Dacia Duster – Crash test Euro NCAP
5 fotografiícrash testy aut
Rumunské SUV potvrdilo důraz na cenu na úkor ostatních disciplín. O čtvrtou hvězdu připravila Duster absence stabilizace a mizerné výsledky při střetu s chodcem.
Häkkinen prodává unikátní hypersporťák. Šampion Formule 1 dá kupci i speciální zážitek
Škoda Kamiq Monte Carlo se zalíbí hlavně obyčejným lidem, jejichž srdce tíhne k motorsportu
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
Nové Lamborghini Huracán SVJ je posledním ryze spalovacím supersportem značky. Nástupce bude hybrid
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
5 fotografiícrash testy aut
Rumunské SUV potvrdilo důraz na cenu na úkor ostatních disciplín. O čtvrtou hvězdu připravila Duster absence stabilizace a mizerné výsledky při střetu s chodcem.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Chápu, že někdo může mít prolémy s překladem z angličtiny, ale že motorističtí novináři neví, že se náraz ze zadu simuluje jen se sedačkou, mě docela udivuje. Jak se může víko kufru otevřít, při nárazu ze zadu, když v tom testu není?
\“… remained stable in the frontal impact but the rear (luggage compartment) door opened during the test\“
To znamená, že víko kufru se otevřelo při čelním nárazu, nikoli při nárazu ze zadu. 😉
Nějak nerozumím, co je dobrého na tom, že Duster v základu nemá ESP. Já bych si třeba už auto bez ESP nekoupil…
Už se těším, jak tady budou všichni psát, že to nevadí jen 3 hvězdy v dnešní době, vždyť je o 100 tisíc levnější než Yeti, Sportage ap. a to se vyplatí :-). Ne, já bych Dustera porovnával s auty jako je Lada Niva, v terénu super, levný, ale interiér, výbava, odhlučnění nebo bezpečnost stojí za starou bačkoru.
Mě tedy nijak Duster nebere, ale v obecné rovině je hodnocení NCAP hodně zavádějící. Ztratit body/hvězdičku za ochranu chodců je jaksi mimo. To není o bezpečnosti auta, ale vlastně o tom, kolik toho ti chodci vydrží. Podobně by mě nebolela hlava z blbostí typu otevřených pátých dveří, signalizace zapnutých bezpečnostních pásů, atp.
Naprosto souhlasím, ten kdo se trochu o tuto problematiku zajímá, tak ví jak to s těmi testy je.
Podle mne je nejdůležitější, aby se nezbortil prostor pro posádku a airbagy s pásy funguvaly jak mají. A to, jestli se mi po nárázu rozutíká obsah kufru po cestě mne už tak moc nepálí.
Lukáš
Ta ochrana chodců je důležitá i kvůli nepřímým následkům pro řidiče – soudy, finance, černé svědomí atd. Je ostudou renaultu, že u takového měkejše neudělal lepší ochranu. A to píši i přesto, že SUV budou mít vždy v této oblasti nevýhodu a pověst „zabijáků dětí\“.
Až tě srazí a tvrdá kapota ti rozmázne mozek, budou mít příbuzní jinej názor…typický sobec, že? Co je mi do toho, jak chrání ostatní, jde mi hlavně o můj zadek. Doufám, že tebe na silnici nikdy nepotkám…
Přesně tak, jak je vidět ve zdejších příspěvcích, je vetšině lidí záleží jen na vlastním zadku, hned bych tmu blbečkovi nade mnou sebrala řidičák. Takoví sobci nemaj co dělat na silnici.
Takže, dle tohoto příspěvku, u Octavie II. stojí bezpečnost taky za starou bačkoru!!! Protože po přepočtu bodů co dostala (27b z 35 možných) na procenta je cca 75% ochrany posádky a 76% ochrany dětí plně srovnatelné s Dacii Duster.
Všehno! ESP je jen další vergl po ty, co neumějí řídit a ESP u tkovéhoto auta je vůbec k ničemu .
Mno, ochrana chodců. Větší ochranou chodců by bylo zavedení psychotestů než vůbec někomu vydaj řidičák. Pokud si stoupnete v dopravní špičce někde na hlavní u přechodu a budete pozorovat co dělají řidiči za volantem, s hrůzou zjistíte, že minimálně 50% z nich buď telefonuje, nebo hůř, čumí kamsi mezi nohy kde pravděpodobně píšou sms. Ať se na to koukám jak se na to koukám když řídím koukám před sebe a jsouli někde děti koukám o to pozorněji. Tak to je, takže pardon, ale nějaká ochrana chodců mě u auta taky moc nezajímá. A s tím sobectvím je to dvousečný. Když přecházíte silnici a nekoukáte co kde lítá, z 99% se nemůže stát, že vlezete do cesty rozjetýmu autu. No a pokud vás i přes to nějaký porazí, jsme zase u tý pozornosti řidičů. Takže asi tak 😛