Dacia Logan vs Peugeot 301 – srovnání levných sedanů

32 fotografiíSrovnávací test

Postavili jsme proti sobě dva opravdu levné sedany. Dacia se svojí základní cenovkou hraje prim, ale nestojí za to připlatit si za Peugeot s novějším motorem?

Diskuze

7 komentářů

    Gulaaas

    V tabulke pod clankom mate chybu, v oboch stlpcoch je pri motore uvedeny radovy stvorvalec. Plus vam tam v hlavicke chyba, ktory stlpec je platny pre Daciu a ktory pre Peugeot (aj ked z parametrov je to jasne).

    S clankom spokojnost. Co to napovie cloveku, ktory uvazuje v tychto relaciach.

    Hugo Kottás, Autoweb.cz

    Chybička se vloudila, díky 😉

    Muroň

    Test je to dobrý a s hodnocením aut lze souhlasit. V Peugeotu 301 (resp. C-Elysée) mi taky vadila ta vysoká palubka a „utopenost“ za ní. Rozhodující v této třídě lowendových sedanů je cena a ta se při srovnatelných požadavcích na výbavu tolik lišit nebude. Abyste v autě měli klimu, palubní počítač, rádio, centrál a stavitelný volant a sedadlo řidiče, musíte u Logana brát nevyšší výbavu Arctica, zatímco u P 301 tohle vše má prostřední Active. Dacia nehraje na slevy, protože je levná i bez nich, pod ceníkové ceny se ani u skladovek moc nedostanete. Naproti tomu je P 301 pořád „v akci“ – momentálně bonus 15k nebo 30k při výkupu starého auta. Takže ceníkově je mezi Loganem Arctica a P301 Active rozdíl 67k, ale při pohledu na skladové zásoby (a s využitím protiúčtu za starý vůz) se dostáváme k rozdílu pod 20k. A o tolik ten Peugeot možná lepší je. Jiná věc je, že Logan nabídne i nové MCV, které zřejmě bude trhák (takový nástupce rodinných Felicií) a že má Sandero, ale tady jsme srovnávali sedany. Každopádně u obou aut platí, že se silnějšími benzíny (i když peugeot nabízí osvědčenou atmosférickou 1,6 řady TU a Logan jen přefouklý 0,9) a příplatkovou výbavou ztrácejí smysl a cenově doženou slevy v nižší střední.

    osvo

    301 je o nějakých 30-40% dražší než Logan, to už mi nepřijde jako levný sedan. U mě vnějším designem vítězí o chlup 301, ale ve všem ostatním Logan. Včetně motoru, jsem asi staromil, ale vždycky dám přednost jednoduchému čtyřválci před VVT tříválcem.

    McVladin667

    Este chýba pre mňa zásadný údaj a sice ze v 301tke na zadných sedadlách sú nevysúvatelne-pevné krátke opierky. cize kazdý dospedlý sediaci vzadu je mimoriadne ohrozený v urcitých prípadoch nehôd. neviem ako toto budú hodnotit v NCAP ale dufam ze si to coskoro precitame. inak celkom fajn test. ak interier je subejtivny, jazdne je lepsia dacia, motor povedzme o trochu silnejsi uspornejsi peugeto u mna to vyhráva jednoznacne dacia, pre obrovsky cenovy rozdiel a asi aj bez neho 🙂

    sarusian

    tie opierky mi tiez vadia – ak by dali tam normalne 3 opierky, o kolko by to dvyhlo cenu auta? o 30 euro ?

    ivopav

    V článku uvádíte zásadně nepřesný údaj stran klimatizace u P301.Peugeot automatickou klimatizaci nenabízí,jedná se pouze o elektronicky ovládanou,nikoliv automatickou.Toto je dost velký rozdíl.Pouze knoflíky nahradily tlačítka a display.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist