d-fens-vazeni-pratele-motorismu-ridicky-ridici-a-pirati.jpg

D-FENS: Vážení přátelé motorismu, řidičky, řidiči a piráti

Zajímavosti o autech

Divíte se tomu oslovení? Ano, piráti. Všichni jsme piráti. Každý den jsou odhalovány a nemilosrdně spalovány ohněm lidového hněvu internetových diskutujících desítky dalších a dalších.

Diskuze

39 komentářů

    Vasek

    Pěkný článek a vtipně napsaný. Já už jenom čekám, kdy tenhle českej dopravní génius vyleze s další \“zaručenou ochranou\“ těch slušnejch řidičů před těmi \“vrahy a piráty\“. Co třeba tohle: Od data xxx bude muset mít POVINNĚ každý, kdo v ČR vlastní řidičský průkaz, mít udělanou takzv. osobní kartu řidiče. V zalaminované fólii velikosti A4 svoji barevnou fotografii, celé svoje jméno, rodné číslo a stav bodového konta. Tuto osobní kartu za mírný poplatek 500,- Kč bude občanům – řidičům vystavovat nějaká \“spřátelená firmička\“ pana \“Génia\“. Samozřejmě s dobou platnosti na 1 rok. Pak se budou \“Data\“ včetně portrétu opět akualizovat – pochopitelně že opět za 500,.Kč. A teď k čemu bude tato osobní karta sloužit – je to přeci tak jednoduché:-) Každý, kdo pojede s jakýmkoliv vozidlem motorovým vozidlem, bude mít za povinnost tuto kartu umístit v pravém dolním rohu čelního skla (u vozidel s řízením na pravé straně to bude opačně). Takže když s rodinnou ochcávkou pojede taťka, dá si za vokno svoji \“kartičku\“, když mamka, da si tam mamka zas tu svoji, když synek…. atd. Konečně tam budeme moci být \“bezpečně identifikiváni\“ při snímání z různých kamer a buzer budek a KONEČNĚ odpadne výmluva na tu – jak ji pan expert Huml a jemu podobní pohunkové hloupě nazývají – osobu blízkou. No není to super nápad? Všechno by to bylo jistě k smíchu a dobré pobavení, kdyby…, kdyby takovej kokot a jemu podobní neměli bohužel takovou moc a nedělali nám všem ze silnice – a z vlastnictví motorového vozidla vůbec, takové peklo. Všem hezký den bez nehod:-)

    Subaru4ever

    Na jednu stranu jsem se parádně při čtení článku pobavil, na druhou zadržuji slzy. Co zapříčinila forma a co obsah je snad jasné ;-(

    Vypadá to, že komunismus se veze na retro vlně :-/

    Rudolf

    Jiste, tohle \“zneuzivani\“ moznosti nebonzovat vlastni rodinu je naprosto neoddiskutovatelne pohorsujici a melo by se vymitit! Protoze mame chudej stat, a to jako me fakt hodne vadi, protoze je potreba prerozdelovat co nejvice prostredku, jinak lidi nebudou vedet co s tema prachama maji udelat. Mozna by se hodilo nalajnovat kazdymu osobni rozpocet (za mirny poplatek na nove zrizenem uradu pro nezkazenost), kde by bylo jasne uvedeno za kolik si muze nakoupit eletktroniku, za kolik si muze zavolat eskort servis a za kolik si muze nakoupit hovezi svickovou. To by bylo ferove. Svoboda totiz z lidi dela prasata a hlavne piraty a pak zabiji deti nasich esenbacku!!

    lojz

    Na autorových stránkách to stojí již několik měsíců úplně za prd a koukám, že tady to nebude o nic lepší. Zajímavá bude zřejmě pouze statistika, kdo ve svých příspěvcích použije víckrát slovo cyklobuzna či subprémie na konkurenčním webu.

    kryton

    Nebudu komentovat článek jako takový, který je \“klasický\“? Jen by mě zajímalo co je špatného na pravidlu 3s, které je víceméně uznáváno po celé evropě??? Které není dáno ja směrodatné, ani právoplatné a je zde pouze pro orientaci a zjednodušení… Jen tady si zas jeden jednooký \“král\“ musí dokázat, jaký je borec před svým stádem slepých ovcí…. Začínám mít dost těchto jednoduchým prvoplánových slátanin, které sou na úrovni novinky.cz. Jen ti co je čtou si myslí že, ví víc, ale přitom jsou stejně jednoduší.

    eman

    De-fens je zřejmě pan neomylný. Sám za sebe mohu říct jen to, že ač 3 sekundy nemusí být vždy úplně dostačující, tak se tím situace při kolizi rozhodně zhoršit nedá. Což je v mnoha případech plně dostačující efekt.

    Honza ZZR

    Co je na \“pravidle 3 vteřin\“ špatně? To samé jako u \“absolutní přednosti chodců na přechodech\“ například. Je to další vzorec chování, který neplatí vždy a všude. Pokud ho někdo bude dodržovat s tím, že přece \“jede 3 vteřiny za tím před sebou\“, je jen otázkou času, kdy ty 3 vteřiny budou málo. Např. na mokru, ve vyšší rychlosti nebo se zatíženým kombíkem, který bude nucen přebrzdit sportovní vůz. Pak dojde k nehodě kvůli tomu, že hloupý řidič si nechal od eseenbáka Humla nakecat, že \“tři vteřiny stačí\“. Pokud to bude dáno zákonem, bude to ještě horší a sledování okolní situace v provozu půjde do kopru, protože každý bude hledat svůj patník.

    Honza ZZR

    Ale dá se tím zhoršit obecné chování řidičů při řízení. Už dnes je jasně vidět, kdo u řízení \“myslí\“ a kdo u řízení pouze \“dodržuje\“. \“Dodržování\“ bez myšlení vede k haváriím při situacíchdo kterých se myslící řidič vůbec nedostane.
    Pokud jsi nepochopil tuto pointu, dej si článek ještě jednou.

    martin.p.

    pravidlo samo o sobě špatné není – pokud je bráno jako orientační a za určitých podmínek. Ale pokud se z něj udělá zákon a jeho nedodržení bude trestné, tak budeme všichni v řiti…

    Michal

    Přesně tak. Někdy to bude moc, jindy málo, nechápu proč by to muselo být v zákoně. Kdo jezdí hlavou, neměl by se do takové situace vůbec dostat. Nejgrotesknější je, že bývalý člen snb a řidiš jenž řídil pod vlivem, může vůbec být dopravním expertem.

    Michal

    řidič…….

    To by mně zajímalo, jak by to policie prokazovala. To by v podstatě nešlo, protože jiné to bude na mokru a na suchu, každý má tzv. individuální reakční čas, auto v odlišném tech. stavu atd. Navíc by na silnicích musela být \“armáda\“ rychlostních kamer, které by měřily vzdálenost mezi vozy, případně jejich vzdálenost mezi sebou v sekundách. Nesmyslnost tak nákladného a pro společnost zcela nepřijatelného řešení je jasná.

    Milan

    Ono to bohužel vůbec nákladné nebude. Kamer je na dálnicích více než dost a stačilo by do software přidat jednoduchou funkci a začít rozesílat dopisy …
    Policie by nemusela nic prokazovat – zákon říká 70m, více není třeba diskutovat.
    Takový pražský okruh by mohl docela dobře sypat.

    …iné to bude na mokru a na suchu, každý má tzv. individuální reakční čas…
    NO právě tak to je, ale jakmile uzákoněj 3 vteřiny nebo 70metrů maj zase miliardu v kapse.

    Já sleduju provoz, mám dobrý brzdy, a slušnou reakci takže si troufám na cca 2 vteřiny…ovšem pokud se tím řídím v pátek na dálnici, začnou mne hovada okamžitě předjíždět zprava…..

    traper

    Spíš jsem čekal návrat ke kauze Lacina. Je zajímavé, kam se d-fens dokázal posunout. Rok dva zpět by byl Lacina \“zmrd\“ co si zamachroval a podělal to. Dnes je to nevinná oběť spiknutí, mistr volantu. Zdá se mi, že \“d-fensování\“ už někomu vlezlo na mozek a je postavené na hledání nepřítele za každou cenu. A tenhle první blog? Je mi líto práce, která tomu paskvilu byla věnována autorem, který kdysi dokázal psát +/- tak, aby z toho nekapal hlen. Poslední dobou je to čím dál víc \“o hovně\“ Škoda D-f :o(

    To Honza ZZR: Autor D-Fens zavrhuje naprosto nekompromisně pravidlo \“3 sec\“. K tomu věnuje velkou část příspěvku plivání na Humla a hledání patníku. Bezpečná jízda a snaha o přežití na cestách v ČR znamená kontinuální vyhodnocování ohromného množství informací o možnostech svého auta, situace na vozovce, sledování ostatních řidičů aj. Pravidlo 3 sec. není pro dodrž. bezpečné vzdálenosti samospasitelné ve všech situacích. Je třeba ale používat mozek, a diferencovat, kde mi stačí 2 sec. (suchý asfalt, sluníčko, silnice jako stůl) anebo D1 včera v noci na Vysočině, kde je 10 sec. docela málo. Co se \“patníků\“ týká, nejsem odkázaný pouze na ně, ale vystačím si se spoustouo dalších orietačních bodů u silnice, stejně jako orientační je celá sekundová metoda. Než celý Huml např. mě mnohem více štvou nekvalitní sinice, které jsou už za rok úplně rozsypané.Při jízdě po vlastech českých mám pocit, že jsem účastník podivného závodu v autokorosu a ne, že jedu na pracovní cestu, vydal se na návštěvu k rodině či za kulturou.

    čtenář

    Musím s vámi souhlasit. DF stál za čtení, mělo to myšlenku, vtip. Dneska se na DF plamenně obhajují očividné nesmysly a anarchie. Nevím proč autor vcelku rozumnou myšlenku, že \“3s\“ nemají co dělat v zákoně prezentuje jako hanění Humla (ne že bych si o něm nemyslel svoje…). Možná autora mrzí, že ač on i Huml jsou mediálně činní cca stejnou dobu, tak z esembáka je poslanec a z autora e-revolucionář. Tak piš barde, střádej a uvidíš…

    Jx

    vidím to stejně, dnes už jen plní normy pro použití slova cyklobuzna. Back to the roots

    čtenář

    Musím s vámi souhlasit. DF stál za čtení, mělo to myšlenku, vtip. Dneska se na DF plamenně obhajují očividné nesmysly a anarchie. Nevím proč autor vcelku rozumnou myšlenku, že \“3s\“ nemají co dělat v zákoně prezentuje jako hanění Humla (ne že bych si o něm nemyslel svoje…). Možná autora mrzí, že ač on i Huml jsou mediálně činní cca stejnou dobu, tak z esembáka je poslanec a z autora e-revolucionář. Tak piš barde, střádej a uvidíš…

    dV

    To jako po krajnici nebo odstavným pruhem? Nebo jak vás předjíždějí zprava, když máte za autem před sebou 2s? Jo aha, vy jste jeden z těch \“řidičů\“, co jezdí v ČR na dálnici po anglicku. Ani se jim nedivím.

    jzk

    3sec? a spočital si to někdo ? Auto jede po dálnici pro zjednodušení 108km/h, tj, 30m/s, za tři sekundy to máme 90metrů ….. takže při 130-140km/h pojedou auta po D1 ve rozestupech cca 120 metrů ??? hahaha … Chci vás vidět. Chci vidět jak se na tu silnici ta auta vejdou (ano opravdu, uvědomujete si že tímto současným přecpaným silnicím snížíte kapacitu o cca 60-75% ? hrubým odhadem). V německu je pravidlo (nevím jestli zákon nebo jen doporučení) \“halber tacho\“, což stejně většina lidí nedodržuje ale má to logiku alespoň v tom že to je proměnlivé v závislosti na vaší aktuální rychlosti. 3 sekundy natvrdo je imho stupidita dělající z nás nesvéprávné blbce v poslušném komunistickém područí. Děkuji nechci.

    Shackall

    A skutečně se posunul D-FENS? Já bych skoro řekl, že ten D-F je furt stejný. Jen ta doba se nám za těch 10 let \“drobet\“ změnila…

    fss7

    Kdo neumí odhadnout správně vzdálenost za autem bez pomůcek typu počítání vzdálenosti od patníků,at vrátí řidičské oprávnění.Co třeba nějakou nápovědu od pana Humla,kdy a v jakém úhlu otočit volantem když vjíždím do zatáčky?

    Lumir

    Pokoušet se testovat rozestupy mezi vozidly pomocí pevného bodu a počítání může maximálně spolujezdec. Pro řidiče je to mnohem nebezpečnější, než třeba telefonování bez handsfree. Kdo nevěří, ať si to v hustém provozu zkusí.
    Články na DF se příliš nemění. Jenom lidé se stávají konformější; mašinérie už si je zpracovala, a tak to, co dříve považovali za svobodu už dnes \“správně\“ nazývají anarchií.

    Petr

    Kdy už bude tenhle komunista konečně odklizen někam kde nude moci škodit normálním lidem? Nejlépe někam k pásu do továrny. Proč není v ČR dopravní expert někdo, kdo má vystudovanou Dopravní VŠ nebo Ph.d. nebo ještě víc? Proč je dopravní expert bývalý policejní pochůzkář, který vystudoval pouze policejní školu a byl dlouholetým členem KSČM? Kdo neví co je komunismus at čte toto: http://www.novinky.cz/zahranicni/svet/223240-severokorejsky-rezim-prinutil-stovky-lidi-sledovat-popravu-zradcu.html

    Anonym

    Článek k podobnému tématu, který ovšem nikoho nenapadá tak jako tento.

    http://www.pravdivelzi.estranky.cz/clanky/nepravdive/dodrzujte-bezpecnou-vzdalenost.html

    3s nebo 70m zákonem je blábol… při popojíždění v koloně to bude také 3s nebo 70m? ve městě to bude taky 70m? to bude magistrála neprůjezdná a na křižovatce odbočí vždy jen 1. auto :)) Leckde ta zelená ani 3 netrvá.

    Mas pravdu, ale komunisti to tady nectou, dost casto ani totiz cist neumi, stejne jako pan soudruh Huml.

    andy

    Neviem, preco tak vysmesne hodnotite napr. tu pomocku s patnikmi, ale co ja viem, tak to odporucaju uj experti na Slovensku. Myslim ze autor vobec nepochopil zmysel toho celeho. Tu nejde o to nahovorit vodicom, ze odteraz sa bezpecna vzdialenost da urcit len spomenutym sposobom. Ani ja sa len tym neriadim. Ale skuste vodicovi bez technickeho vzdelania vysvetlovat, ze zalezi na adhezii, stave brzdoveho oblozenia atd. pravdepodobne ani nevie, co uvedene terminy znamenaju. A taka informacia by proste pre neho nemala zmysel a vykaslal by sa na to. Ale Humlovo odporucanie je lahko zapametatelne aj netechnikom. O to tu ide.

    tsL

    Jasně, zapamatovatelné i netechnikem. Ale při autoškole po nás chtěli naučit se tuším 15 nebo 25 technických otázek, a vůbec je nezajímalo, že je někdo netechnik. A kupodivu se i holky dokázaly bez větších problémů naučit (a pochopit), k čemu je diferenciál, jak funguje motor, spojka, převodovka apod. Jednoduše – pokud nedokážu myslet, tak bych za volant správně neměl vůbec smět sednout. S termíny to nemá nic společného – to, jak auto jede, akceleruje, brzdí nebo drží v zatáčce člověk pozná vlastním pozorováním a zkoušením, a to, jestli neví, který že fyzikální zákon za to může, na tom nic nezmění.

    Ano, tři sekundy jsou dobrá rada třeba pro člověka, který ještě nemá zkušenosti (i když bych byl radši, kdyby takový člověk plně sledoval provoz, než počítal patníky), pozná podle toho, že je moc blízko. Ale nepozná podle toho, že už je dostatečně daleko.

    Je sice hezký, jak se tady hádáme o všem možným, ale ta nejdůležitější myšlenka je, že nikdo není dokonalý. Což nesmíme brát jako důvod k represím a k umělému lajnování ohrad, ve kterých se nám nemůže nic stát, ale jako příležitost se zlepšit. Já mám co říkat, jezdím sotva něco málo přes rok, už jsem se kolikrát dostal do potenciálně nebezpečné situace, ale vždycky jsem nad ní přemýšlel a kromě jednoho případu (smyk na blbých pneumatikách na vodě, díky bohu široko daleko žádný auto, akorát plechařina) jsem se z ní dostal bez jakýkoliv úhony. A vždycky jsem si z toho vzal ponaučení. Takže hlavně myslet. Každej někdy udělá chybu, ale kdybysme je nedělali, tak se nikdy nepoučíme. Jak říká můj táta – vždycky máš dvě možnosti. Každý podklouznutí, znejistění jestli to auto ještě drží, každá chyba moje i cizí mi dává možnost výběru – budu jenom slepě poslouchat, co mi někdo řekl (a pravděpodobně v něm skončím), nebo nad tím problémem rychle popřemýšlím (já vím, moc času tam fakt není, ale lidskej mozek umí myslet o hodně rychlejc, než počítač :-D) a vyřeším ho aspoň co nejbezpečněji, co to v tu chvíli jde (tj. na plechách nezáleží, na plastech taky ne, jediný, co se počítá, je život a zdraví)

    Nojo

    S článkem souhlasím, a ten Humlův výrok \“metry nebo vteřiny\“ na určení vzdálenosti mě taky dost \“vyvedl z konceptu\“ sanici až na zem. Ale drobná \“technická\“ – pokud někdo počítá \“jednadvacet\“ – \“dvaadvacet\“ – \“třiadvacet\“, tak to nejsou tři vteřiny, ale dvě, jelikož ta první \“jednadvacet\“ je ve skutečnosti 0s , ne 1s. Ještě jinak pro méně bystré – vezměte jednu a jednu \“virtuální\“ sekundu, obě coby úsečky (s čárkami na koncích) a dejte je těsně vedle sebe. Kolik těch čárek teď vidíte? Řekl bych že tři (pro rejpaly – ty dvě v nynějším prostředku jsou teď jedna, \“páč jsou nekonečně tenké\“, jasný? ;-)) ).

    hodně zklamaný

    Souhlas, je to trapnej článek. Do úrovně Rudýho Práva už chybý jen \“pochybný existence a diverzní centrály\“. Defens zřejmě rezignoval na zaměstnání a bude poslancem. Založí s Červenkou \“DSD\“ /demokratická stranu dopravní) a budou tunelovat podle hesla když může i Huml, tak já chci taky. Defensi, chřadneš, za 5.

    trent

    Mě přide d-fens více či méně stejný. Doporučil bych si však přečíst diskuze pod články. Jistí stálý přispěvatelé jsou d-fenštější než d-fens. Skoro u nich mám pocit, že nepřítel je všude a všechno a všechno se musí zkritizovat, odsoudit… za koaždou cenu.

    trent

    Mě přide d-fens více či méně stejný. Doporučil bych si však přečíst diskuze pod články. Jistí stálý přispěvatelé jsou d-fenštější než d-fens. Skoro u nich mám pocit, že nepřítel je všude a všechno a všechno se musí zkritizovat, odsoudit… za koaždou cenu.

    Radek

    a není náhodou halber tacho a x vtečin natvrdo to samý? jen ne 3 ale 2 vteřiny – 108 km/h je 54m bezp. vzdálenosti a za 2 vteřiny se ujede 60 m t.j. rozdíl 6 metrů; pokud jedu 180km/h tak halber tacho je 90m a 2 vteřiny jsou 100m, tesy opět skoro stejná vzdálenost; 3 vteřiny jsou pak jen Humlovina (pokud to opravdu řekl) t.j. být papežtější než papež

    alf

    Žádné rady a doporučení na našich silnicích problém bezohlednosti nevyřeší. V zahraničí také řidičům nikdo nepředepisuje jakou mají mít vzdálenost! Kdo má nabouraný předek je vinen( mimo vybrždění,myšky, nebo porušení jiného paragr. sil.zák) Hlavní důvod je nerespektování pravidel siln.provozu a dvojí metr POLICIE a hlavně ohýbání zákona ze strany soudu,Policie,právníků typu Sokol. Hodně našich řidičů už se v zahraničí poučilo, že se s policisty nesmlouvá( když tak za peníze a pravidla se respektují) Týpek Trpišovský,Lacina apod. by si za volant už nikdy nesedli! Mohli by mít 10 jedniček na SPZ !!!!!

    J.P.

    Kdysi dávno, tedy před pár lety, protože na internetu ten čas utíká tak nějak rychleji, jsem poprvé začal číst D-Fensův blog, byl z něho unešený, nadšený, články měly nejenom formu, ale i obsah. Byly o něčem, informace v nich obsažené byly snadno ověřitelné a dohledatelné.

    Ale kdeže loňské sněhy jsou. Zbyla jenom ta forma, obsah je chudý na informace a plný neskutečných blábolů, které nelze ověřit ani dohledat. Stává se to stále více a VÍCE normou, něčím, co prolíná všemi posledními články na D-Fensu. A není pravdou, že je to způsobené tím, že \“doba se změnila\“. Tomu se říká alibismus. Doba se sice změnila, ale také se změnily články na D-Fensu. K horšímu, obsahově, informační hodnotou, prostě tím, co dělá obyčejný článek dobrým článkem. Škoda.

    Integrale

    \“ Jen by mě zajímalo co je špatného na pravidlu 3s, které je víceméně uznáváno po celé evropě???\“

    Odpověď (mimochodem ukrytá v článku – hledejte): FYZIKA PRO ZÁKLADNÍ ŠKOLU!

    Tímto Vás vyzývám, abyste se vrátil na základní stupeň vzdělání, protože bez znalosti fyziky pro základní školu jste pirát silnic. jen pro Vaši informaci: z rychlast 130 km/h zabrzdí Porsche 911 Turbo na 52,3 m, Alfa Romeo 1156 GTA na 56,5, Lancia Kappa na 62,6 m, Škoda Felicia Combi na 89,1 m. Od okamžiku stisknutí brzdového pedálu tedy Porche zastaví za 1,45 s, Alfa GTA za 1,57 s, Lancia Kappa za 1,74 s a Felici Combi za 2,48 s. A aby to byla větší legrace, předpokládejme, že Porsche a Alfu řídí mladý sportovec s reakční dobou 1,5 s, takže od stejného impulzu zastaví za nejméně 4 s.
    Vaše 3 s jsou zcela nedostačující staré bábě ve Felicii Combi s perfektně (!!!) udržovanými brzdami (a kolik takových na STK vidíme? Jednu ze sta???), zatímco jsou zcela zbytečné pro mladého sportovce za volantem Porsche nebo Alfy Romeo.
    Už to chápou i ti, kdož propadli z fyziky? A to řešíme jen suchou silnici a optimální podmínky…
    Zdroj brzdných testů: časopis Automobilismo.

    Integrale

    \“ Jen by mě zajímalo co je špatného na pravidlu 3s, které je víceméně uznáváno po celé evropě???\“

    Odpověď (mimochodem ukrytá v článku – hledejte): FYZIKA PRO ZÁKLADNÍ ŠKOLU!

    Jen pro Vaši informaci: z rychlosti 130 km/h zabrzdí Porsche 911 na dráze 52,3 m, Alfa Romeo 156 GTA na 56,5, Lancia Kappa na 62,6 m, Škoda Felicia Combi na 89,1 m. Od okamžiku stisknutí brzdového pedálu tedy Porche zastaví ze 130 km/h za 1,45 s, Alfa GTA za 1,57 s, Lancia Kappa za 1,74 s a Felici Combi za 2,48 s. A aby to byla větší legrace, předpokládejme, že Porsche a Alfu řídí mladý sportovec s reakční dobou menší než 0,5 s, takže od okamžiku zpozorování překážky do zastavení uběhne 1,9-2 s, zatímco stará babka řídící Felicii má reakční dobu delší než 1,5 s, takže od stejného impulzu zastaví za nejméně 4 s.
    Vaše 3 s jsou zcela nedostačující staré bábě ve Felicii Combi s perfektně (!!!) udržovanými brzdami (a kolik takových na STK vidíme? Jednu ze sta???), zatímco jsou zcela zbytečné pro mladého sportovce za volantem Porsche nebo Alfy Romeo.
    Už to chápou i ti, kdož propadli z fyziky? A to řešíme jen suchou silnici a optimální podmínky…
    Zdroj brzdných testů: časopis Automobilismo. Omlouvám se za zdvojení textu, ale znaky menší než a větší než text nějak zcela zkreslily.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist