Designový kostitřas z plastů

Přední chemická společnost BASF představila v loňském roce na veletrhu v Düsseldorfu novinku, která rozzářila oči nejednoho nadšeného cyklisty – nové vysoké kolo s názvem Concept 1865, které v sobě elegantně snoubí historii i moderní technologie.

Designový kostitřas však s jeho předchůdcem spojuje pouze základní podoba, velké přední a malé zadní kolo a chybějící řetěz. Ačkoli celoplastová jízdní kola nejsou žádnou novinkou, koncept společnosti BASF posouvá hranice designu mnohem dále.

Prototyp e-bike je vyroben z více než dvaceti druhů nejmodernějších plastů a pěnových hmot, epoxidových pryskyřic a polyuretanů, pouze brzdy, nápravy a elektromotor jsou vyrobeny z kovu. Eleganci kola pak podtrhuje nejen jeho dokonalý a hladký tvar, ale také integrované LED diody ve vidlicích, které kolu dodávají unikátní vzhled. Přední německá chemická společnost BASF si svým konceptem vysokého kola připomíná rok svého založení.

Cílem projektu je rozptýlit stojaté vody zažitých představ o výrobních materiálech a ukázat vizi urbanistické dopravy spoléhající se na moderní plasty. Při realizaci projektu oslovila BASF přední designéry ze studia DING3000, kteří měli za úkol přenést historický model do současnosti s použitím moderních technologií a materiálů tak, aby vše odpovídalo také sloganu „Rethinking Materials“, který je s konceptem spojený. Ten vyzývá k tomu, aby se lidé více zamýšleli nad novými způsoby využívání materiálů.

Zatímco historické velocipedy měly zvětšené přední kolo proto, aby byla zvýšena efektivita šlapání pevného převodu, moderní doba si žádá moderní řešení. Proto je plastové kolo poháněno pomocným motorkem o výkonu 250 wattů, který napájí baterie uložené v odnímatelném sedle. To lze snadno sejmout z rámu a po nabíjení jej opět zaklapnout zpět na své místo. Světle modré poloprůhledné pneumatiky jsou tvořeny pevnými polyuretanovými plasty a jsou vysoce odolné proti opotřebení či proražení. Pěnové jádro pneumatiky obsahuje speciální materiál Infinergy, který používá pro podrážky běžeckých bot Energy Boost i značka Adidas. Rám je zhotoven z uhlíkových vláken BASF Baxxodur, který poskytuje dostatečnou pevnost, sedlo je opatřeno vrstvou pěny Elastoflex W, kterou BASF dodává pro výrobu sedadel vozidel.

Přední vidlice a řídítka jsou vyrobeny z polyuretanových uhlíkových vláken Elastolit R, které plně absorbují vibrace. I díky tomu je kolo spolehlivé jak na asfaltovém povrchu, tak na písčité a kamenité zemi.

23.10.2014 3:50

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist