Dacia Sandero a Sandero Stepway: ceny na českém trhu

Nové generace modelů Sandero a Sandero Stepway přichází na český trh. Kromě designové změny je nový také jeden motor.

U příležitosti nově otevřené pobočky Dacia v Milovicích ve Středních Čechách uvedla rumunská automobilka kompaktní hatchback Sandero a crossover Sandero Stepway. Hlavní změna k lepšímu je viditelná hned na povrchu. Oproti minulé generaci je design vozů mnohem vážnější a dospělejší. Nový motiv přední masky představuje novou tvář společnou pro všechny budoucí modely Dacia.

Společně se Sanderem uvádí Dacia také zbrusu nový benzínový tříválec 0.9 TCe. Přeplňování turbodmychadlem umožňuje motoru dosáhnou výkonu 90 koní při 5250 ot./min. a 135 Nm již od nízkých 2 500 ot./min. V Sanderu motor spotřebuje v kombinovaném režimu přesně pět litrů paliva a každý kilometr přitom do ovzduší vypustí 116 g CO2. Těchto hodnot je dosaženo především díky novému ekologickému režimu, který srazí spotřebu paliva o 10 % omezením výkonu motoru a přidruženého příslušenství, jako klimatizace a topení. Příjemným technickým aspektem nového motoru je bezúdržbový rozvodový řetěz.

Dacia Sandero fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Dacia Sandero fotogalerie

Kromě novinky pod kapotou mají zákazníci na výběr ze známé palety motorů. Základním motorem je benzínový čtyřválec 1,2 l 16V (75 koní), který doplňuje verze spalující LPG (72 koní). Nabídku dieselových agregátů potom tvoří vylepšený přeplňovaný čtyřválec 1.5 dCi ve dvou výkonových variantách (75 a 90 koní). Modernizace přinesla nárůst točivého momentu o 20 Nm a snížení emisí CO2 na 99 g/km při kombinované spotřebě 3,8 l/100 km.Hlavní deviza rumunských vozů, tedy velmi nízká cena, však přes všechna vylepšení zůstává zachována. Přínosem nových vozů oproti odcházející generaci je kromě příjemnějšího vzhledu také bohatší výbava.

Dacia Sandero v základní výbavě Access s jediným benzínovým čtyřválcem 1,2 l 16V (75 koní) přináší navíc čtveřici airbagů, stabilizační systém ESP, posilovač řízení a třímístnou zadní lavici s dělenými opěradly v poměru 1:2, to vše při zachování cenovky starého vozu 159 900,- Kč. Využitím dlouhodobého financování můžete cenu srazit ke 134 900 korunám.


Prostřední výbava Ambiance nabízí navíc elektricky ovládaná přední okna a centrální zamykání s dálkovým ovládáním. Umožňuje také volbu motoru na pohon LPG. Ceny za tuto výbavu začínají na 174 900,- Kč. V nejvyšší výbavě Arctica pak navíc dostanete klimatizaci, rádio s MP3 a Bluetooth handsfree, přední mlhovky, elektrická a vyhřívaná zrcátka, výškově stavitelný volant a sedadlo řidiče, palubní počítač a patnáctipalcová litá kola, to vše od 194 900,- Kč. Vedle motorů 1,2 l 16V a 1,2 16V LPG si můžete vybrat také nový tříválec 0.9 TCe a oba dieselové agregáty 1.5 dCi, za příplatek potom šestnáctipalcová litá kola.

Samozřejmostí je spousta příplatkové výbavy pro všechny verze, včetně šesti metalických barev a sousty originálního příslušenství, jako tažného zařízení, střešních nosičů, zadních parkovacích senzorů, loketní opěrky, gumových koberců a plastové vany do zavazadlového prostoru včetně praktických sítí nebo vnějších ochranných lišt.Dacia Sandero Stepway se oproti svému sourozenci liší kromě vnějšího oplastování také rozměry. Je o 20 mm delší a 100 mm vyšší. Podíl na tom má zvýšená světlá výška o 44 mm, zbytek jde na vrub střešním lyžinám. Další rozdíly najdeme pod kapotou. Stepway pohání z benzínových motorů pouze nový tříválec 0.9 TCe, starší dvanáctistovku si neobjednáte. Paleta obou dieselů však zůstává nezměněna.

Oproti běžnému sanderu přináší výbava navíc šestnáctipalcová kola Flexwheel, metalízu, přední mlhovky a již zmíněný vyšší podvozek společně s vnějšími plastovými doplňky. Výbavy můžete vybírat dvě, Ambiance od 219 900,- Kč (s jediným motorem 0.9 Tce) a Arctica o 20 tisíc dráž (s motory 0.9 TCe a 1.5 dCi 90k). Verze Stepway je chytrý tah, jelikož při minimálních technických změnách oproti základnímu vozu s ní míří Dacia do vyššího segmentu crossoverů.

Interiér obou vozů je totožný. Část středového panelu je převzata z modelu Lodgy, odkud si přináší také multimediální systém se satelitní navigací Media Nav. Tento systém bude nabízen také v dalších modelech. Technologická modernizace přináší navíc třeba tempomat s funkcí omezovače rychlosti nebo parkovací senzory.Nelze pochybovat o tom, že nové Sandero bude u českých zákazníků oblíbené. Své hlavní prodejní argumenty, tedy poměr ceny a hodnoty, si zachovává i nová generace. Lákavé jsou také doplňkové služby. Standardní záruka je poskytována na 3 roky/100 000 km, přičemž po tuto dobu stojí běžné servisní úkony spojené s provozem vozidla jen 6840 korun. Pětiletý servis pak vyjde celkem na 14 820 korun.

Popularitu nového modelu také očekává vedení společnosti. Pro rok 2013 otevírá Dacia ke stávajícím 36 dealerstvím dalších devět. To by mělo zajistit navýšení prodejů ze stávajících 4000 kusů na 5000 pro příští rok. Cílem je dále podle slov generálního ředitele pro ČR Erica Basseta postoupení z 10. příčky prodejů mezi značkami o stupínek výše.

Rumunský výrobce zanedlouho chystá také uvedení dalších karosářských verzí na český trh. V březnu příštího roku přijede Dacia Logan, sedan technicky a designově spřízněný se Sanderem, v červenci se potom můžeme těšit na praktičtější Sandero v karoserii kombi. Co určitě automobilka nabízet nebude, je pohon 4×4 v Sanderu Stepway.

5.12.2012 8:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist