Daewoo Espero (1994 – 1999)

7 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech

Korejské Daewoo Espero patří do kategorie nejlevnějších ojetých vozů. Dobře vybavený nový automobil stál přitom přes půl milionu korun.

Diskuze

6 komentářů

    Michal

    My to auto měli a nebylo vyloženě špatné, i když zrovna to stahování oken zlobilo a 2x tam praskl tlumič. Motor je od Opelu, ten nebyl špatný, i to bylo pohodlné, i když musím říct, že dnes už bych si takové auto nekoupil. Zkrátka a dobře, dnes už jsou Korejci dál a vůbec bych se je nebál srovnávat s japonskou a německou konkurencí

    Zdenek

    Ve své době tento vůz byl na trhu aut u nás brán jako luxusnější vůz. Ve srovnání s Favoritem to tak určitě bylo. Ovšem, když se podíváme na tu šílenou cenu v době, kdy průměrné mzda byla okolo 13.000,- Kč tak musím říci, že i když stále naříkáme nad předražením nových aut, tak zaplať Pán Bůh za dnešní ceny.

    DaewooFan

    Hned první věta je nepravdivá – Espero se začalo prodávat už v roce 1990, v roce 1994 se tak maximálně začalo nabízet v Evropě. IMHO už několik let je charakteristické nejlepším poměrem cena/výkon/výbava, což v článku plném despektu nezaznělo… Místo toho mělo spíš zaznít, že v době, kdy vzniklo, u nás neochvějně vládl Favorit apod. "vozidla", která Esperu nesahala ani po zástěrky…

    @Michal: Motor není od Opelu, ale stejně jako u Leganzy je 1.8/2.0 od Holdenu (taky GM jako Opel i Daewoo).

    kendy-26@seznam.cz

    Readaktoři Autowebu asi opravdu neví, co píší..
    Že se Espero neprosadilo v Evropě vkvůli příliž korejskému vzhledu.?? Proboha.. Jeho design navrhovalo studio Bertone

    Tonda

    Navíc Espero nebylo předchůdcem Leganzy (žádná \“Laganza\“, jak je napsáno v článku neexistovala), to byl model Prince. A pro autora článku je smutnou skutečností to, že korejské na tom autě je v podstatě jenom manuální práce rukou, které to auto sestavily. Vzhled je dilem Italů a technicky je to zase licenční Opel Ascona, tedy Němec…

    jaro

    Opis espera autorom článku je silne zaujatý a tendenčný.U nás sa predávali na 99% vozidlá s 1,5litrovým motorom,pretože tie boli dovážané bez cla.Mám ho 16,5roka,225 000km.Okrem pravidelnej údržby,olej,rozvody,platničky,pneu som na ňom raz menil výfuk a dvakrát opravoval spodok hrdzavých dverí.Prístrojová doska je jednoduchá,prehľadná,navrhnutá v 90tych rokoch,t.j.neporovnávajme ju so súčasnými.Spotreba vôbec nie je vysoká,vďaka Bertoneho karosérii s cx 0,29 mávam spotrebu na trase Žilina-Košice a späť okolo 5-5,2 l/100km.V zrovnaní s ostatnými značkami tejto veľkosti ho považujem za najpohodlnejšie auto.Za nedostatky považujem 1,5litrový motor s priaznivým toč.momentom,ale s nedostatočným(66kW) výkonom pri plnom obsadení,malý otvor do veľkého kufra a samozrejme korózia dverí.Vzhľadom k tomu,že som ho kúpil v 11/1997 (dopredaj)za 289000 sk myslím,že to bola dobrá investícia.Porovnateľná Opel Vectra v tom čase stála v tom čase cca 700000 sk a okrem výkonnejšieho 100koňového motora neposkytla môjmu známemu prakticky nič naviac.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist