den-bez-aut-na-to-vam-kazdy-dlabe.jpg

Den bez aut? Na to vám každý dlabe!

Zajímavosti o autech

Tuto neděli vyvrcholily "oslavy" Týdne mobility akcí nazvanou Den bez aut.

Diskuze

34 komentářů

    Jakub

    Nechápu jednu věc. Proč jsou redaktoři na autowebu tak málo neobjektivní, natvrdlí, až se člověk nad tím musí začít usmívat. Občas mi to tu přijde jako na blogu (Pepíček123 a jeho myšlenky). Vylévají si tu srdce chlapi, kteří mají duši malého dítěte. Pánové, bere to to moc doslova. Všechno. Přesně jako děti.
    Já třeba všechny dny (sexu, modrého trička, klokana, medvídka Pú atd.) beru s nadhledem a řeknu si, co mi to má vlastně říci. Den bez aut nijak zvlášť neprožívám, ale zamyslím se nad tím, jestli třeba někdy nemůžu ten svůj zadek posadit jinam než do skořepinového Recara. Jestli náhodou mně, mně osobně, ta projížďka na kole nepomůže (neuškodí). Jestli je nutné, aby člověk jezdil v ML 500 pro rohlíky apod.

    Osobně se vždy snažím jezdit s co nejvíce využitým autem. Od toho mám 2 auta. Mondeo (kombi) = rodina, práce, stěhovák (: a Micru = nákupní taška, městské popojížďky atd. nad jízdou přemýšlím a Den bez aut beru jako připomenutí toho, abych nezapomněl uvažovat, zda je nutnost použít auto.

    Milý autore článku, nevadilo by trochu méně (už tak dost používáné) ironie a sarkasmu. Míjí se totiž účinkem. Nesvíjím se totiž smíchy, a ani nebrečím nad uvažováním ekoaktivistů, ale při čtení Vašeho blogu mám plno práce držet koutky úst v klidu, protože Vaše klukovské popisování a naříkání mi připomíná mého bratra v první třídě ve škole.

    P.S. Jeďte se projet na kole, zahrajte si florbal, fotbal. Myslím, že Vám to jen prospěje. A nedělejte to kvůli Bůh ví komu, ale kvůli sobě.
    Jo a Den bez aut jsem projezdil se spotřebou okolo 30litrů nafty. Byla práce….

    Jakub

    *tak málo objektivní a natvrdlí

    mikicz

    Jakube, ale to co čteš je blog autora, nikoliv oficiální článek autowebu… A jestli je nutné jet pro rohlíky v CLS55AMG nech na jeho majiteli, stejně jako on nechává na tobě, kolik nafty projedeš při své práci.

    lojz

    Politika kupme si každý auto, nejlépe ať to žere patnáct a více, je opravdu spíše pro tupce čí spíše ovce. Taky nechápu co je špatné na tom, přesvědčovat lidi, aby více chodili pěšky, využívali MHD apod. Že se na to u nás nabalí prapodivní aktivisté s pochybnými sponzory je už druhá věc. Co až budou mít všichni auta, už teď se nedá parkovat a po městě se popojíždí v kolonách.
    Až autor začne propagovat jiné způsoby dopravy, můžeme se pobavit jestli to dělá líp než ti aktivisté. Zatím si tu jedině on honí ego, s průměrem za patnáct.

    kajencik

    A co když MHD prostě využívat nechce? Klidně si choďte pěšky úplně všude, ale laskavě nechte na každém jak se chce kam dopravovat, zrovna tak jako jestli si přeje popojíždět v zácpě nebo ne.

    spc

    Problem MHD ako alternativy k autu je hlavne ze je VELMI DRAHA (aspon u nas), nespolahliva…

    ked idem MHD tak NEUSETRIM (ak cvakam listky)

    a ze vas buzeruju fizli za blbosti? MHD vam moze tiez paradne zneprijemnit zivot -> staci si precitat rozne kauzy s revizormi (napr. kupim si SMS listok az ked vidim prichadzat BUS, ten ale hned neplati -> zaplat pokutu… no ked BUS nejde nacas ci rovno vynecha uplne, co mozem s takym SMS listkom? zato nie je nikto zodpovedny!)

    kajencik

    A co když MHD prostě využívat nechce? Klidně si choďte pěšky úplně všude, ale laskavě nechte na každém jak se chce kam dopravovat, zrovna tak jako jestli si přeje popojíždět v zácpě nebo ne.

    lojz

    Proboha a kdo ti zakazuje jezdit autem? Někdo ti stál před autem a nenechal tě vyjet? Tohle je jen jakýsi apel, na zdravý rozum. Pro tebe zbytečný.

    lojz

    Ty když jedeš přes město do práce/školy s lístkem za deset-dvanáct korun (berme že existují i jiná města než Praha), tak neušetříš? Kolik máš spotřebu? Patnáct to určitě nebude.
    Časově je to samozřejmě jiné téma, otázkou je, kdo ty autobusy/trolejbusy blokuje? Jiné autobusy určitě ne.
    MHD je nespolehlivá? A teď tu o Karkulce.

    Lacospeed

    Suhlas s Jakubom. Cely autoweb je blog jedneho pana Žáka, ktory sa uz zopar rokov marne snazi dostat z puberty. Cely autoweb treba brat s nadhladom, pretoze casto to je len vylev detinskych nazorov.

    i

    Soukromý protest, o který nemá nikdo zájem? To snad dát radši sexík.

    Jakub

    Samozřejmě. Jen chci poukázat na to, že blog pana Žáka nemůže být brát už vůbec vážně. Protože to je nářek nějakého puberťáka, kterému se něco nelíbí.

    Blog by měl mít určitou objektivitu, nadhled a rozumné otázky a odpovědi. Ať pan Žák vyjadřuje svoje přesvědčení, od toho to blog je. Ale počet narážek, sarkasmů a ironických poznámek přesahuje meze, kdy berete příspěvek alespoň trochu vážně. A na čtení ptákovin zase nemám čas, proto u mne nemá blog pana Žáka budoucnost -> nic mi nedá, jen ukroucení hlavy z toho, že se divím, jací lidé se prezentují na internetu.

    P.S. moje narážka na redakci měla být ve smyslu, že ani ona není bez viny, protože objektivnost je ta tam.
    Zlatý pan Koubek.

    Jakub

    Přesně tak. Já osobně jsem nikde nikoho nepotkal, takže nevědět to, že ten Den existuje, tak ho prožiji jako každý jiný.

    Ten Den vás má donutit se zamyslet. Ale někomu ani lopatou přes hlavu nepomůžete. Škoda mluvit.

    Integrale

    A proč by nemohl? Je to reakce na akci. Naprostá přírodní samozřejmost pro toho, kdo chápe přírodní zákony!
    Jestliže nějaký verbíř propaguje den bez aut nebo cyklojízdy a podobné věci, je přeci naprosto přirozené, že někdo jiný s těmito stanovisky vysloví nesouhlas, ne? A to stalo! Pan Žák neupírá aktivistům jejich práva, naopak jim jejich práva přiznává. Proč Vy nepřiznáte jemu právo mít zcela odlišný názor?
    A nakonec pan Žák vyslovuje svoji radost či zadostiučinění nad tím, že většina veřejnosti ideologii dne bez aut pravděpodobně ignoruje, čímž považuje svůj názor či názory jemu neodporující za většinové. V této věci s ním souhlasím – rovněž si myslím, že cykloextrémismus je zatím menšinový a i já jsem v této věci rád.
    Samozřejmě nevidím nejmenší důvod, proč bych během \“dne bez aut\“ měl vyjadřovat uspokojení nad tím, že jsem spotřeboval 17,5 l/100 km v BMW M3, ale to je asi tím, že BMW M3 po E30 nemám rád a podobná poznámka mi přijde trapná.
    Ale na to má pan Žák na svém blogu plné právo, jak Vy jste využil svého práva s tím nesouhlasit.
    Vše je tedy v pořádku a není třeba nikoho obviňovat z nějaké viny či neobjektivnosti. Každá objektivita je vždy čistě subjektivní záležitostí, nemyslíte?

    Integrale

    \“Co až budou mít všichni auta, už teď se nedá parkovat a po městě se popojíždí v kolonách.\“

    To jste udeřil hřebíčkem o hlavičku! Zkusme to z jiného pohledu:
    proč asi tak lidé kupují a používají auta? Asi proto, že jim to vyhovuje a že to tak chtějí, nemyslíte? Tedy umožnit jim, aby měli s auty kde parkovat a po čem jezdit by se dalo definovat jako službu veřejnosti, nemyslíte? Tedy pokud to vezmu z tohoto pohledu: není to tak, že volená samospráva, která má za úkol konat službu veřejnosti výměnou za část zisků těch, kterým má tuto službu poskytovat, by se místo přesvědčování o špatnosti používání automobilu měla setsakramentsky snažit spíš o to, aby měli lidé kde své automobily zaparkovat a aby měli po čem s nimi jezdit? Není to náhodou spíš tak, že přesvědčováním o tom, že \“auta jsou fuj\“ nás naši volení zástupci prachsprostě podvádějí a okrádají, když naše peníze místo toho, aby použili na naplnění našeho – tedy většinového – zájmu jezdit a parkovat automobilem používají na různé monstrakce, jejichž účelem je dopravu jakkoli omezovat, zakazovat či komplikovat?
    Zkuste se na to podívat tímto pohledem.
    Osobně proti cyklistice nemám vůbec nic – naopak jsem již od dětství vášnivým cyklistou a jak venku vysvitne sluníčlo, už jsem na kole. Ale je fakt, že si své zástupce, které si ze svých peněz platím, volím i proto, aby mi umožnili se – krom jiného – efektivně přepravovat automobilem, když potřebuji dovézt dítě k lékaři, něco někam přepravit nebo prostě s rodinou vyjet za památkami této země, které vybudovali naši předci. A to, že tak oni volení a mnou placení zástupci nečiní a místo toho mé peníze a můj mandát zneužívají k monstrakcím zaměřeným proti mému, resp. většinovému zájmu, považuji za podvod. Prachsprostý podvod. Trestný čin.
    A co Vy? Zkuste se nad touto problemtikou zamyslet z tohoto pohledu. K čemu jste došel?

    Adam Balloš

    Jak vidno tak MHD používáte velice často:-) Samozřejmě že existují i jiná města než je Praha, ale jen málo z nich je natolik velkých, aby se člověku vyplatila motorová doprava, proto bych bral Prahu jako výchozí příklad pro porovnání. Cena základního nepřestupního lístku je 18 Kč, za tuto cenu se můžete dopravovat jedním spojem po dobu max 60 min. Pravděpodobnost, že se někam dostanete jedním spojem bez přestupu je minimální, proto bych bral spíše v potaz cenu přestupního lístku a to jest 26 Kč. Za tuto cenu mohu ujet s běžným autem okolo 6 km (počítám asi 4 Kč na km tzn je započítáno i opotřebení auta) a to v nesrovnatelně větším komfortu , v čas kdy potřebuji a hlavně od místa k místu (tzn nemusím docházet od zastávky pěšky atd.). Proto tvrdím: MHD je drahá a z ekonomického hlediska nevidím důvod proč bych ji měl využívat. Jen pro informaci jezdím téměř výhradně mhd (několikrát denně), jsem student, znám mhd i v jiných městech než je Praha a ješte poznámka nakonec: mhd je i nespolehlivá a to nemluvím o případech kdy autobus stojí v zácpě, mnohokrát se mi stalo, že autobus/tramvaj nejel v čas kdy má jet, či nejel vůbec. Opravdu je to pohádka? Jak často jezdíte v mhd vy?

    Adam Balloš

    Jak vidno tak MHD používáte velice často:-) Samozřejmě že existují i jiná města než je Praha, ale jen málo z nich je natolik velkých, aby se člověku vyplatila motorová doprava, proto bych bral Prahu jako výchozí příklad pro porovnání. Cena základního nepřestupního lístku je 18 Kč, za tuto cenu se můžete dopravovat jedním spojem po dobu max 60 min. Pravděpodobnost, že se někam dostanete jedním spojem bez přestupu je minimální, proto bych bral spíše v potaz cenu přestupního lístku a to jest 26 Kč. Za tuto cenu mohu ujet s běžným autem okolo 6 km (počítám asi 4 Kč na km tzn je započítáno i opotřebení auta) a to v nesrovnatelně větším komfortu , v čas kdy potřebuji a hlavně od místa k místu (tzn nemusím docházet od zastávky pěšky atd.). Proto tvrdím: MHD je drahá a z ekonomického hlediska nevidím důvod proč bych ji měl využívat. Jen pro informaci jezdím téměř výhradně mhd (několikrát denně), jsem student, znám mhd i v jiných městech než je Praha a ješte poznámka nakonec: mhd je i nespolehlivá a to nemluvím o případech kdy autobus stojí v zácpě, mnohokrát se mi stalo, že autobus/tramvaj nejel v čas kdy má jet, či nejel vůbec. Opravdu je to pohádka? Jak často jezdíte v mhd vy?

    Charger

    Za tento příspěvek do diskuze Vám tleskám. Moc pěkně vysvětleno.

    Jakub

    Samozřejmě vím co máte na mysli. A je to tak, ale abych to shrnul:
    Mne se jen nelíbí, že se dle mého pěkný nápad s Dnem bez aut (když 364dní jsme s ním), je tak zatracován. Navíc tak neohrabaným a zůženým pohledem pana Žáka. Jako by viděl maximálně špičku svého nosu. Ano, nereaguji na to, že neměl právo to napsat, reaguji na to, že se mi jeho názor dá se říci hnusí. Reaguji na jeho pohled na věc, dle mého velice špatně zhodnocený.

    Automobil je jedna z nejlepších věcí a dělá mě šťastným, ale je to věc. A věcí zůstane. Proto s ní jde kalkulovat, přemýšlet o ní, tabulkově porovnávat apod.

    Díky dni Bez aut si třeba toto přesně uvědomím. Člověk pak není tolik přízemní. Dopad na zdraví? (kdyby opravdu člověk změnil svůj životní styl, jezdil na kole, chodil pěšky, prostě přemýšlel trošku o svém způsobu přepravy a dopravy). K nezaplacení.

    P.S. A i bez auta se dá žít, šťastně, pohodlně a bez omezení. Ale to je opět debata na 20 stránek A4 (:

    lojz

    A co kdyby jste se na to podíval Vy z jiné stránky? Jestli jste někdy v životě byl ve městě či na sídlišti, tak byste musel pochopit, že víc parkovacích míst už tam být nemůže. Prostě už se to tam nevleze a pod zem většinou už také jít nelze.
    Co je to většinový zájem? Že přijdete na sídliště, řeknete tady budu od zítřka parkovat a někdo kvůli Vám zruší poslední dětské hřiště a dvacet stromů? Ano, všichni na sídlišti chtějí parkovat, tak to vyasfaltujme od baráku k baráku. Přece se vykašleme na těch deset děcek a pár ptáků. Většina chce parkovat. Psali to i na autowebu.
    Nebo že bychom parkovali přímo na Hradě? Vždyť tam je tolik volného místa na nádvoří. Integrale chce parkovat na Hradě. Chce to mít blízko na památky. Zavolejte Klausovi ať jde kreslit čáry.

    Už se Vám to takhle bude líbit? A co na to bude potom říkat ta Vaše většina? Já nemám nic proti více parkovacím místům, ale všechno má své meze. A to se snaží řešit např. ta MHD, nebo kolo či pěšky.

    lojza

    To není špatný nápad:-)

    JonnnnY

    tak dnes som sa po dlhej dobe na autoweb blogu naozaj dobre pobavil !
    neberte to tak vazne …

    darkmonk

    Den bez aut není namířen proti náklaďákům, které vozí zboží, a už vůbec ne proti sanitkám a hasičům. Podle mě by měl sloužit především k zamyšlení, zda opravdu musím jezdit každý den po městě velkým autem, když mi tam jede veřejná doprava, a podobně. Automobilů začíná být neúnosně mnoho a výstavba nových a nových dálnic není řešení, proto je nutná určitá propaganda, ze které aspoň někdo pochopí, že jsou i jiné možnosti dopravy.

    punmpičkář

    Ve městě je možný jezdit autem pouze tehdy, když dostatečný množství lidí převeze MHD, nebo využijou jinej způsob dopravy ať už sockovitou chůzy nebo komunistickohipízackou jízdu na kole, pokud je to samozřejmě možný:). Takže brekot nad tím jak by bylo všechno skvělý kdyby nebyly cyklisti, aktivisti a nedotovala se mhd je zcestnej.

    punmpičkář

    Ale je to tu o autech a ne o tramvajích:)

    punmpičkář

    Ale je to tu o autech a ne o tramvajích:)

    Jirka

    Temer denne jezdim do prace vlakem. Akorat na nadrazi si pomaham autem, protoze jiny efektivni zpusob neni. Kdyz jsem nasel za steracem letak, at nejezdim autem, ackoliv vzhledem k umisteni u nadrazi je zrejme, ze jezdim vlakem, hnulo mi to zluci tak, ze jsem den bez aut oslavil cestou do prace autem, bez pouziti hromadne dopravy.

    Yaníček

    Proč by silnice a železnice nesponzorovaly? Stavba a údržba cyklostezky v ceně srovnatelné se stavbou silnice první třídy je kšeft jak prase. Takže stačí podpíchnou pár militantních retardů a co je doma, to se počítá.

    Pepa

    JEZDIT MHD JAKO DOBYTEK NA PORÁŽKU ?? Děkuji pěkně nemám zájem. To radši pojedu se svým Off-roadem,kde mám v zimně teplo,v létě chlad,příjemnou muziku, maximální pohodlý a nikdo mi neslintá na záda jako v přeplněný tramvaji a nemusím se protlačovat k výstupu jako boxer do ringu.Koukat se na špinavý bezdomovce a čichat jejich smrad.A to vše za cenu jízdenky 25 kč. Tak takový \“luxus\“ za takovou cenu si opravdu rád odpustím.

    Jan

    Co až dostaneš za stěrač leták na pračky? Budeš prát natruc v neckách?

    mikicz

    asi záleží jak kde. protože například u nás na ten den zavřeli jednu z nejdůležitějších cest (konkrétně číslo 11) a celou dopravu po ní jedoucí tahali bočními ulicemi. No a na té zavřené cestě se celý den nic nedělo, jenom odpoledne tam projel párkrát povoz s koňmi. Takže ano, stál. Cestou do kanceláře mě několikrát stálo před autem individuum v reflexním a nepustilo mě na obvyklou cestu do práce.

    IEE

    Přiznám se že mě autor dostal do kolen … smíchy. Proč někteří zastánci individuálního městského automobilismu trpí pocitem méněcennosti naprosto nechápu.
    D-fens alespoň není líný si obstarat data nebo podat téma zábavnou formou. Nicméně měl jste zůstat u toho: \“Ať si každý pořádá happeningy o čemkoli pro kohokoli. Na to má právo. Stejně jako já mám (zatím) právo vyjet si s autem na okruh a uspořádat tu happening s kamarády na téma \“ideální stopa a apex\“.\“ zbytek je jen fňukání. Amen.

    frotemedved

    Vaše reakce je trošku histerická.
    Nikdo, krom vás, tu nepsal o vyasfaltování od baráku k baráku.
    Problém IMHO tkví v tom, že ač je známo, že je málo parkovacích míst, nic se s tím nedělá. Protože vytvořit cyklopruh na silnici je snadnější než postavit parkovací dům.
    Za ty cyklopruhy bych ukládal, jejich \“vynálezcům\“ veřejně prospěšné práce a povinnost po nich pravidelně jezdit na kole. To totiž vyžaduje kaskadérský kurz a naprosto zprátu pudu sebezáchovy.

    ebile

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist