Čtenářský test: Volkswagen Golf 1.2 TSI

4 fotografieAutobazary a vše o ojetých autech

Čtenář Autowebu Ondřej už přes dva roky jezdí s Volkswagenem Golf 1.2 TSI. Tady jsou jeho postřehy, zkušenosti a kritika.

Diskuze

67 komentářů

    beca

    opravdu povedený článek docela mě pobavil..
    všechno se potvrzuje

    Ernie

    Musim potvrdit, ze uplne rovnake (trapne) pocity mam aj ja pri rozbiehani sa so svojou Octaviou 1,4 TSI…

    Mono

    Jak koncern vyřešil ty kuny? To s tou turbodírou mě jen utvrdilo v tom, že testy od některých novinářů jsou k prdu. Jinak hodně dobrý test i když perníkáře jako hradečák nemusím:).

    Radek

    No mám 1.4 TSi 90KW a nastal přesně takový problém s řetězem, ale později jsem zjistil, že je řetěz v naprostém pořádku a chyba je někde jinde. Je to přestavovač vačkové hřídele. Dost drahá sranda, naštěstí vyměněna zdarma i po záruce po 80000km. Řetěz jsem vyměnil také, ale ten byl naprosto v pohodě. Teď už jezdí auto tak jak má, tedy startuje jak má. Spotřeba naprosto v pohodě v létě cca 5,5 a v zimě o litr větší. Jinak naprostá spokojenost.

    XXX

    Opravdu dobře napsáno, zvláště \“závěrem\“ je velice výstižné a odpovídající skutečnosti. Bez emocí, prostě jen zkutečnosti a zkušenosti. (snad s kapkou zklamání 😉 )

    Jarouš

    Předem upozorňuju, že fakt nejsem žádný fanda koncernu – spíše se dá říct, že nemám rád koncernová auta a vlastnictví jednoho z nich to jen v některých ohledech trošku zmírňuje.
    Ale přesto mám pocit, že autor je buď po lobotomii a nebo před golfem neměl nic lepšího než \“stodvácu\“.
    Turboefekt motorů TSI existuje, ale ve srovnání s čímkoliv naftovým je znedbatelný. Je dokonce tak malý, že popisované problémy při průjezdu křižovatkou bych spíše připsal autorově neschopnosti používat převodovku. A nebo obsedantní snaze podtáčením motoru šetřit palivo.
    Jestli mu chybí výkon na jedničku, musí to – tak jako každého benziňáka – trošku roztočit. Rozjíždět se svižně při 1500rpm fakt nejde – a to ani u atmosférického šestiválce.
    A to je takový problém při ceně auta 400 kilokorun dokoupit si za 12000 pětiletou záruku a za 6000 spodní kryt motoru? Nemluvě o tom, že připojištění na poškození zvěří existuje.
    Dva roky resp. 30000 km nemýt auto uvnitř nekomentuju.

    Jinak klimatronic je opravdu na zabití, ale spíš než teplotu odmítá držet zvolené otáčky ventilátoru.

    JoBa

    Nevim, jak moc se lisi turboefekt 1,2 TSi 63kW a 77kW, ale do toho slabšího jsem sedl z octavie s 2,0 TDi a ta dira byla hrozna…jezdil jsem standardne na stridacku yarisem 1,0 a zminenou octavkou a zatimco v octavii ani toyote jsem tyhle problemy nemel, tak v onom roomsteru s 1,2 se prvni vterinu nedelo vubec nic (kdyz rikam vubec nic, tak doopravdy nic, kolem 1500 ot/min), pak nastoupil klasicky turboefekt jako v tdi pod 1800 ot/min a pak se to teda rozjelo (jeee, kdyz jinak nedas…)… Zminene pred krizovatkou tedy plne chapu (jednou, priste udelam, co v yarisovi, a podradim)…

    climatronic je super, naopak nemam rad, kdyz na me v lete fouka zbytecne studeny vzduch z klimatizace a zvolene otacky ventilatoru zacne drzet ve chvili, kdy vypnete rezim \“auto\“ nad tlacitkem \“econ\“ pro deaktivaci kompresoru klimatizace…;-)

    A necistit auto dva roky je opravdu nechutarna a nechapu, ze se tim autor jinak vyborneho clanku chlubi…to mi opravdu spadla celist, kdyz jsem to videl…

