D-FENS: Vážení přátelé motorismu, řidičky, řidiči a piráti

Divíte se tomu oslovení? Ano, piráti. Všichni jsme piráti. Každý den jsou odhalovány a nemilosrdně spalovány ohněm lidového hněvu internetových diskutujících desítky dalších a dalších.

Divíte se tomu oslovení? Ano, piráti. Všichni jsme piráti. Každý den jsou odhalovány a nemilosrdně spalovány ohněm lidového hněvu internetových diskutujících desítky dalších a dalších. Podle nejnovějších údajů Centra pro propagandu v dopravě již v dubnu 2011 dosáhne počet certifikovaných pirátů čísla 3,5 milionu a tím se téma mediální event zcela vyčerpá.

Takže vážení piráti, nynější nebo budoucí. Pokusím se nyní o zdánlivě nemožné a pokusím se obhájit skrytou – velmi dobře skrytou – genialitu poslance za Věci veřejné, předtím příslušníka esenbé pana magistra Stanislava Humla. Beru si to za své, i když jsem nikde ve svém okolí – a to mluvím denně s desítkamí lidí – neslyšel o tomto pánovi nic pozitivního. Nejpozitivnější a nejkulantnější vyjádření bylo, že je to esenbáckej hňup. Ale já si přesto stojím za tím, že tento nenápadný, skromný, vzdělaný dopravní expert vyřešil jeden z nejpalčivějších problémů silniční dopravy.

Jak daleko jet za autem před vámi? Jednoznačně věc složité a komplexní úvahy, předvídání a zkušeností. Jak moc brzdí moje auto? Jak rychle stihnu zareagovat? Jak moc brzdí auto toho přede mnou? Jak rychle jedu? Jak pravděpodobné je, že ten přede mnou bude brzdit? Jaký je povrch silnice? Je kluzko? Je mokro? Mám správné pneumatiky? Má ten přede mnou ABS se stejnou chybou v řídící jednotce jako já? A co moje brzdové destičky dovezené z Číny přes Polsko? Kotouče vyrobené z recyklovaného bicyklu nějakého impotentního cykloaktivisty? Jak moc se na ně mohu spolehnout? Otázky, miliony otázek, které si miliony řidičů denně kladou, v jedné každé chvíli za svými volanty. A nacházejí odpovědi. Většinou správné, soudě podle mimořádně příznivých statistik úmrtnosti na našich silnicích v posledních letech. Tím, že hledají odpovědi, učí se myslet. Předvídat. Poznávat. Každý další manévr je pak lepší než ten předchozí.​S tím je třeba skoncovat.

Správná odpověď na otázku bezpečné vzdálenosti zní: Jednadvacet – dvaadvacet – třiadvacet.

Dopravní expert tuto metodu dokonce vtělil do snadno zapamatovatelné pomůcky. „Najdu si patník nebo jiný pevný bod u vozovky, počítám jednadvacet-dvaadvacet-třiadvacet a teprve tehdy můžu stejným místem projet já.“

Na první pohled vypadá věta začínající „Najdu si patník…“ jako nějaký návod pro pejskaře při venčení, ale skrývá v sobě hluboké, v případě Humla dokonce celoživotní moudro. Kašlete na sledování provozu okolo, patníky jsou odteď to hlavní. Dost taky bylo předvídání. Odteď to bude pevně dané. Pro každého stejně, spravedlivě, jako za komunismu. Už nebude důležité, zda je silnice kluzká nebo vezete za Fabií přívěs plný betonových tvárnic. Řekli tři dávky… pardon, tři sekundy a hotovo. Nemusíte myslet, nemusíte se učit předvídat, mozek nechte doma, stačí umět počítat od jednadvaceti do třiadvaceti. To stačí i k tomu, abyste byl dopravním expertem.

Huml to dále rozvedl: „Například jestli vidíte mezi svým vozidlem a tím před vámi tři šipky, je to v pořádku. Když ale budou jen dvě, už je to špatně.“

Když máte tři šipky, jste v suchu a bezpečí. A hotovo. Proč byste vlastně kupovali drahý brzdy, když vás ochrání tři šipky a za ušetřené peníze si můžete koupit v tuning shopu mračítka?Fyzika pro základní školy nebude patrně na té Sorbonně, kde p. poslanec získal titul Mgr., přiliš frekventovaným předmětem. Překvapivě se v ní definuje vzdálenost v metrech a od nich odvozených jednotkách. Při finálním zúčtování s agresívními piráty pohltí nová revoluční spravedlnost i tento zaostalý buržoazní přežitek: „Ještě zvažujeme, jestli bezpečnou vzdálenost v novele určit v metrech nebo v sekundách.“

Myslím, že vzhledem k naprosté genialitě a síle ducha výrazně přesahující dopravní oblast je třeba, aby se Mgr. Huml stal expertem i přes jiné věci, než je doprava. Toto hřiště je mu evidentně malé jako Monaco pro bojové nasazení MiGu-25. Další oblastí působnosti pana poslance budiž sex. Pohlavní styk mezi dvěma a více partnery, nejčastěji lidmi. Zdroj nekonečných dilemat. Jak to dělat? Zatímco pro někoho je kreativita na tomto poli výzvou a významným motivačním činitelem, jiný bude nepochybně zdánlivě nekonečným množstvím různých technik a jejich kombinací frustrován a znejistěn. Vzniká situace ne nepodobná silničnímu provozu. Zatímco jedni nezodpovědně experimentují a hledají svoje hranice někdy i za hranicemi lidské fyziologie, druzí odpovědně provedou léty prověřená a známá prostná cvičení, která si pamatují ještě z osmdesátých let ze Strahova, když byl Huml ještě malý esenbáček. Tak jako minulý týden ve středu. Předminulý. Minulý měsíc. Loni. Předloni. Jakékoli experimenty na tomto poli jsou přece krajně nezodpovědné. Už jsme o tom mnohokrát četli. Namožená záda. Škrábance. Cucfleky. Kousnutí na různých částech těla. Dokonce zlomeniny některých údů. Úmrtí na srdeční mrtvici. Je třeba tomu říci dost, protože tím celá společnost trpí. Lékař se nemůže věnovat těhotným dětem a malým matkám, pardon, malým dětem a těhotným matkám, když v ordinaci ošetřuje raněného erotomana, postelového piráta.Je třeba říci dost a pevně definovat, jak se k sobě budou partneři při sexu chovat. Přísná a spravedlivá pravidla důsledně kontrolovat a stanovit přísné sankce. Výše pokut by se odvíjela podle délky přirození a atraktivity partnerky, protože čím více si užijí zakázaného ovoce nepovolených experty neschválených praktik, tím více musejí zaplatit, aby to bylo spravedlivé.

Věci Veřejné jsou fajn. Já to říkám od začátku. To je úplně nejlepší parta, jakou jsme tu měli. Užijme si je, dlouho tady nebudou.

D-FENS

22.1.2011 8:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist