Dálkový speciál Volkswagen Touareg a jeho pilot Rainer Zietlow na skok v Praze

Přestavěný Touareg s nádržemi umožňujícími dojezd až 3000 km absolvovala jeho posádka ze severu Evropy na jih Afriky trasu dlouhou přes 17 tisíc kilometrů.

K nejznámějším pilotům sedlajícím ne zrovna sériové Volkswageny patří třeba Ogier, Latvala, Foust či Sainz, lze k nim však zařadit také osoby jako je Rainer Zietlow, kteří reprezentují německý koncern VW poněkud jinak.

Zietlow má konkrétně v oblibě usednout do vozu a absolvovat dálkovou jízdu ideálně v rekordním čase, což se mu naposled podařilo při cestě z norského Severního mysu (Nordkapp), považovaného za nejsevernější místo kontinentální Evropy, ke Střelkovému mysu v Jihoafrické republice, který je pro změnu nejjižněji položeným místem afrického kontinentu.

Pro svou jízdu si vybral Volkswagen Touareg osazený třílitrovým dieselovým šestiválcem o výkonu 245 koní, který pro potřeby této jízdy dostal bezpečnostní klec, sportovní sedadla s vícebodovými pásy, upravený zavazadelník schopný pojmout více rezervních kol, především ale dvě nádrže o objemu přibližně 200 litrů prodlužující akční rádius až na 3000 kilometrů.

Jak Rainer Zietlow při své nedávné návštěvě v Praze přiznává, více než rok plánovanou trasu před ostrým startem projeli hned několikrát, přičemž původně měl se svými společníky v plánu překonat Středozemní moře ve střední části severní Afriky (mezi Sicílií a Tunisem), kvůli bezpečnosti se však nakonec rozhodli jet do Turecka a odsud se letecky přepravit do egyptské Káhiry.

Právě tato zajížďka prodloužila jejich trasu na více než 17 tisíc kilometrů, posádka však neměla daleko k tomu, aby ji nezvládli. Šestý den jízdy se Touareg stal (jak tvrdí Zietlow) účastníkem nezaviněné nehody v Tanzanii, naštěstí motor ani převodovka neutrpěly žádné vážnější škody, aby vůz po opravě nemohl pokračovat dál.

Navzdory zdržení trvala jízda, při které se zastavovalo pouze při tankování, kvůli jídlu a nezbytném vybavování formalit na hranicích 21 dnů, 16 hodiny a 36 minut, přičemž nejvíce času zabralo čekání na opravy po havárii. Posádka spočítala také čistý čas jízdy, který vychází na 8 dnů, 10 hodin a 26 minut, a to znamená velmi slušnou průměrnou rychlost skoro 84 km/h.

18.5.2015 6:30| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist