Dacia Duster 1.5 dCi 110 k FAP 4×4 Exception

27 fotografiíDacia Duster

SUV z Rumunska ví co chce a dělá to dobře. Plést si ho se stylovým autem je velká a populární chyba, přesto byste s pořízením Dusteru nemuseli šlápnout vedle.

Diskuze

43 komentářů

    test, v ktorom autor nerobil nic ine, len pluval na auto, trapnu ironiu a sarkazmus si moze nechat na doma a neotravovat s nou citatelov, tymto testom u mna autoweb po zubozeni stranky a presuvani videotestov konci.

    pes

    Já bych řekl, že naopak autor to auto docela vychválil. Protože podle mě je to hnusný, debilní, předražený a špatný a nakoupil bych si to ani za dvě kila.

    i

    Každý má právo na svůj názor. Ale profesionál má povinnost ho formulovat objektivně.

    dan

    Moc vám to nejelo, co? 🙂 Když to srovnám třeba s Rangem 3.0 TDV6… Ale překvapuje mne, že to bylo lepší než Mitsu Outlander. Může za to nižší hmotnost Dusteru?

    marozKO

    a co ma rikat?.. ze do kufru se vejdou dve becky piva a karton mlika?!.. v recenzi vyjadril, jak to auto citil a vnimal. Me se takova recenze rozhodne libila ;). Cisla si prectes v technickych specifikacich.

    Pitrys

    O.K. Tak padej zpátky na čoboly. Když chce čech napsat příspěvek na automix.sk tak je to zablokované tak tu nepruď a vyfuň

    won

    To se mi nezdá, že by větší motor měl mít horší zvuk. U vysokých tónů motorů nižších objemových tříd naopak zaléhají uši. Hluboký zvuk není agresivní na sluch, přenáší méně energie. Hluboký zvuk uklidňuje, nevzbuzuje tolik agrese jako vysoký tón.

    matias

    sorry, som zabudol do prveho prispevku nick vlozit, nacionalisticke zvasty si nechaj pre seba, to nie je problem naroda, ale automixu, pre menej chapavych -AUTOMIXU.

    Taki

    Musím na pár věcí z toho testu zareagovat. Moje poznámky tlustě.

    \“…Jejich auta jsou ošklivější než konkurence a výrazně hůř vyrobená i postavená. Nejedou, nezatáčí a nebrzdí.\“
    Jedou, zatáčí a brzdí!

    \“Mezery mezi panely karoserie jsou směšně velké\“
    Nevím, o čem pán mluví.

    \“Design SUV je téměř módní, na parkovišti před supermarketem auto nezapadne do ilegality tak snadno jako jeho stájoví kolegové.\“ VS. \“boky Dusteru vám dají vzpomenout na nejlevnější americká SUV konce devadesátých let….vše připomíná Jeep Cherokee minulé generace.\“
    Pán si trochu protiřečí. Je z toho designu tak vyšokovanej, že asi neví kudy kam.

    \“Kulaté výdechy klimatizace jsou prostě vražené do díry v palubní desce a při otáčení skřípou. Působí jako by měly každou chvíli vypadnout.\“ To spíš pánovi při otáčení skřípali zuby, když si uvědomil, že kulaté výdechy mají značně dražší a sportovní vozy a on má ve své Octavii I obdélníčky. Výdechy jsou úplně v pohodě, plně funkční a rozhodně nemáte pocit, že vám zůstanou v ruce

    \“Pozice za volantem Dusteru není ideální.\“
    Zatím jsem nezažil jiné auto střední třídy, kde by se mi se svými 197 cm sedělo lépe. I v MCV bez seřizovatelného volantu se mi sedělo velmi dobře. Ale třeba pánových 190 cm je nějaká nevhodná míra.

    \“Duster není, posouzeno objektivně, dobrým autem. Je nekvalitní a zastaralý.\“
    Nekvalitní mi přijde subjektivně tato recenze.

    \“…zapomeňte na udávaných 5,6 litru na sto kilometrů, ve skutečnosti budete jezdit lehce pod osm litrů.\“
    Pán s tím musel jet jak prase. Na 8 l se dostanete brutální jízdou v terénu. Jen zde připomenu moji spotřebu na trase Freyung-Husinec s teplým motorem při režimu 2×2: 5,0 l/s při svižnější jízdě

    pes

    hmm… pokud jste před tím jezdil v dvacet pět let staré hnijící plečce, asi vám to připadá jako hustocool dobrá kchára. Mě Duster přijde jako plečka, kterou bych před barákem vidět nechtěl.
    Recenzi beru tak, jak je napsaná. Ono se zpravidla stává, že majitelé aut, která nejsou vychválena do nebes, se urazí a cítí to jako útok na sebe sama. To auto je fakt krám.

    pocmag

    Auto mi zevnitř (palubka) hodně připomíná Renault Twingo (a to i kvalitou), zvenčí se nemohu ubránit dojmu že je to Jeep z roku 2007, zadek trochu jako Kia Soul.
    Ale za tu cenu na naše silnice pro odtahání nákladu bude sloužit do roztrhání těla (a tomu věřím, svou práci zajisté odvede)

    Pitrys

    \“…Jejich auta jsou ošklivější než konkurence a výrazně hůř vyrobená i postavená. Nejedou, nezatáčí a nebrzdí.\“
    Jedou, zatáčí a brzdí!
    Pán samozřejmě myslel že jedou, zatáčí a brzdí špatně, my ostatní jsme to pochopili.

    \“Mezery mezi panely karoserie jsou směšně velké\“

    Nevím, o čem pán mluví.

    Pán to ví velmi dobře, podle spár mezi panely karosérie a třeba například podle zvuku zavíraných dveří se dá lecos poznat o kvalitě výroby a její technologii.

    Pán si trochu protiřečí. Je z toho designu tak vyšokovanej, že asi neví kudy kam.

    No já myslím, že jsme z toho designu vyšokovaní všichni, nejen on. Krom toho si myslím, že není vyšokovanej ale vyšokovaný.

    To spíš pánovi při otáčení skřípali zuby, když si uvědomil, že kulaté výdechy mají značně dražší a sportovní vozy a on má ve své Octavii I obdélníčky.

    Ano, kulaté výdechy mají hlavně ty nejdražší vozy, je to hlavní kritérium pro výběr vozu. Pánovi určitě skřípaly zuby když si to uvědomil, zvlášť když má tak nekvalitní auto, jako je Oktávie se směšně hranatými výdechy (mimochodem by to byla jedna z nejlepších voleb ve třídě kdyby to tak bylo).

    Už mě bolí prsty, zbytek už raděj nekomentuju…

    lazzymann

    Já budu asi jediný ale mě se desing exterieru celkem líbí – je prostě jiný a to oceňuji. Ale váhal bych s volbou motoru – 1.5dci mi přijde zbytečně složitá a citlivá do takového dělníka a 1.6 benzín bude mít velkou spotřebu v takovém autě.

    rymac

    stacilo mi precist si prvni tri odstavce a je mi jasne ze dal cist nebudu.. nezlobte se ale tohle je novinarsky odpad.. napsat \“Standardy kvality zůstaly v polovině osmdesátých let, ale design a ergonomie se posunuly daleko blíž tomu, co si obvykle spojujeme se slovem \“auto\“.\“ pokud autor sam nebyl na vyrobni lince a nevidel na vlastni oci vyrobu, at se na toto tema vubec nevyjadruje. \“Čtyřkolka za tři sta tisíc je vhodná pro firmy, případně na zničení někam do hor.\“ za to by si mel autor naliskat. asi nechape ze existuji moznosti jako druhe nebo treti auto do rodiny, auto na zimu atd.. cely tento clanek je odpad!

    Taki

    Nestydím se přiznat, že jsem jezdil předtím v Loganu MCV, předtím ve Felicii a předtím ve Š105. Duster je z mého pohledu pěkné auto, s normálním interiérem, bezpečné, s velmi dobrými jízdními a užitnými vlastnostmi za dobrou cenu.
    Reagoval jsem na recenzi v podobnými výrazovými prostředky jako pan recenzet, tedy trochu expresivně s tím, že jsem se snažil vyložit protiargumenty. Nic jiného v tom nehledejte.

    A propos, když napíšete, že je to auto krám a plečka, seděl a svezl jste se v něm někdy? Já předpokládám že ne.

    Podle recenzenta je to auto nekvalitní a zastaralý.
    Podle mě je kvalitní a spolehlivé.

    Taki

    \“Pán samozřejmě myslel že jedou, zatáčí a brzdí špatně, my ostatní jsme to pochopili.\“

    Jedou, zatáčí a brzdí DOBŘE. Jinak by se asi z důvodu bezpečnosti nemohli prodávat v ČR.

    \“No já myslím, že jsme z toho designu vyšokovaní všichni, nejen on.\“

    Je to auto s velmi pěkným neotřelým designem. Ale uznávám, že co člověk, to názor. V 90% recenzí je design auta chválen.

    K tomu nesmyslu ohledně výduchů, který recenzent vyplodil nešlo jinak reagovat, než jsem reagoval.

    Zbytek nechcete komentovat, protože nevíte jak. Jak byste chtěl ještě okomentovat, že recenzent si v tom nemohl najít správnou polohu za volantem se svými 190 cm a já se svými 197 cm ano. To je subjektivní pocit…

    A spotřeba? No já předložil fakta, recenzent předložil fakta. Z toho mi vyplynulo, že musel jet jak jsem popsal. V čem byste se mnou chtěl být ve sporu?
    Průměrnou spotřebu mám zatím 6,2 což je víc než deklarovaných 5,6 ale běžnou jízdou se dostat na skoro 8 jak píše recenzent je nemožné.

    FAP

    Tento test mi pripada ako dobre zaplatena reklama od embečky /škody/.

    Testweb

    Autora \“recenze\“ (asi pes) me je uprime lito. A je mi lito i webu Autoweb, ze jej pusti ke slovu. Prestava pro me existovat (a nejen pro me)!
    Jaromir Horky

    Testweb

    Autora \“recenze\“ (asi pes) me je uprime lito. A je mi lito i webu Autoweb, ze jej pusti ke slovu. Prestava pro me existovat (a nejen pro me)!
    Jaromir Horky

    Testweb

    Autora \“recenze\“ (asi pes) me je uprime lito. A je mi lito i webu Autoweb, ze jej pusti ke slovu. Prestava pro me existovat (a nejen pro me)!
    Jaromir Horky

    Scipioo

    Tohle auto jsem zatím neviděl, jen četl články na netu. Nemyslím, že bude až tak špatný,když technika je vlastně stejná jako u Nissanu. I když je fakt, že kvalita Nissanu šla po spojení s frantíkama z Renaultu rapidně dolů. Ale to, že autor recenze napíše, že kvalita je stejná, jako u Suzuki Jimny mě fakt pobavilo. Tenhle malej Japonec je totiž precizně zpracovaný auto po všech stránkách, takže si tu ten mamlas vlastně zase protiřečí.

    Taki

    Vždyť to říkám, to je recenze jak od schizofrenika

    kvaker

    Mam Dudtra sest nedel najel jsem s nim zatim 3000 km po silnici i v terenu a nenasel jsem zadnou chybu . Auto brzdi drzi stopu , spotreba v benzinu bezny privoz 8.L na dalku 7.L v celku normal i u mensich aut .Plasty v interieru neskripou ,blato se utre hadram a je uklizeno.Motor tahne dobre od spoda,ale na podrazeni pri rychlem predjizdeni zadna slava to je zatim asi jedina vada.Jinak jsem spokojen, nic co bych necekasl.Clovek ktery tenhle clanek psal videl Dustra z letadla a nebo mel navato.

    fox

    jseš pěknej chuj.Přečti si AutoTIP číslo 8 duben 2010 a pak můžeš blbě kecat:)

    lada

    ten autor je vygumovanej bezmozek ktery je zaujaty a stve ho ze dacie jde stale kupredu a dustr je bomba mam skodu octavia a to je proti dustru chudak chudak chudak us jsem si ho koupil tak muzu porovnat moc rad bych si stimhle clovekem popovidal primo ta moje dva roky stara oktavka ma take palubovku tvrdou a je s jednoho kusu dustr je bomba a oktavka jenom uboze zani kulha

    lada

    Zdravim mam dustra a je to fakt bomba Ten clovek co psal ten clanek je zaujatej zamindrakovanej osel bez vlastniho nazoru Mam doma skodu oktavko combi 1.9 2007 koupil sem ji novou muzu posuzovat tak ta se za dustrem jen plazi a plazi motor rve palubovka je take tvrda je to take jeden kus plastu no chyb ma moc a moc akorat ceskej osel si mysli ze ma zazrak ale dustr svym nenapodobytelnym sarmem bude i za deset let zajimavy Lada

    Roman

    Auto nebudu kupovat své manželce a nechci s ním jezdím šílené dálky, takže suchý interiér mě je úplně putna, hlavní je prostor a výška nad terénem, kde se ale moc brutálně jezdit stejně nebude, takže 4×4 mě přijde narozdíl od autora zbytečná investice, výbava úplně stačí ona Ambiance a za 275tis. je to prostě bomba, navíc exteriér se mi opravdu jako snad všem koho znám líbí, motor jedině 1,6 16V.

    Pepa Šela

    Dle mého názoru, byl článek napsán na objednávku konkurence nebo se v něm projevil aut neznalý blbec…

    Petrovka

    Díky svému už téměř biblickému stáří jsem jezdil snad se vším, co má motor a kola a byl jsem proto velmi zvědav na Dustera. Po řadě kilometrů za jeho volantem mohu s plnou zodpovedností a bez emocí prohlásit, že jen málo vozů této kategorie je na tom podobně v poměru cena/užitné vlastnosti. Hledá-li někdo vůz pro rodinu k jízdám na chalupu, na lyže, na dovolenou nebo k přepravě všeho možného a za rozumnou cenu (a o to většině našich lidí asi jde),pak nemá co řešit. Svědčí o tom jistě i skutečnost, že produkce tohoto auta je vyprodána do vánoc a to nejenom u nás ale i v mnoha státech západní Evropy.

    Kvaker

    1.6 benzin couračky 8L. Dálky s kolama na streše 7L. Jezdí docela svižně. Mám Dastra od 25 června najel jsem s ním přes 4000km zatim si nestěžuji.

    Bob 73

    No, autor je dost mimo mísu, při srovnání s O1, máme ji jako služebák, vpředu Duster trochu pohodlnější ovládání +- stejné, vzadu je okta nesrovnatelně horší, chtělo by to přesednout z okty do Dusteru, a ne jen teoretizovat. Ano palubka je trochu hezší v O1. Recenze by měl dělat někdo kdo tomu rozumí a není placen z Boleslavi

    Honzan

    Auto mám objednané. Udivují mě velice rozdílné reakce v různých diskusích a odborných článcích. Přiznávám však, že nejsem schopen jejich odbornost posoudit. S Dusterem jsem jel, žádné \“problémy\“ jsem jako laik nepozoroval. Přesedlávat budu s Fabky kombi. Potěšil mě autor příspěvku, který se zmiňuje o cestách na chalupu, na hory, na dovolenou.Snad budu spokojen:-).

    lukasula

    ti, ci ho vlastní si ho vychvalují, a hodnotí ho velice kladně oproti ostatním vozům.A ti co ho jen shazují a pomlouvají v něm na 90% ani neseděli, takže tyto pomlouvačné exoty beru jako věčné mrzouty, co umí akorát blbě brblat a nic kloudného neumí napsat.
    A teď k autu, za tu cenu je to bomba. Za 450tisíc mít čtyřkolku s ESP,a velice dobrým chováním v terénu, no to se na mě nezlobte, ale to je uplná bomba.
    Lukaš

    lukasula

    ti, ci ho vlastní si ho vychvalují, a hodnotí ho velice kladně oproti ostatním vozům.A ti co ho jen shazují a pomlouvají v něm na 90% ani neseděli, takže tyto pomlouvačné exoty beru jako věčné mrzouty, co umí akorát blbě brblat a nic kloudného neumí napsat.
    A teď k autu, za tu cenu je to bomba. Za 450tisíc mít čtyřkolku s ESP,a velice dobrým chováním v terénu, no to se na mě nezlobte, ale to je uplná bomba.
    Lukaš

    Jed

    Je dobry nebo ne co vi na to dik

    petr

    najel jsem asi 6tis s Dusterem, skvěle sedí,předtím jsem jezdil Renaultem RX ,taky moc dobry, uplně super v terénu, na stavbě do kopce v blátě jsme dali test s WW tuaregem zustal stát, už se nerozjel,….když srovnám Dustera s Yetym , tak mi vadí že yety je spíš pro 4 osoby, hrozně málo místa, Duster se prostě poved, …

    MICHAL

    AUTO MÁM OD ČERVNA A NEMŮŽU SI NA NIC STĚŽOVAT.MÁM NAJETO 8000KM,MĚSTO,POLE LES ŽÁDNEJ PROBLÉM.OBČAS I HODNĚ DRSNEJ TERÉN A BEZ POTÍŽÍ.

    JaVa

    Koupil jsem si Dacii Duster Diesel 1,5 v nejlepší výbavě a jsem nad míru spokojen se vším. Jak může psát někdo takové nesmysly, jedině agent od jiné značky vozidla. Nevěřte ničemu co tam píše. Měřím 1,93 m a je to nejpohodlnější vozidlo jaké jsem měl za 50 let řízení asi 10 různých (Opel vectra, Ford Mondeo, Octavie, Praga Alfa atd) značek aut z hlediska místa nebo i nastupování a tak bych mohl vyvrátit spostu dalších napsaných nesmyslů.

    Adam

    No to je počteníčko. V pátek 7mého jsem koupil základ za 259000. Sleva s financema Dacia 30000,-. 229000 k podpisu. Najeto 1500 za víkend (pěkně jsem se povozil). Jelikož už panuje zimní počasí a 1,6tka benzín pápne, tak průměr dělal 7,1 L/100km.
    Jel jsem jen s paní do německa za nákupy, takže fakt různé povrchy cest. S autem spokojenost, až na tu spotřebu. Na dnešních cestách od OV do Plzně po dálnici průměr při 110km/h 7,5L. Při lehčí noze pak jde pod 7. CHlapci, pro mne ideální SUV. Je to vše o náročnosti a penězích. Já jich tolik neměl a starší auto nechci. Mám problémy se zády, takže vyšší posed mi naprosto vyhovuje. !!!!A ta recenze tay-no asi chlapec jezzdí s jinou vejplatou no…

    Ferda007

    Vím že je již tato diskuze už poněkud starší, ale to co tady čtu, jak v recenzi tak diskuzi, mě nedá abych nenapsal též svůj názor. Tento článek zní tak, jako kdyby ho psal prvňáček na základní škole, protože jsme se nedozvěděli skoro nic, krom osobního názoru pana recenzenta že se jedná o plečku, což se na konci snaží zamaskovat.
    Osobně si myslím, že toto auto je ve své cenové relaci více než dobré a nemá žádnou konkurenci.
    Ano design auta není převratný, ale na první pohled zaujme, vypadá robustně, tak jak SUV vypadat má, aby se ho člověk nebál poslat do trošky bláta a při tom je celkem uhlazený.
    A co se týká jízdních vlastností – motor 1,5 dCi montují i do mercedesu, pouze pod jiným označením.
    A že když jsem si koupil SUV nejede jako vyladěný RS snad každému dochází.
    Dle mého není na trhu lepší auto za stejnou cenu a stejných vlastností a na české rozbité okresní silnice úplně ideální. Toť vše co jsem chtěl říct

    tvrdý tom

    Rok s ním jezdím bez problémů a vím,že to je takový trabant mezi suv,tak že jako důchodce si nemohu dovolit auto,co má vysokou pojistku a žere i trávu kolem cesty,spotřeba kolem 5 litrů mi vyhovuje a věřte,že jsem měl za svůj život hodně aut,ale tady se nedá říci nic jiného než,že cena odpovídá vybavení,tak hodně šťastných kilometrů kolegové

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist