Daewoo Lanos (1997 – 2003)

Nástupce modelu Nexia vydržel ve výrobě šest let. Zaujal spíše designem, na němž pracoval Giugiaro, než jízdními vlastnostmi.

Model Lanos přišel na trh v roce 1997 v provedení třídveřový hatchback a sedan. Už od počátku výroby byla k dispozici pětistupňová manuální a čtyřstupňová automatická převodovka.

V následujícím roce rozšířil nabídku pětidveřový hatchback. Důležitým je také rok 2001, kdy prošel vůz modernizací a dostal do základní výbavy ABS. Po dalších dvou letech výroby byla jeho produkce ukončena. Úlohu nepřímého nástupce zaujal model Kalos.

Za volantem

Interiér vozu nabízí dostatek místa v porovnání s malými automobily. Také ceny ojetých lanosů této třídě odpovídají. Vůz však patří do nižší střední třídy, na jejíž poměry nabízí prostoru pro posádku méně.

Palubní desku tvoří nevzhledné tvrdé šedé či lesklé černé plasty, sedadla jsou poměrně tuhá, ta přední navíc postrádají boční vedení těla. Zavazadelník sedanu disponuje objemem 322 litrů v základním uspořádání, čímž také neoslní. Hatchback s 250 litry je na tom ještě hůře.

Jízda s Daewoo Lanos přináší pro mnohé řidiče zcela nové zážitky. Rozchod předních a zadních kol je rozdílný, takže autu dělají potíže vyjeté koleje. Řízení překvapí extrémní citlivostí. Menší rozchod předních kol má za následek značný náklon karoserie v zatáčkách – řidič má pocit, jako by se vůz stavěl na přední kolo. Opustit jízdní stopu je dílem okamžiku.

Lanos se nabízel se třemi zážehovými motory, vznětový agregát nikdy nedostal. Základní pohonnou jednoutkou je osmiventilová čtrnáctistovka o výkonu 55 kW, následuje osmiventilová patnáctistovka s výkonem 63 kW a šestnáctiventilový motor o objemu 1,6 litru a výkonu 78 kW. Ten je velmi živý, ale často jej trápí ucpané mazací kanálky.

Proto doporučujeme spíše agregát 1.5/63 kW. Velmi ochotně se vytáčí a nezaskočí nadměrnou spotřebou. Ať už se rozhodnete pro jakýkoliv motor, určitě volte manuální převodovku. Automatická řadí pomalu a trpí častým výskytem závad. Jejich odstranění přitom není zrovna levné.

Časté závady

Zcela běžné jsou úniky motorového a převodového oleje – zejména z automatických převodovek. Motor 1.6 16V může mít ucpané mazací kanálky, patnáctistovka zase zanesenou škrticí klapku.

Poruchové je osvětlení vozu, vyskytují se zvlněné brzdové kotouče, vůle v řazení vzniklé opotřebením, problémy s imobilizérem a vůle na přední nápravě.

Méně častá jsou opotřebená ložiska kol a poruchy centrálního zamykání. Výfuk napadá koroze.

Motorizace

Benzinové motory: 1.4/55 kW, 1.5/63 kW, 1.6 16V/78 kW.

KLADY
nízké ceny ojetin
často solidní výbava
líbivý design

ZÁPORY
malý zavazadelník
špatné jízdní vlastnosti
horší dílenské zpracování
nízká kvalita plastů v interiéru

Milan Jirouš

11.1.2009 9:14| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist