deset-nejuzitecnejsich-automobilovych-vynalezu-podle-ctenaru-autowebu.jpg

Deset nejužitečnějších automobilových vynálezů podle čtenářů Autowebu

Fotočlánek

Dnešní auta jsou prošpikovaná spoustou vynálezů. Jak jsme si ukázali minulý týden, některé jsou naprosto zbytečné, nyní se však podíváme na ty, které jsou podle čtenářů Autowebu ty nejužitečnější.

Diskuze

7 komentářů

    Petrolhead MV

    Nikoho nenapadlo, že ABS je docela užitečný elektronický pomocník? Já bych ho osobně řadil na 3-4 místo ze všech automobilových vychytávek, kdežto ESP je zcela nepotřebný asistent. Je-li řidič trochu zručný, tak si vždy poradí bez tohoto pomocníka, ale bez ABS si těžce poradí i zkušený řidič.

    Petr K.

    Jako že když se vám urve předek a auto pochoduje po čumáku ven, tak si každý zručný řidič logicky přibrzdí vnitřní zadní kolo? Nebo naopak, když jde dveřmi napřed, lehce si ťuknete na přední vnější? Pokud tohle umíte, jste opravdu fenomenální řidič! Bravo! O krizovce, kdy skočí do cesty zvěř nebo třeba dítě a na vás je vyhýbací manévr v plném brzdění a pak zpátky do svého pruhu aby vás nesmetl protijedoucí kamion, to už je vůbec pro zkušeného řidiče jen takové hravé procvičení dovednosti střídavě přibržďovat a uvolňovat jednotlivá kola…

    Luky

    U nedotáčivého smyku se dá čarovat ruční brzdou, u přetáčivého volantem a plynem. Netřeba přibržďovat jednotlivá kola. Ale to zvládne jenom Řidič, uživatel automobilu (kterých je v dnešní době kvůli zakrnění elektronickými pomocníčky na silnicích přes 99%) bohužel zřejmě nikoliv. Proto je vhodné aby ESP bylo, ale je to smutný stav, kam lidstvo došlo….

    Leviathan

    Jaktože nikoho nenapadl samosvor? Já hlasuji pro ten.

    Petr K.

    Jako, že když se urve předek, tak si ručkou urvu i zadek?! A zkoušel jste to někdy v reálu? Nemyslím na zamrzlém parkovišti, kde to vypadá jako dooost hustě. Myslím v reálu, když se musíte vejít mezi krajnice / kužely? Ono to není nakonec třeba ani zkoušet, ono stačí poslouchat na základce při hodinách fyziky…

    Luky

    Ano, kdykoliv když je sníh. A poměrně intenzivně, jakmile napadne, jsem k neudržení… Ubrání plynu (sešlápnutí spojky) nemusí vždy stačit, když je nejhůř a auto se pořád valí po tečně ven, ruční brzda pomůže dost. Zkuste si to někdy. Alternativou je přibrzdit si pod plynem levou nohou, ale spousta nových aut už to neumožňuje a při současném stisku pedálů to ubere plyn 🙁 Vhodné na trénink jsou opuštěné cesty, parkoviště mně osobně už mnoho let nebaví, ale na začátek je to určitě bezpečnější. Meteorologové straší na tento týden se sněžením, když se zadaří a něco fakt napadne, můžete to zkusit a podělit se tady pak o dojmy 😉

    PavelCV

    Bohužel denní svícení v podobě diodových proužků svídí výborně před auto, ale stačí uhnout stranou a denní svícení není skoro vidět. Bludičky denního svícení nesvítí dostatečně, protože nemusí zářit tolik jako potkávací. Ze zádu není auto osvícené vůbec. Přijde mi bezpečnější svítit stejně jako v době, když auta musela svítit běžnými světly vepředu i vzadu. Auto bylo vidět lépe ze všech směrů.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist