Dětské vozíky – nyní již oficiálně
poradna
S účinností od 13. 6. 2012 vstoupila v platnost krátká novela zákona o provozu na pozemních komunikacích týkající se dětských vozíků.
Nejlepší české silnice: Vybrali jsme, kde se nejlépe svezete
Pořádný doping pro Corvette. Nový tuning od Hennessey slibuje kompresor a až 700 koní
Škodu Fabii sedan kdysi postavilo i Porsche. Našli jsme auto, na které už všichni zapomněli
Stavba dálnice D3 se zasekla: Úsek u Kaplice zpozdí bizarní situace s antimonopolním úřadem
poradna
S účinností od 13. 6. 2012 vstoupila v platnost krátká novela zákona o provozu na pozemních komunikacích týkající se dětských vozíků.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Tyhle věci by měly být na speciální ridičák, protože jsou nebezpečné pro ostatní cyklisty. Jistě, podle zákona si s tím můžete jezdit, ale až mě kvůli vlastní debilitě někdo z vás tímhle vozíkem vyžene z cyklostezky, nebudu se krotit.
Koukam dalsi agresivni debil na kole… Vozik pouzivam, ani drive mi na cestach nevadily, kdyz jsem je potkal. Nevim kde je problem 🙁
Na cyklostezkách at si jezdí třeba na kárce, ale když vidím tenhle vozík na silnici I. třídy, tak si fakt klepu na čelo. V kufru auta by nikdo nejel, protože je to nebezpečné a přímo na ráně, ale posadit svoje dítě do plátěnýho vozíku za kolem je v pohodě…
Pane doktore, jak se Vám podařilo dostat na ministerstvo svou novelu? Sice tam měli kecy, ale stejně se jí úplně nezahodili. A nešlo by udělat i novely na jiné paragrafy?
No, takhle přesně to nebylo. Byla to iniciativa několika poslanců, kteří mne oslovili, abych to napsal, takže já tam byl za legislativně-technickou stránku, ale byli to ti poslanci, kteří to nakonec protlačili. 🙂
Přesně tak. Na cyklostezce ať si dělají třeba stojky a odráží se ušima, ale na silnici to nemá co dělat! Už samotný cyklista bez vozíku často stačí na to, aby vytvořil hodně krizovou situaci. A na cyklostezku reálně nepotřebují takový zákon (už jste tam někdy viděli policajta???)
A jak byste chtěl dítě vozit? Ve více nebezpečné sedačce? Nebo jste jen tlachal, kterej se akorát pohoršuje, ale sám sedí doma na zadku, protože je línej trávit s dítětem aktivně společný volný čas.
Já teda na silnicích zažil více krizových situací s řidiči motorových vozidel a motorkářů než cyklistů (i když těch jsem také pár zažil).
Záleží na tom, kde žijete. V Praze těžko zažijete krizovou situaci s kolařem, když tady skoro žádného nepotkáte. Ale například u nás na jížní Moravě, v takzvané české Shanghai, je kolařů milion a krizových situací s něma daleko víc než s autama nebo motorkářema. Člověk na kole se tady dá potkat klidně i v zimě, když je na cestě sníh a led
Na cyklostezce je vozík bezpečnější, ale na silnici je to nebezpečná věc. Už hlavně kvůli tomu, že pro svoje rozměry je hůře vidět a není úplně složité jej za určitých okolností přehlédnout.
Ti co zde o vozíku tvrdí, že je nebezpečný pro jiné nebo snad pro samotné dítě uvnitř nic o tom neví. Vozík je stabilní a krom plátěného obalu (který je dosti pevný sám o sobě není to totiž plátno) má ocelovou konstrukci kolem dokola něco jako auto dámy a páni chytráci. takže je to 100x bezpečnější než sedačka/ sedátko ať vpředu u řidítek nebo vzadu za sedačkou. A to že je to první na ráně je tupost nad tupost. Když pojedete a dítě bude v sedačce za sedačkou na je na ráně asi poslední co a nemá okolo sebe nic víc než trochu plastu v úrovni nohou a max půl trupu. Ano na silnice by se s tím moc nemělo, ale to o silnicích I. třídy platí i o cyklistech samotných. Dnes je to tak frekventované na jedničkách, že jen hloupí tam pojede na kole. Bohužel neznalost cyklostezek nebo lenost ujet o 100 m více vidím denně, když jedu a potkám cyklistu na nebezpečném úseku a cca 50 m od silnice je cyklostezka. Takže to není o vozíku ale o lidech.
Ono to není jen o bezpečnosti – není nad to když někdo nechá děti sedět s hlavou v úrovní výfuků. Prachu tam asi taky nebude zrovna málo, zvlášť u krajnice. Na stezky dobrá, ale na silnici je to \“úlet\“.