D-FENS: Proč je ekologický poplatek nesmysl
spotřeba paliva
V roce 2008 byl novelou zákona o odpadech uzákoněn tzv. ekologický poplatek. Jeho přesný název je poplatkek na podporu sběru, zpracování, využití a odstranění vybraných autovraků.
Nejlepší české silnice: Vybrali jsme, kde se nejlépe svezete
Pořádný doping pro Corvette. Nový tuning od Hennessey slibuje kompresor a až 700 koní
Škodu Fabii sedan kdysi postavilo i Porsche. Našli jsme auto, na které už všichni zapomněli
Stavba dálnice D3 se zasekla: Úsek u Kaplice zpozdí bizarní situace s antimonopolním úřadem
spotřeba paliva
V roce 2008 byl novelou zákona o odpadech uzákoněn tzv. ekologický poplatek. Jeho přesný název je poplatkek na podporu sběru, zpracování, využití a odstranění vybraných autovraků.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Navíc jsem už u jiného článku na toto téma připomněl Směrnici EP 2000/53/ES ze dne 18. září 2000, kde se vládám ukládá přenést náklady na likvidaci plně a nebo větší částí na výrobce/dovozce. Podle informací na internetu se podle toho skutečně řídí a vraky své značky bezplatně odebírají k likvidaci. Takže kdo tady asi natahuje ruce po našich penězích? Že by tajemní lobbisté, nebo kamarádíčci úředníků a nebo sponzoři politických stran? Doufejme, že ÚOOZ nebo alespoň čas dá odpovědi na dané otázky!
Všichni moc dobře víme, co vede všechny ty všelijaké barevné odborníku k těmto nesmyslům. Je to jen snaha okrást kdekoho o zbytek financí, neboť zlodějina se státní podporou nabyla takového rozmachu, že snad těžko hledat něco podobného i v Africe. Logika a zdravý selský rozum je již dávno jen přítěží. A tak si myslím, že se ještě budeme divit s čím vším přijdou.
Upřímně řečeno, kdyby po této šaškárně většině lidí došlo, co jsou tyhle zelené programy zač, těch 600 milionů by byly peníze utracené velmi dobře.
Jenže se obávám, že jsme si žádný poznatek nekoupili – člověku, který je schopen používat mozek a občas něco spočítat to bylo jasné už dřív a průměrný volič na to peče. V případě, že má z nějakého důvodu novější auto to z velké části i schvaluje.
Na mě tento poplatek má dokonce opačný efekt, než úředník (alespoň oficiálně) zamýšlel, mám 19 let staré auto, takže jsem podle státu ideálním kandidátem pro tuto výměnu, nicméně díky tomu poplatku jsem se ještě více utvrdil v tom toto auto nikdy neprodat.
Dovolím si odkázat na své dva tématicky blízké články:
http://adamek.blog.idnes.cz/c/63573/Je-poplatek-za-prepis-vozu-opravdu-ekologicka-dan.html
http://adamek.blog.idnes.cz/c/92428/Sesrotovali-jsme-funkcni-auto-s-platnou-STK.html
přesně tak ( http://adamek.blog.idnes.cz/c/92428/Sesrotovali-jsme-funkcni-auto-s-platnou-STK.html )
Pane Adámku, když už spamujete diskusi odkazem na vlastní blog – máte poněkud blábolivý sloh 🙂
Teď koukám: \“O autorovi: … -student Pedagogické fakulty UHK (obor učitelství pro SŠ – _čeština_). … -autor knihy o _spamu_\“. 😀 Aha …
Nemělo to opatření především omezovat dovoz ojetin ze zahraničí? Tedy pouze pro první registraci v ČR. Tedy jakkoliv staré auto už jednou registrované v ČR (i bez poplatku protože tehdy ještě splňovalo požadované normy) se dál převádí bez poplatků. Bylo by tedy vhodné spíš vycházet z toho kolik ojetin se dovezlo před/po polatku, pro posouzení zamýšlené účinnosti opatření.
Nemáte pravdu – bohužel. Vztahuje se to i na vozy již zaregistrované v ČR, při prvním prodeji po uvedení toho zlodějského zákona v platnost. Prostě se to vztahuje na VŠECHNAstará auta.
Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že to funguje přesně tak, jak psal autor článku, a tedy opačně, než tvrdili předkladatelé zákona – svoje staré auto, které jsem chtěl prodat, jsem \“dojezdil\“ a nákup nového oddálil nejméně o 2 roky oproti původnímu záměru, kdy auto prodám (v době před přijetím zákona).
Nemáte pravdu – bohužel. Vztahuje se to i na vozy již zaregistrované v ČR, při prvním prodeji po uvedení toho zlodějského zákona v platnost. Prostě se to vztahuje na VŠECHNA stará auta.
Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že to funguje přesně tak, jak psal autor článku, a tedy opačně, než tvrdili předkladatelé zákona – svoje staré auto, které jsem chtěl prodat, jsem \“dojezdil\“ a nákup nového oddálil nejméně o 2 roky oproti původnímu záměru, kdy auto prodám (v době před přijetím zákona).
Toho jsem si vědom, že všechna auta registrovaná \“před zákonem\“ je potřeba jednou registrovat \“po zákonu\“. S postupem času ale auta registovaná \“před zákonem\“ vymizí úplně a pak vliv na domácí trh bude čistě nula. Taky jsem teď platil 3t za suzuki, benzin z roku 2000 od prvního majitele registrován v ČR. Kam se na něj emisema hrabou dnešní SUV, bez poplatku. Každopádně čekal bych že tuhle stránku článek zmíní.
si již nakradly, ale jsou stále nenasytné a tak kradou dál. Nové struktury si také chtějí nakrást, ale v obou případech už skoro není z čeho. A tak se pracovní doba všech těchto příživníků skládá jen z toho, že vymýšlejí takovéto a podobné ptákoviny, jen aby si nahrabali.Fuj tajbl.
si již nakradly, ale jsou stále nenasytné a tak kradou dál. Nové struktury si také chtějí nakrást, ale v obou případech už skoro není z čeho. A tak se pracovní doba všech těchto příživníků skládá jen z toho, že vymýšlejí takovéto a podobné ptákoviny, jen aby si nahrabali.Fuj tajbl.
zDDRavim. To je to, kdyz se do naseho zivota sere nekdo a rika nam, cim budeme jezdit.jen si vzpomente, jak lidi blaznili pred koncem roku 2007 u dopravnich inspektoratu, kvuly teto ,, ekologicke“ kravine.
Kolik peknych starsich aut se zbytecne ztratilo ze silnic a ted nemaji lidi s cim jezdit, protoze na nove,, ekologicke“ auto, ktere mimochodem pri vyrobe se vice znecistuje ovzdusi. Kolik skodlivin automobilky vypousteji skodlivin. Myslite si, ze ty,, ekologicka auta“ jsou vubec ekologicka?