„Stůj, dej přednost v jízdě!“ Co přesně říká zákon?
poradna
Zastavit nebo dát přednost v jízdě, osmistranná značka versus trojúhelník, podle všeho zcela jasná věc. Jste si jistí, že znáte rozdíly mezi zastavením a předností?
930 koní v luxusu: Brabus uvádí nový tuning pro Mercedes-AMG S 63 E Performance
Nejlepší české silnice: Vybrali jsme, kde se nejlépe svezete
Pořádný doping pro Corvette. Nový tuning od Hennessey slibuje kompresor a až 700 koní
Škodu Fabii sedan kdysi postavilo i Porsche. Našli jsme auto, na které už všichni zapomněli
poradna
Zastavit nebo dát přednost v jízdě, osmistranná značka versus trojúhelník, podle všeho zcela jasná věc. Jste si jistí, že znáte rozdíly mezi zastavením a předností?
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Znám křižovatky, kerý sou přehledný, ale z ňákýho pro mě neznámýho důvodu je na nich stopka. Když vidim, že nic nejede (hlavně teda nejedou poldové), tak to projedu, a ani do budoucna nemam v plánu na takovejch křižovatkách zastavovat. Zatim to dycky dopadlo dobře. Ale jednou jsem se na to ptal JUDr. Berana a ten mi sice taky potvrdil, že z materiálního hlediska mam pravdu a zastavovat je nesmysl, ale když mě kuli tomu přece jenom ňákej polda, kerej se nudí, bude škubat, a já mu řeknu, at‘ to dá do správního, tak ve správnim to bohužel nevodložej, ale pošlou mi papír, že mam zaplatit víc. Zkrátka a dobře – když už platit zbytečně, tak radši hned a míň, než pozdějc, ale víc.
ve formě svislé dopravní značky.
odhaduji, že až polovina stopek je jen k tomu, aby PČR měla kde kasírovat. Je to paskvil jak policie, tak ouřadů, kteří značky schvalují.
>> …protože „STOPka“ se dává většinou tam, kde není moc vidět… <<
A teď prosím ještě tu o Karkulce ;-).
STOPka, jak už jiní zmínili, se dává hlavně proto, aby se vybralo víc peněz za pokuty. Aspoň moje zkušenost je taková, že STOPka se dává na místa, kde je vidět úplně v pohodě a křižovatka se dá prakticky vždy projet bez zastavení a ještě si u toho člověk stihne vyřídit poštu (s lehkou nadsázkou řečeno).
Za projev zhuvěřilosti považuji umístění stopky na konci rozběhového, tangenciálně se připojujícího pruhu pro odbočení do prava. Za křižovatkou pak číhající poliši na inkaso toho, kdo zcela nezastavil. Anebo připraveni šetřit nehodu toho, kdo zastavil a druhého za ním, který s vytočenou hlavou do leva sleduje má li komu dát přednost na hlavní, a pozdě zareagoval na nelogicky zastavující vozidlo před ním.