běžně mísí benzin s naftou, aby nastartovali? Že jsou ty motory jednoduše robustnější? Btw. proč by si Rus kupoval naftu, když tam benzin stojí á 20 Kč/l?

    Kuban

    I všeho nemožného a ještě nemožnějšího a nejnemožnějšího….

    tyhle kecy už jsou únavné. Co je třeba na 1.4TDi dražšího na povinném ručení než 1.4i???

    Srovnáváte zas jabka z hruškama, protože ikdyby si někdo pořídil velký silný naftový motor a měl do toho motoru investovat řádově o těch 7tisíc ročně víc (což tak při rozumné ojetině vychází), pořád tam má přidanou hodnotu v podobě mnohem lepší dynamiky a pohodlí. A je to tedy jen o preferencích.

    Atmosferické benzíny patří jen do lehkých motorek a cokoliv co skoro nic neváží.

    Miláno

    Vlástním diesel, comon rail, takže něco pro Josefa: nic jinýho, než že jsi totální pako (a to se musím hodně mírnit) si nezasloužíš. Ty bludy si mel v hospodě u piva nějakým pablbům a ne tady!!! Když nevíš, čím se maže čerpadlo a vstřikovače, tak drž radši h…u!

    Miláno

    Já mám Focusa 1,8tdci, 290t. a startuju na jedno nažhavení při -25C jak nic. Ale to tady nikdo slyšet určitě nechce. A nebudete věřit, nedělal jsem ani čerpadlo, vstřiky či turbo, jen spojku při 270t.
    Musím se vždycky smát, když tu někdo s benzínem tvrdí, že je rozdíl litr ve spotřebě. Když se jezdí okrsky s lehkou nohou, tak třeba 1,5 l možný je, ale když se přitlačí na pilu, tak to jsou i 4 litry a více. Já mám strop na dálnici při stálý rychlosti 190 km/hod 8,5l, kterej benzín to má??? Vyzkoušeno na trase přes Německo v noci a kdysi dříve i z Ovy do Phy…Okrsky 130-150 do 6,5l…

    josef K.

    Nebudu rozvíjet, kdo je tady pablb. Pokud si myslíš, že argument typu vlastním comon rail a vím jak se to maže, můžeš zkoušet tak na svého dědu. Nevíš nic. S tím se musíš mentálně vyrovnat. To, že někteří výrobci své zmetkové produkty svádějí na špatnou mazivost nafty, neznamená, že za jejich problémy skutečně může jakási mazivost nafty. Jinak si tam lij, co chceš a mně je to zcela jedno. Hlavně sleduj diskuse na netu, abys byl trendy.

    pop

    😀 dobrý….kolik km rovný dálnice potřebuješ než se na těch \“190\“ dostaneš?:))) ale každej ať si jezdí čím chce…

    pop

    atmo benzín je dobrej tak do euro II….pak už to jen žere a nejede..takže jediná volba je turbo benzín:))) krom TSI samozřejmě…to neni motor

    Miláno

    😀 Se směju spíš já..Na D1 není jediná zatáčka, která se nedá projet ve 2 kilech…A 140 koněma se na tu rychlost dostanu celkem v pohodě 🙂 A jinak, znáš Focus Sport? Je stejnej jak Focus ST, ale má naftovej motor, u nás se nikdy neprodával. S ním si jízdu užíváš, i když má chrochtu…

    Miláno

    😀 😀 Ne že mám jen auto v naftě, dokonce má to \“příšerný vstřikování Delphi\“, kde vstřiky s čerpadlem vydrží sotva 150 t. Takovejm jako ty, určitě! Kupodovu mě už 290t. a vše furt origo a v zimě no problem!
    Musíš vědět, co lejt do nádrže, benzín to rozhodně není!!

    josef K.

    Aut na naftu provozuju několik. Common rail např. v rendlíku točí už čtvrtou stovku tisíc, v tuhé zimně vždy s 5 l benzínu a na motor se ještě nemuselo sáhnout. A nebudu to měnit ani tuto zimu. Tobě přeji, abys v zimně vždy nastartoval, já si to holt dělám po svém.

    Miláno

    Po svém si to dělej, ale neříkej, že je to recept pro všechny. Kdyby k tomu třeba dodal, že přidáš i nějaký aditivum (ne olej) na zvýšení mazivosti nafty, tak by se to ještě dalo. Jinak je to celkem velkej hazard pro všechny pohybující se komponenty vstřikování a není to ani tak o výrobci.
    Ještě malá otázka. Proč VW čelí v USA žalobám motoristů, kteří zakoupili některé z tdi motorů, kdy jim jen po několika desetitisících km odešli vstřiky? A jak známo, vw používá vstřikovače Bosh nebo Siemens, kdy v Evropě s nimi problém není, krom piezovstřikovačů…Když to není tamní naftou, čím tedy??

    josef k.

    Američani jsou mi ukradení. Sežrali všechnu moudrost vesmíru, ať si poradí sami. Nebo jim můžeš poradit sám. Třeba bajkou o mazivosti.

    maty33

    Když všichni tak chválíte benzín tak proč s Golfíkem v TDIcku každý rok startuju několik sousedů včetně těch co maji benzíny? Ale kdybych pak nejel 100 kiláků, ale jen do Kauflu za rohem, tak bych do nafty taky nikdy nešel :D.

    Martjan

    Jak si to tu tak pročítám, musím se od srdce zasmát… nicméně přispěji svou trochou do mlýna. Doma mám jak naftové, tak benzínové auto auto a volím podle toho, kam jedu. Benzínové (resp. LPG) na krátké ježdění do práce a zpět a naftu mám na víkendové výlety na větší vzdálenost. Obě startují v zimě perfektně, je to jen o tom, jak se člověk o auto stará, nikoliv o zvolené technologii motoru 😉

    maty33

    Když všichni tak chválíte benzín tak proč s Golfíkem v TDIcku každý rok startuju několik sousedů včetně těch co maji benzíny? Ale kdybych pak nejel 100 kiláků, ale jen do Kauflu za rohem, tak bych do nafty taky nikdy nešel :D.

    maty33

    Když všichni tak chválíte benzín tak proč s Golfíkem v TDIcku každý rok startuju několik sousedů včetně těch co maji benzíny? Ale kdybych pak nejel 100 kiláků, ale jen do Kauflu za rohem, tak bych do nafty taky nikdy nešel :D.

    hanz1

    Toto letos budu používat již 10 rok ve svám VW s motorem PD a na motoru není znát žádný problém i když má najeto 500000 km. Celoročně ale přidávám do nafty aditiva a v vzimě k tomu na 50 l nafty při tankování přileju 0,5 l obyčejného motorového oleje M6A a celou zimu nemám žádný problém i když parkuji celoročně venku.

    Kuban

    Tak nesouhlasím ani s pepíkem ani s ostatními….
    Kecy o Aditivech a mazivosti jsou smutně a žalostně úsměvné… U dnešních moderních dízlů (od roku 2000) se netřeba s kurvením nafty srát… Špatné startování ona nafta ovlivňuje jen částečně. Většinou za to může celkový stav motoru obecně a tedy vlastníkem vozidla všeobecně… Ono totiž člověk velmi snadno zjistí, že pokud vůz funguje jak má, je schopný zahřát a zapálit naftu i opravdu silně noname a pochmůrného dodavatele….. To jen tak na okraj… a mazivost v tom moc velkou roli opravdu nehraje.

    v žádném případě do nádrže nelít žádnej benzín!!! A už vůbec ne benzín +další aditiva… Tedy pokud člověk trpí různýma nemocema, pak klidně…

    Kuban

    třeba mých 85kw to roztáhne ze 130->190 za 60sekund +/- 2s… dráhu si spočti.

    Miláno

    Tak jenom aby bylo jasno. Mě Focus startuje i při -25C na jedno nažhavení na klasickou naftu, ale jde a jenom pouze o jednu věc a to je, že klasická zimní nafta není tak zimní jak požaduje norma a tvoří se krystalky parafínů, který pak ucpou naftový filtr. Ten vyhřívaný starší auta většinou nemají a tím i po bezproblémovým startu jízda končí, pač se ucpe filtr. Aditivem jsem myslel pouze zimní aditivum, který zvyšuje bod filtrovatelnosti. Pak ještě existují aditiva, co zvyšují mazivost nafty a to jsem měl na mysli pro toho pána výše, který by tam byl schopnej lejt i benzín, já osobně nikdy a to jen z toho důvodu, aby se mu nepřidřelo čerpadlo nebo vstřiky, kdy benzín v naftě absolutně změní parametry mazivosti.Snad už konečně pochopeno.

    Jeník

    Můj diesel má najeto 750 000Km a v zimě startuje na otočení … 😀 Holt Mercedes … 🙂

    Hvězďák

    Mam diesel uz 8 let mel sem sem audi A4 ktera mela 500tkm a zima nezima startovala jak svicary. Ted mam Skoda Octavia 2 sice si v zime radne zachrochta a trosku kejchne,ale jinak no problem. Je pravda ze zahrivani trva dele coz souvisi i s topenim,ale je to meje zlato. Mel sem i benzin a je pravda ze tam je vse tissi a rychlejsi :o))

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist