Daewoo Nubira (1997 – 2004)

První generace Daewoo Nubira se řadí k nejlevnějším ojetinám. Důvodů je hned několik, patří mezi ně i absence dieselového motoru v nabídce. Kupce si vůz hledá mezi nenáročnými motoristy.

RADOSTI
Nízké ceny ojetin, živý základní motor 1.6, nízký zájem zlodějů.

STAROSTI
Laciné materiály v interiéru, nízká úroveň dílenského zpracování, slábnutí brzdného účinku vlivem přehřátí, hlučnost pohonných jednotek.

V roce 1997 byla zahájena výroba Daewoo Nubira první generace. Světlo světa vůz spatřil v provedeních hatchback, sedan a kombi. Automobil využívá zážehové motory koncernu General Motors o objemech 1,6 a 2,0 litru. Oba se přitom kombinují s pětistupňovou přímo řazenou nebo čtyřstupňovou automatickou převodovkou.
Po třech letech produkce byl vyřazen z nabídky hatchback. Zbývající dvě karosářské varianty absolvovaly facelift, kromě toho došlo k přeprogramování řídicích jednotek motorů. Výsledkem je lepší pružnost a nižší spotřeba.
Vůz se nabízel do roku 2004, kdy byl nahrazen stejnojmenným modelem druhé generace. Ten se začal vyrábět už v roce 2003, ale do prodeje přišel později.
Nárazovým testem Euro NCAP vůz Daewoo Nubira nikdy neprošel. Jeho malá bezpečnostní výbava a stáří konstrukce ale rozhodně nejsou důvody k optimismu.Pozice na trhu
Model Nubira je typickým zástupcem korejské produkce. Jeho cena tedy klesá znatelně rychleji, než je tomu u automobilů evropských, ale i japonských značek. Auta z počátku výroby pořídíte už za částky okolo 20 000 korun. Vozy vyrobené po faceliftu se nabízejí za ceny zhruba od 50 000 Kč. Zde stojí za zmínku, že Nubiru druhé generace lze pořídit za 70 000 korun. „Nubiru si často pořizují starší páry nebo chalupáři, kteří hledají cenově dostupné kombi,“ vysvětluje Jan Žilina, vedoucí manažer Auto Diskont.Zpracování
Dílenské zpracování má opravdu citelné rezervy. V interiéru byly použity tvrdé a laciné plasty, u nejednoho ojetého vozu se trhají sedadla ve švech, což svědčí o šetření na látce (malé přesahy ve švech). Nezřídka se trhá ve švech i manžeta řadicí páky.
Prostor pro posádku můžeme hodnotit jako dostatečný, i když na zadních sedadlech nejvíce místa nenajdete. Vyloženě zlá však situace není. Podobně můžeme hodnotit také nabídku místa pro zavazadla.
Sedan poskytne prostor pro náklad o objemu 434 litrů, kombi 412 litrů. Pod podlahou zavazadelníku najdete oddělený prostor pro povinnou výbavu a rezervní kolo.Jízda
Podvozek automobilu má měkčí nastavení, což je výhodné při jízdě po městě nebo na komunikacích horších kvalit. V zatáčkách ale vůbec nevyniká, což platí i pro vyhýbací manévr. Jízdní vlastnosti vozu jsou zkrátka podprůměrné.
Nepotěší ani slabší odhlučnění prostoru pro cestující. Další minus vidíme v nepřesném řazení, ale i mizerné zpětné vazbě řízení. Při intenzivním brzdění navíc může dojít k poklesu brzdného účinku vlivem přehřátí. Nubira je zkrátka automobil pro nenáročného uživatele.Motorizace
Jak již zaznělo, Daewoo Nubira využívá pohonné jednotky koncernu GM. V nabídce najdeme pouze zážehové motory a to jen dva. Zájemci o vznětový agregát se musejí porozhlédnout jinde.
Oba agregáty mají dostatek sil, v obou případech jde ale o hlučnější jednotky.
Lepší volbu představuje vůz vyrobený po faceliftu, kde je už použita řídicí jednotka motoru s upraveným softwarem. To vedlo ke snížení spotřeby a zlepšení pružnosti.

Zážehové motory: 1.6 16V/78 kW a 2.0 16V/98 kW.

NEJ motory
Dobrá volba: 1.6 16V
Dostatečně silný motor, který pohání asi dvě třetiny ojetých nubir. Silnější dvoulitr se vedle této šestnáctistovky zdá být zbytečným luxusem.

Nevhodný: 2.0 16V
Nejde vyloženě o špatný motor. Proti agregátu 1.6 16V je však žravější.

Časté závady
Zcela běžný problém představují vytlučené čepy přední nápravy nebo vůle na silentblocích. Setkat se ale můžete také s opotřebenými tlumiči pérování. Jan Žilina, zástupce autobazaru Auto Diskont, ale varuje i před dalšími možnými problémy: „Některá vozidla mají opotřebená ložiska kol, což prozradí typické hučení. Výjimkou není únik motorového oleje.“
Poměrně často se objevují potíže s opotřebenými zámky, někdy se lámou klíčky. „Automatické převodovky se nezřídka potýkají s únikem oleje a nejsou spolehlivé. Nejsou ale ani časté. Rozhodně lepší volbu představuje manuální řazení,“ zní doporučení Jana Žiliny. Ještě dodejme, že pozor je třeba dát také na netěsnosti chladicího systému a výjimkou není koroze výfukového potrubí.

15.10.2010 11:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist