D-FENS: Nezdá se vám spotřeba vašeho auta?

2 fotografiespotřeba paliva

Okresní soud v Příbrami nařídil příbramské společnosti RV Autoprofi, která se zabývá prodejem a servisem automobilů Hyundai, poskytnout slevu z kupní ceny automobilu 50.000 Kč jejímu zákazníkovi, který si koupil automobil a při jeho používání zjistil, že jeho spotřeba...

Diskuze

21 komentářů

    Mates

    Díky, skvělý článek!
    Tak nějak podvědomě jsem tušil, že laboratorní měření nebudou schopna reflektovat reálné situace a z nich plynoucí spotřebu, ale že cykly používané pro měření jsou takto \“přitažené za vlasy\“, jsem nečekal. 0-50 za 26 sekund, to by snad byl lecjaký cyklista rychlejší…
    Za odklon od papírové spotřeby jsou v testech dost kritizována třeba BMW, dokud se nezmění metodika měření, tak ani výrobci nic měnit nebudou.
    Onen koeficient 1,25 byl získán jak?

    M!

    JJ přesně tak. Sám se u aut koukám na udávanou spotřebu ve městě, protože dle zkušenosti tahle mi vychází jako dlouhodobá průměrná. Reálná spotřeba ve městě je samozřejmě o cca 25-30% vyšší.

    Andy

    Ako sa na Slovensku hovorí, Kto chce psa biť, palicu si nájde. Nikdy som si nerobil ilúzie o tom že spotreba udávaná rovná sa spotrebe reálnej. No nikdy by ma kvôli tomu nenapadlo domáhať sa nejakého odškodnenia resp. zľavy z ceny auta. Je to smiešne a podľa mňa je to presne o tom istom ako tie americké pseudožaloby. Žiaľ, slnko svieti aj pre hlupákov a špekulantov. Dotyčnému asi niekto zabudol povedať, že žije v svete reálnom, nie ideálnom, kde všetko funguje tak ako na papieri.

    Droppi

    Empiricky??

    VlK

    Pekny clanek, diky za nej, zvlaste za ty odkazy na konci.

    Nicmene me napada, ze cislo sem cislo tam, zakladni ucel to mereni splnuje: za stejnych podminek je mozne porovnat auta, nad jejichz koupi premyslite, z hlediska spotreby pomoci 3 cisel.

    Ze jsou ty podminky ne-tak-uplne-obvykle znamena jen, ze je budou mit vsichni stejne spatne. Cimz nechci polemizovat s tvrzenim, ze to negativne ovlivnuje to, jak vyrobci sestavuji prevodovky a nastavuji motory.

    Mates

    No, mě spíš zajímalo, kdo na něj empiricky přišel.
    Ale autor do diskuzí tady nepřispívá, takže od něj se to nedovím…

    Tycoon

    … třeba u některých japonských aut, když se výrobci vzhledem k malému počtu aut prodaných v Evropě nevyplatí dělat optimalizaci pro evropské měření spotřeby. To měření pak nedopadne \“optimálně\“ a udávaná spotřeba je relativně vysoká. O to lepší je pak reálá spotřeba v praxi.

    Honza

    Ve všech prospektech se píše \“spotřeba podle EHK …\“ nebo něco podobného a navíc se tam píše, že spotřeba může být ovlivněna nestandardními pneumatikami a dalšími doplňky.

    Pak mi není jasné, jak mohl dealer ten soud prohrát (pokud to do prospektu nezapomněli napsat). To bych snad ukecal i já, bez právního vzdělání.

    Honza

    No ale přesto ten soud vyhrál …

    šťoura

    To je pěkné, že se ví jak se počíta spotřeba a proč je vyšší, tak proč vyhláška o cestovních náhradách vychází z údajů udávaných výrobcem? Není to podniková či státní zlodějna?

    Honza

    Když se dívám na počty palců dolů a nahoru, tak se mi zdá, že tu škodí nějaký eurofanatik, nebo lidi nerozumí palci nahoru, palci dolů.
    Palec nahoru – souhlasím – pak není nutné asi nic dalšího psát …
    Palec dolů – nesouhlasím s příspěvkem – pak by bylo slušné napsat proč …
    Nebo tomu nerozumím já?

    lika

    No hlavní podraz vidím v tom, že pokud mi příjde na kontrolu Finanční úřad, vyhodím mi z nákladů vše, co je nad průměrnou spotřebu.

    Petr

    Spíš bych předpokládal, že metodou \“cuc z palce\“.

    Miki

    S článkem příliš nesouhlasím, protože podle mého názoru vyznívá, jakoby autor schvaloval klamání spotřebitele udáváním falešných technických údajů v dokumentaci vozidla, kde spotřeba je v Technickém průkazu uvedena jako\“spotřeba paliva\“ a tudíž tento údaj výrobce deklaruje v technické dokumentaci vozidla.Nezáleží na tom podle jaké metodiky je dosahován.I soudy/všech stupňů/ konstatovaly, že se jedná o skrytou vadu. I já v nejbližší době se obrátím na soud, protože vozidlo, které jsem zakoupil má dokonce spotřebu vyšší o 45%. A podle mého názoru- mám stéjný názor jako soudy-jde jednoznačně o skrytou vadu a klamání spotřebitele.

    Zdravím. Sice mi přijdou kolikrát zcestné a úsměvné žaloby v americe, ale mám námět na jednu. Koupil jsem nové auto Hyundai i30 GDi 1,6. Mou volbu ovlivnila hodně udávaná nizká spotřeba kombinovaného provozu 5,3l/100km. Fajn nejsem najivka (nějaký čas jsem se motal kolem vývoje aut), nutno zajet, klima atd. No současně mám nalítáno okolo 18000km a spotřeba se ustálila podle počítadla i vlastního výpočtu na 6,6l/100km. Je to k nasrání, ale skoro u žádného auta to není podle tabulky. Jenže po aféře v USA a Kanadě koukám na stránky automobilky a u mého motoru jsou aktualizované informace: kombinovaná spotřeba 6,6l/100km. Tohle už je v podstatě uznání chyby tedy soudit či ne? Co myslíte?

    Dokonce i běžec, dokáže běžet 40km/hod během čtyř secund

    Josef

    Mám Hyundai i30 r.v. 2011. Od začátku si stěžuji na velkou spotřebu. Po velkých tahanicích, kdy mne servis upozorňoval na to, že si budu muset test spotřeby zaplatit, protože oni jistě naměří správnou hodnotu, jsem absolvoval s vedoucím servisu jízdu na 100km. Jelo se úsekem (50km a zpět), který měli perfektně zmapovaný. Věděli, že cesta je v perfektním stavu, ani jednou jsme nemuseli zastavit, a přesto, že jsme jeli prakticky stále za 5, jen párkrát přes obec za 4, a na max 20procent plynu, dosažená spotřeba byla 8,83l/100km. Řídil vedoucí servisu, jeli jsme tři hodiny, průměrná rychlost byla cca 35km/hod, jen málokdy byla rychlost přes 80/hod, v autě jsme byli dva dospělí, kufr prázdný, počasí okolo nuly a dle vedoucího se jelo na kombinovanou (K) spotřebu a ta je dle TP 6.3l/100km. Já měl za to, že jsme jeli, jak na závodě o nejnižší spotřebu. Mimo město (MM) udává TP 5.5l/100km. Při propočtu na (MM) vychází spotřeba na 160,5 procent a při propočtu na (K) to vychází na 140,1 procent. Udělal se zápis a auto se má opravovat. Najeto mám cca 30.000km. Jelo se od plné nádrže, plnil jí vedoucí a benzin byl až přes uzávěrovou klapku v hrdle nádrže. Ta se musela podržet, aby byly nádrž skutečně naplněna vrchovatě. Totéž pak udělal i po dojezdu. Myslím,že ta spotřeba je skutečně odstrašující a stav na vrácení vozidla. Poraďte ..

    Burg

    Nevím zda k Vám doputovala má odpověď.Mám tytéž zkušenosti.Chci vůz buď vrátit či se soudit!drBurget.

    Burg

    Můj vůz je ixHyundai Premium .Teď d ostali v  Americe 100 milionů dol. pokutu.Podobně v Jižní Koreji.To vše za podvod se spotřebou.Jak jste dopadl ve Vašem případě?Děkuji drBurget tel.777707915.

    Marek

    Spotřebu svého auta se o dost snížil díky službě chiptunig, který jsem si nechal dělat od http://www.profi-chiptuning.cz/ Snížili mi chlapáci nejen spotřebu ale i o dost zvýšili motor

    Ivanka082

    O spotřebu auta teda rozhodně doma starost nemáme. O co víc se ale jako manželka strachuji je to, kolik kubánského rumu můj chlap vypije. Vždyť my skoro celou jeho výplatu dáváme e-shopu https://www.superdrinks.cz na ten jejich luxusní alkoho. Manžel si našel novou práci a říká, že ty české “rumíky” fakt pít nebude.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist