deset-automobilek-ktere-by-podle-ctenaru-autowebu-mely-vstat-z-mrtvych.jpg

Deset automobilek, které by podle čtenářů Autowebu měly vstát z mrtvých

Fotočlánek

Historie pamatuje spoustu vynikajících automobilek, některé z nich však už nenávratně odvál čas. V myslích mnoha fanoušků však stále přežívají dál. Tohle je desítka značek, které by podle čtenářů Autowebu měly vstát z mrtvých a znovu začít vyrábět auta.

Diskuze

9 komentářů

    a

    Chlapi, to č. 7 — Oldsmobile si opravte: Bonneville byl Pontiac!

    Gabriel

    Tak pry cisty kapitalismus. Dovolte mi, abych se horce zasmal!

    Vykladejte to automobilkam, co produkuji hybridni auta jen proto, aby u tech zavrzenihodnych sestivalcu nerkuli osmivalcu nemuseli platit brutalni vypalne EU za kazde vyrobene auro za kazdy gram CO2 pres od stolu nasazenou normu.

    Tomu, ze žijeme v kapitalismu muze verit jen blazen.

    Petr K.

    I to je kapitalismus. Podmínky jsou pro všechny rovné. Někdo obstojí, jiný ne. Kromě toho, vozy s alternativním pohonem představují tak malé procento produkce, že to automobilkám kýžený efekt v tomhle směru nepřinese ani náhodou. Hlavní důvod, proč se tím zabývají je prostý fakt, že si na tom zkouší nové technologie v praxi. Dřív nebo později se bez nich neobejdou a kdo s nimi nebude umět pracovat, ten skončí. Druhá věc je, že v určitých kruzích je hybrid prostě módní záležitost a kdo k velkému SUV neumí hybrid nabídnout, ten ztrácí.

    Když už by něco mělo zpochybňovat volnou soutěž, je to např. státní majorita v Renaultu.

    Gabriel

    Mate velmi zajimavou definici kapitalismu. Pod tim pojmem si predstavuji cosi jineho nez totalni pokriveni poptavky vsemoznymi „chytrymi regulacemi“, které ale NASTESTI plati pro vsechny stejne.

    A jak hezky ukazuje vas priklad „voni si ty hybridy stejne kupujou o sve vuli, protoze je to v mode“, jakmile se jednou nasadi chytre regulace, neda se uz dale rici, zda byla driv slepice (chci ekologicke auto, co splni posledni normu laskani matky Zeme) nebo vejce (my vam pane ten atmo sesti/osmivalec prodat muzeme jenom kdyz nam tu nechate bratru 5K EUR na pokutu za prodej nedostatecne slunickoveho auta).

    Jak by rekl presvedceny socialista v zelenem kabatu: DOBRYM vecem se musi jit naproti zákonem a státní moci! A k tomu ja dodavam: Dokud se najde dostatek uctivacu tehle demokraticke licence, co hyka blahem, ze sebedebilnejsi pravidlo je v poradku, protoze plati pro vsechny stejne, budeme mit DOBRA stale vice a vice. Jenom to „dohnat a predehnat“ si jaksi budou rikat soudruzi v jinych castech sveta.

    stanik

    Každý si pod slůvkem kapitalismus muže představovat ledasco. Já osobně si představuji to co bylo možné v době ČSR – tedy v době Pragy, Aera, Jawy – Sodomky, Laurina a Klementa. V době ČSSR potom Metalexu a Esa. Souhlasím s tím, že dnešní Česká demokracie je vzdálená od kapitalismu, i přesto , že vzdělání občanu je vyšší než bylo v době mladého Československa. V ČR chybí to co právě dokázal ing. Sodomka a jemu podobní. Maloseriová výroba krasavcu pro jedince. Konkurence VW-Škodovce právě v malosériových sériích odlišujících se od standartu a tím být jedinečným. To je profesní kapitalismus, z mého pohledu. Ve vyspělém světě tyto firmy profitují a prosperují.

    asdf

    Já s kříšením značek problém nemám, ale aby takový pokus byl vůbec úspěšný, musí mít dva důležité předpoklady:

    1) Musí se výrazně odlišit od konkurence minimálně designem (tedy nevyrábět plus mínus stejná auta jako hromada zavedených značek)
    2) Musí být výrazně lepší než konkurence (protože důvěra již jednou byla ztracena a ta se těžce získává zpět).

    A to jsou přesně ty důvody, proč je takové kříšení velice těžké a proč v naprosté většině neuspěje.

    Honza99

    Och och och – to řízení jde strašně ztěžka a moc to drncá, řekne manažerka per vagina z nějaké velké firmy – a protože velké firmy kupují velká množství aut, všichni výrobci jim lezou do …
    A  mamina s dětmi chce před školou ukázat své BMW ale musí být pohodlné a nejlépe růžové … nebo barvy dětského metalizovaného průjmu … a ten třetí pedál vlevo – k čemu je vlastně dobrý???
    A metrosexuálové z lifestylových časopisů by si v pořádném autě vydrncali zadečky
    A Američani a Číňani se nikdy nenaučili (nebo už odnaučili) řídit.
    A pak ty ekopředpisy a způsob měření (Mondeo 1.6 Ecoboost mi žralo při reálném provozu o litr víc než nepřeplňovaný dvoulitr, ale podle tabulek mělo brát o litra půl míň)

    Takže kdo bude vyrábět auta pro vymírající menšinu opravdových řiidičů? A když ano, kdo z nich na ně bude mít?

    K jednotlivým značkám výše – Tatra ano, je to česká srdcovka a design je naprosto unikátní.
    Saab – od začátku 70tých let se stále přibližují mainstreamu, až se v něm rozplynuli
    Pontiac – jezdil jsem 14 dní v G8 (V6, 3,5l, automat, oproti Pontiac Grand Prix hodně zcivilizované auto) – a kam se s… BMW, Mercedes a Audi … sedělo jako přilepené, absolutně přesné řízení, úžasně rychlý automat … ale když na silnici nemůžete jet víc, než 55 mil, při prudším přidání plynu driftujete i na parkovišti nákupního centra a máte zaplatit pár tisíc dolarů navíc, tak si radši koupíte Saturna … mimochodem – ten už taky neexistuje … a nikdo po něm nepláče …

    beda

    žádná malosérie nemá šanci na úspěch. rozhodně né za současnejch předpisů
    homologace pro provoz, bariérové zkoušky ….. a spousta omezení.

    cais74

    A co nádherné a výkoné DMC, známe z filmu Back to the future?

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist