Daewoo Espero (1994 – 1999)
7 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech
Korejské Daewoo Espero patří do kategorie nejlevnějších ojetých vozů. Dobře vybavený nový automobil stál přitom přes půl milionu korun.
930 koní v luxusu: Brabus uvádí nový tuning pro Mercedes-AMG S 63 E Performance
Nejlepší české silnice: Vybrali jsme, kde se nejlépe svezete
Pořádný doping pro Corvette. Nový tuning od Hennessey slibuje kompresor a až 700 koní
Škodu Fabii sedan kdysi postavilo i Porsche. Našli jsme auto, na které už všichni zapomněli
7 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech
Korejské Daewoo Espero patří do kategorie nejlevnějších ojetých vozů. Dobře vybavený nový automobil stál přitom přes půl milionu korun.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
My to auto měli a nebylo vyloženě špatné, i když zrovna to stahování oken zlobilo a 2x tam praskl tlumič. Motor je od Opelu, ten nebyl špatný, i to bylo pohodlné, i když musím říct, že dnes už bych si takové auto nekoupil. Zkrátka a dobře, dnes už jsou Korejci dál a vůbec bych se je nebál srovnávat s japonskou a německou konkurencí
Ve své době tento vůz byl na trhu aut u nás brán jako luxusnější vůz. Ve srovnání s Favoritem to tak určitě bylo. Ovšem, když se podíváme na tu šílenou cenu v době, kdy průměrné mzda byla okolo 13.000,- Kč tak musím říci, že i když stále naříkáme nad předražením nových aut, tak zaplať Pán Bůh za dnešní ceny.
Hned první věta je nepravdivá – Espero se začalo prodávat už v roce 1990, v roce 1994 se tak maximálně začalo nabízet v Evropě. IMHO už několik let je charakteristické nejlepším poměrem cena/výkon/výbava, což v článku plném despektu nezaznělo… Místo toho mělo spíš zaznít, že v době, kdy vzniklo, u nás neochvějně vládl Favorit apod. "vozidla", která Esperu nesahala ani po zástěrky…
@Michal: Motor není od Opelu, ale stejně jako u Leganzy je 1.8/2.0 od Holdenu (taky GM jako Opel i Daewoo).
Readaktoři Autowebu asi opravdu neví, co píší..
Že se Espero neprosadilo v Evropě vkvůli příliž korejskému vzhledu.?? Proboha.. Jeho design navrhovalo studio Bertone
Navíc Espero nebylo předchůdcem Leganzy (žádná \“Laganza\“, jak je napsáno v článku neexistovala), to byl model Prince. A pro autora článku je smutnou skutečností to, že korejské na tom autě je v podstatě jenom manuální práce rukou, které to auto sestavily. Vzhled je dilem Italů a technicky je to zase licenční Opel Ascona, tedy Němec…
Opis espera autorom článku je silne zaujatý a tendenčný.U nás sa predávali na 99% vozidlá s 1,5litrovým motorom,pretože tie boli dovážané bez cla.Mám ho 16,5roka,225 000km.Okrem pravidelnej údržby,olej,rozvody,platničky,pneu som na ňom raz menil výfuk a dvakrát opravoval spodok hrdzavých dverí.Prístrojová doska je jednoduchá,prehľadná,navrhnutá v 90tych rokoch,t.j.neporovnávajme ju so súčasnými.Spotreba vôbec nie je vysoká,vďaka Bertoneho karosérii s cx 0,29 mávam spotrebu na trase Žilina-Košice a späť okolo 5-5,2 l/100km.V zrovnaní s ostatnými značkami tejto veľkosti ho považujem za najpohodlnejšie auto.Za nedostatky považujem 1,5litrový motor s priaznivým toč.momentom,ale s nedostatočným(66kW) výkonom pri plnom obsadení,malý otvor do veľkého kufra a samozrejme korózia dverí.Vzhľadom k tomu,že som ho kúpil v 11/1997 (dopredaj)za 289000 sk myslím,že to bola dobrá investícia.Porovnateľná Opel Vectra v tom čase stála v tom čase cca 700000 sk a okrem výkonnejšieho 100koňového motora neposkytla môjmu známemu prakticky nič naviac.