    Palo

    Presne tak, mozem len potrvdit, som majitelom vw touran 1.4 TSI,ma najazdenych 70tis. km a motor bol uz 2x vymeneny, nastastie v ramci zaruky.Zacinalo to tam isto,trasenie motora za studena, neskor strata vykonu a nakoniec preskocenie retaze.Prvy krat som to do servisu stihol pred zadrenim, druhy krat ma to uz nechalo na ceste.Vzdy sme mali v rodine vw ale pokial neprisli tieto \“kvalitne\“ TSI, nikdy neboli problemy.Len tak dakej a vsetci vyrobcovia nech ich postupne nasleduju a za chvilu uz nebude na trhu normalny benzinovy motor 🙂

    michal

    tak tak a diesely zas s filtry a dalšími kurvítky.Co se týče TSI tak ta 1.2 má už být prí OK co se řetízku týče,tenhle motor má být teď nový a to 16V kde bude zase rozvodový řemen.

    pomalu začínám věřit tomu,že korejci tipu hjunday a ceed umí lepší benzínové motory než je slavný Tsi od VW,sere se to už od nova,proto se taky začínají v bazarech objevovat skoro nové kousky s 30000km.lidi se toho zavčas zbavují.

    no ja to vidm takto..

    Ked nove auto – tak koncern aj s TSI (na turbe sa dobre jazdi a poruchu pokryje zaruka)..

    Ked jazdene auto – tak H/K (maximalne spolahlive atmo benziny s rozvodmi retazou, ktora sa neposkodzuje, kvalitne naftaky, ktore tiez nerobia problemy)

    Stichon

    Super clanek, bavilo me ho cist! Jen se zeptam proc je redakcne zkracen? Nebylo by lepsi ho publikovat, tak jak ho autor napsal?

    Stichon

    Super clanek, bavilo me ho cist! Jen se zeptam proc je redakcne zkracen? Nebylo by lepsi ho publikovat, tak jak ho autor napsal?

    Autor

    Jarouš: Je vidět, že jste s daným motorem nikdy pořádně nesvezl. Mě to tenkrát na testovací jízdě také nepřišlo. Mimochodem, a to jsem se dozvěděl až když byl článek na světě, zmíněná úprava řídící jednotky motoru při svolávací akci je údajně příčinou zvětšení turboefektu. Vrchol točivého momentu se (prý) posunul z 1500 ot do 2000 ot z důvodu ochrany řetězu. Co je natom pravdy nevím, ale možná na tom něco bude.

    JoBa: Záleží co si představujete pod pojmem čištění. Vyházení bordelu a smetí nebo setření prachu já za čištěné nepovažuju, to je normální údržba auta jako dolévání benzínu. Vyčistit auto u mě znamená vzít kýbl s horkou jarovou vodou a vysavač. Mj. čištění auta se spíš odvíjí od způsobu jeho používání než od doby uplynulé od jeho pořízení / posledního čištění a je jasné, že když v autě jezdím sám, tak bude potřeba čištění jiná než kdyby auto sloužilo jako převozník celé rodiny a psa.

    D@we

    Zdravim autora. Za 6 tyzdnov bude mat moje 1.2 TSI rok, zatial nabeh 22.000km. Absolutne suhlasim s turbo-dierou. Parkrat som sa az spotil po vjazde do kruhoveho objazdu, ked auto nie a nie zrychlit… Inac odhlucnenie, kvalita sedadiel, vybava, spotreba = vsetko super.
    Samozrejme aj mna navstivila kuna, sada kablov 4000. Generali to uznalo ako zivel, takze spoluucast 1000 a ostatne preplatene (servis musi nafotit prekusane kable). Okrem toho vyhrnuta manzeta riadenia a 2 mesiace po kupe vybita baterka. Veci ktore by som na novom Das Aute necakal. Mam 63kw, ale rovnaku vybavu. Cena 340.000, takze mne to predrazene oproti konkurencii neprislo, FR, IT, ani KOR som nechcel. Dodnes ale premyslam, preco som nekupil Mazdu 3… Golf s velkou pravdepodobnostou naposledy.

    P.S. Climatronic stval aj mna, ale je dobre si nastudovat manual ako funguje v rezime auto (drzi teplotu), a ako v polo-automatickom rezime (drzi otacky).

    D@we

    Zdravim autora. Za 6 tyzdnov bude mat moje 1.2 TSI rok, zatial nabeh 22.000km. Absolutne suhlasim s turbo-dierou. Parkrat som sa az spotil po vjazde do kruhoveho objazdu, ked auto nie a nie zrychlit… Inac odhlucnenie, kvalita sedadiel, vybava, spotreba = vsetko super.
    Samozrejme aj mna navstivila kuna, sada kablov 4000. Generali to uznalo ako zivel, takze spoluucast 1000 a ostatne preplatene (servis musi nafotit prekusane kable). Okrem toho vyhrnuta manzeta riadenia a 2 mesiace po kupe vybita baterka. Veci ktore by som na novom Das Aute necakal. Mam 63kw, ale rovnaku vybavu. Cena 340.000, takze mne to predrazene oproti konkurencii neprislo, FR, IT, ani KOR som nechcel. Dodnes ale premyslam, preco som nekupil Mazdu 3… Golf s velkou pravdepodobnostou naposledy.

    P.S. Climatronic stval aj mna, ale je dobre si nastudovat manual ako funguje v rezime auto (drzi teplotu), a ako v polo-automatickom rezime (drzi otacky).

    D@we

    Zdravim autora. Za 6 tyzdnov bude mat moje 1.2 TSI rok, zatial nabeh 22.000km. Absolutne suhlasim s turbo-dierou. Parkrat som sa az spotil po vjazde do kruhoveho objazdu, ked auto nie a nie zrychlit… Inac odhlucnenie, kvalita sedadiel, vybava, spotreba = vsetko super.
    Samozrejme aj mna navstivila kuna, sada kablov 4000. Generali to uznalo ako zivel, takze spoluucast 1000 a ostatne preplatene (servis musi nafotit prekusane kable). Okrem toho vyhrnuta manzeta riadenia a 2 mesiace po kupe vybita baterka. Veci ktore by som na novom Das Aute necakal. Mam 63kw, ale rovnaku vybavu. Cena 340.000, takze mne to predrazene oproti konkurencii neprislo, FR, IT, ani KOR som nechcel. Dodnes ale premyslam, preco som nekupil Mazdu 3… Golf s velkou pravdepodobnostou naposledy.

    P.S. Climatronic stval aj mna, ale je dobre si nastudovat manual ako funguje v rezime auto (drzi teplotu), a ako v polo-automatickom rezime (drzi otacky).

    XXX

    Že se nedá od 1500 rozjet svižně??
    to samozřejmě pravda není, to na jedničku dokázala i moje věkovitá 13ti stovka, ale pravda, ta měla ještě okamžitou reakci na plyn a do otáček se hrnula. Když jsem to provnával nedávno s fabkou 1.2 63kW bylo to vskutku velmi rozdílné v neprospěch fabky.

    Jiří

    Gratuluji, vynikající test, lepší, než čtu ve Světě motorů, velmi věcný a jazykově čistý, vycizelovaný. To nečtu v autotestech často. Jen snad zmínka, že Škodováci něco nedomysleli, jde snad o Golfa, ne? Čili Škodováci leda přejali něco do Octávie, ale Golfa snad nedělají. Polo vím, že dělají Slováci v Bratislavě, ale Golfa snad nedělají Češi. Přístup servisu je příznačný, časem je dobré si volit neznačkový servis. A turboefektu. Taky jsem si musel zvykat, pisatel to popisuje perfekt. Z ideálně kontinuálně zatahujícího motoru 1,9 SDI v Polu clasic jsem nedávno volil C3 s povedeným turbodieselem 1,4 HDI a v menším jsem zažíval podobné pocity. Ač diesel, musí se točit nsd 1.800 ot., navíc delší převody neumožňují jet 50-55 na 4.stupeň, jak jsem u SDI běžně zvyklý. Tedy umožňuje, ale sluch mi říká, že ho podtáčím. A jak autor líčí, při rychlejší jízdě to nijak nevadí, jen ve městě. Atmosféra je prostě plynulá, kontinuálnější.

    radek

    Výborný test,který určitě zájemcům o tento vůz napoví na co se mají připravit.Chválím

    XXX

    Že se nedá od 1500 rozjet svižně??
    to samozřejmě pravda není, to na jedničku dokázala i moje věkovitá 13ti stovka, ale pravda, ta měla ještě okamžitou reakci na plyn a do otáček se hrnula. Když jsem to provnával nedávno s fabkou 1.2 63kW bylo to vskutku velmi rozdílné v neprospěch fabky.

    Mini

    Hjondó a Kia mají u benzíňáků řetězy na doživotí? Tomu se mně nechce věřit. I základní ceed 1,4 cvvt?

    damp

    Opravdu pěkné počtení.
    Autor napsal článek, který běžnému motoristovi řekne mnohem víc, než jakýsi \“profi\“ test v pitoreskních motoristických časopisech, kde jde redaktorům pouze o proplacený fajn víkend se svezením v testovaném kousku…
    Závěr článku bych od \“das Auto – usera\“ opravdu nečekal a svou upřímností a nezaujatostí má u mě pisatel mnoho plusových bodíkú!
    Díky za fajn čtení!

    Autor

    Ahoj Jirko. Děkuji za pochvalu a doplním, že motor 1.2 TSI byl vyvinutý samostatně Škodovkou, byť konstrukčně vychází z motoru 1.4 TSI, který porodili Němci.

    Michal

    Jedna z mála vlaštovek, která popsala, jak se věci mají, samozřejmě i s logickou dávkou zklamání z \“prémiového\“ produktu. Automobilky řídí lidé, a proto dělají chyby, tomu se vyhnout nedá, spíš mně zaráží reakce Koncernu jako takového. Já bych tedy rozhodně na nový Golf nečekal, automobilka by u mně ztratila důvěru, (jak autor píše v nezkrácené verzi). Až budu kupovat nové auto, bude to opět Japonec, mám Civic 7g a jsem naprosto spokojený. Kvalitnější materiály v interiéru než má konkurence jsou dobré, ale na ty auto nejezdí.

    marcel

    Opravdu skvělý článek. Přečetl jsem ho jedním dechem. Konečně někdo napsal jak se věci mají a za co vlastně si tedy majitelé u VW připlácejí…
    Znám několik kamarádů, kteří mají problémy s tímto motorem….je smutné jak se k tomu VW postavil, pořád spoléhá na to že jsou evropané konzervativní.
    Není divu, že jim Korejci šlapou na paty, zůstali u klasických atmosfér a jednoduchosti, tedy SPOLEHLIVOSTI…
    Ještě jednou opravdu super článek…doufám, že takových bude víc…

    rohlík

    Velice pěkný a nezaujatý článek.Ono golf není opravdu špatné auto,co ale ten motor,je dost výrobně poddimenzován a nezlobte se,ale automobilka jako VW by měla dělat lepší,kvalitnější motory.Tak jako tomu bylo za časů starých 1.9TDI.Myslím si že koncern obecně umí lépe diesely než benzíny,nebo tomu aspoň tak bylo dříve.Mám na ten motor názor takovej že to není špatnej motor,ale měl být líp udělanej.VW by neměl tolik šetřit na nepravých místech,nebo korejci brzy ovládnou trh,i když u nás jasně vladne škodovka a myslím že na tom se nic nezmění,ale je fakt že takovej Hyundai,kor když se dělá u nás může brzy atakovat vyšší příčky a to je fakt,nebo už to tak asi je.

    Jiří

    Díky za upřesnění. Nejásám z toho, neboť již tříválce HTP jsou dílem Škodovky a pozitiva na ně jsem dosud neslyšel. Motory TSI jsem opravdu přisuzoval Němcům. Přiznám se, že GOLF byl dlouho moje toužená ikona, ale naučil jsem se vyznávat diesely a tak s nástupem jejich dieselů Pumpe-Düse a problémů 2,0 TDI jsem dostal strach a volil netypicky úsporný HDI v Citroenu, který jezdí zcela bez závad. Nu, asi dnes pro Golfíka, moji dlouhou lásku nenaplněnou, by nejspíš byl optimem starý dobrý benzin 1,4 63kW, nebo obstarožní 1,6 75kW. Obdobné problémy by tak snad u \“ETALONU třídy\“ snad nebyla. Z dieselů mám obavy, to už není slavné TDI 66 a 81, to byla špička

    Jiří

    Chci jen ještě jednou vyjádřit obdiv nad koncepcí testu, jeho exaktností a umění do detailu sdělit pocity! Takové testy bych rád četl častěji ve Světu motorů, který pravidelně čtu. Nu, jeden vedoucí autobazaru mi ale řekl \“nevěřte těm testům, ti redaktoři jsou uplacení a chválí toho, kdo jim nejvíc zaplatí, vůbec se těmi jejich testy neřiďte..Vidíte támhle toho Fiata? No tak podle těch testů už by ty Fiaty ani nejezdily, jsou to blafy…\“ Nu, nevím, zda šéf velkého bazaru v Č.Budějovicích řekl pravdu, ale rozhodně na Váš test se toto nevztahuje, Vy jste maximálně objektivní, v nadsázce nikdo Vás zato neplatí, jako redaktory SM dle autobazaru, který jsem zmínil.

    Jiří

    Díky za upřesnění. Nejásám z toho, neboť již tříválce HTP jsou dílem Škodovky a pozitiva na ně jsem dosud neslyšel. Motory TSI jsem opravdu přisuzoval Němcům. Přiznám se, že GOLF byl dlouho moje toužená ikona, ale naučil jsem se vyznávat diesely a tak s nástupem jejich dieselů Pumpe-Düse a problémů 2,0 TDI jsem dostal strach a volil netypicky úsporný HDI v Citroenu, který jezdí zcela bez závad. Nu, asi dnes pro Golfíka, moji dlouhou lásku nenaplněnou, by nejspíš byl optimem starý dobrý benzin 1,4 63kW, nebo obstarožní 1,6 75kW. Obdobné problémy by tak snad u \“ETALONU třídy\“ snad nebyla. Z dieselů mám obavy, to už není slavné TDI 66 a 81, to byla špička

    EL

    Zajímavý pohled, mám taky Golfa VI generace a s pár věcmi nesouhlasím.

    1.) U klimatroniku skutečně nelze nastavit, jak teplý vzduch na vás bude foukat, to je dost v rozporu s tím, jak funguje automatická klimatizace. Pokud si chcete nastavovat, jak teplý vzduch na vás má foukat, kupte si climatic a nebo BMW, které má extra přihřívání vzduchu u výfuků směrem na posádku. Mám climatronic už ve druhém autě a v podstatě jenom měním teplotu mezi 21 a 22 stupni podle toho, jak se cítím. Ale už jsem si víckrát všiml toho, že lidi climatronic neumí používat a neustále mu do toho \“šahají\“.

    2.) Rozjezd – mám jiný motor, ale proč omezovat krouťák, který není zase až tak obrovský, když u mého auta se krouťák neomezuje (maximálně zasáhne protiprokluz), tomu úplně nerozumím.

    3.) Rok a půl starý Golf má už menu v češtině a dost se divím, že ten váš to nemá, nemáte to jenom blbě nastavené nebo auto dovezené bůhvíodkud?

    4.) Já jsem s výběrem spokojený, jediná věc, která mě opravdu štve, je pošahané pouzdro na brýle u stropu, které navrhoval nějaký čínský makak.

    k22

    Po těch 250000 je dobrý to vyměnit, ale jinak no problem

    řidič

    Autor testu mně pobavil. Dceři se na G6 Variant 2 měsíce po záruce, najeto 50tkm také objevil hluk při studeném startu a neklidný chod motoru. Huk ustal po 30s, motor se zklidnil za asi 50s po studeném startu ráno.V TOP Centru Kyjov se auto nechalo. Vyměnili do druhého dne
    bez jakéhokoliv problému a komentáře napínák řetězu (odstranil se kovový hluk po startu-netěsnil, VW jej nevyrábí),vyměnili přestavovač vačkové hřídele,přetěsnili kryt,nový olej a filtr.Přestavovač zajistil,že motor má po startu naprosto klidný chod.Ano,sešly se dvě špatné součástky.
    Práce zdarma, byť záruka pryč, materiál -zaplatili 70%, 30% jsem platil já,bylo to 4,5tis,jenže auto mi prodali coby funglovku v max. výbavě se slevou 120tis,takže jsem v plusu stále 115 tis. Dlouhodobá měřená spotřeba činí 6,7. Podíly tras: dálnice 60%,tempomatových 140-150, 30% okresky, 10% Praha. Auto jezdí s výjimkou Prahy plně naloženo. Další problémy nula.BTW:očekávat,že výrobce vyřeší kuny je směšné. Je třeba instalovat plašičky. Dělám to už u 4.auta pět let a vyhýbají se obloukem.Ani pancéřovaná trubka nepomůže.Kamarádovi překousala takový obal u lambda sondy, byl to naprosto \“čistý\“ řez, jako kdyby se řezalo laserem.Kuna proleze všude,likviduje všechna aut.Škoda s tím nic neudělá.Podobně žádný další výrobce.Občas překousne lidem brzdovou hadičku.Jak ji má výrobce chránit?

    Taky řidič

    Musíte být veselá kopa, když vás ten text tak pobavil. Měl jste štěstí na servis, dobře pro vás, ale takovou věc autor nemůže ovlivnit. Vaše spotřeba odpovídá zkušenostem autora – máte ji vyšší, ale taky jezdíte po dálnici a naložen. Naopak mne pobavila instalace plašičky

    Honza

    Já bych spíš řekl, že autor nezná rozdílu mezi prodlevou na sešlápnutí plynu a turbodírou. Turbodíra jsou nízké otáčky, ve kterých není turbo pořádně roztočeno (někdo řeší kompresorem nebo twinscrollem, apod) a motor na sešlápnutí plynu logicky nemá šanci reagovat, neboť jde do turba málo vzduchu. Naopak prodleva na sešlápnutí plynu je čas, za který motor začne pořádně táhnout, jestliže třeba ve 3000 ot./min. dáte nohu na podlahu, tj. než se v optimálních otáčkách roztočí turbo naplno.

    Autor

    Dobrý den. Já nemám MaxiDot, nebo jak se ten pokročilý počítač jmenuje. Na tom mém nejde nastavit nic. Je přepínat zobrazené údaje a nulovat. Vaší nechápavost nad omezením Nm naprosto sdílím, beztak to bude mít něco dočinění s normovanou spotřebou a emisemi. Ta přihrádka na brýle, jak jste to nazval, je opravdu úsměvná. Já osobně to přihrádku na brýle nenazývám, protože to přihrádka na brýle není. Žádné se mi tam nepodařilo dát tak, aby při jízdě nevypadly a to jsem se docela snažil. Nedovedu si představit, že bych si tam za jízdy mohl odložit cokoliv jiného než žvýkačku. Ale protože za jízdy zásadně nežvýkám, tak je přihrádka stále prázdná. Děkuji za reakci a přeji hezký den.

    Citroenak

    Vy musite byt vesela kopa. Vobec vam nevadi, ze ste zaplatili 4.5k za chybu VW, o ktorej kazdy vie. Je uplne jedno, ci to vyraba VW alebo hiangciang, ale je to v auto VW GOLF. Tak preco by som mal platit za to, ze si nevedia ustrazit kvalitu? Co konkretne by ste museli platit aby vam to zacalo vadit? Aha, vy ste vlastne fanusik, lebo mate zlavu na auto 120k. Takze vo VW mate este 115,5k. Tak to v pohode vam moze odist aj cely motor, ten doplatok 50k bude v pohode, stale ste usetrili. A este mu za to nezabudnite podakovat. Ten VW bude asi nabozenstvo.

    Citroenak

    Vy musite byt vesela kopa. Vobec vam nevadi, ze ste zaplatili 4.5k za chybu VW, o ktorej kazdy vie. Je uplne jedno, ci to vyraba VW alebo hiangciang, ale je to v auto VW GOLF. Tak preco by som mal platit za to, ze si nevedia ustrazit kvalitu? Co konkretne by ste museli platit aby vam to zacalo vadit? Aha, vy ste vlastne fanusik, lebo mate zlavu na auto 120k. Takze vo VW mate este 115,5k. Tak to v pohode vam moze odist aj cely motor, ten doplatok 50k bude v pohode, stale ste usetrili. A este mu za to nezabudnite podakovat. Ten VW bude asi nabozenstvo.

    Petr

    Ahoj, vlastním 1,2 TSI v Octavii a naprosto souhlasím že autor trochu plete s pojmy a dojmy. Když přidáš plyn v 1300 otáčkách tak ti nebude zrychlovat ani výkonná 1,8 atmosféra natož 1,2 TSI s turbem. Prostě když chci zrychlit musím tam mít aspoň 1800-2100 otáček, není to elektromobil ale benzím panebože. Jinak ta upravená mapa na 1. rychlosti je znát, ale že bych skákal pro křižovatkách? To to jsem zatím nezažil a to nejsem louda. Nevím jeslti to je u Golfu jinak řešeno, ale to skákání na křížovatkách neznám. Prý nový TSI mají ty kuny zhruba od 03/2012 nějak pořešený, nevíte někdo detaily?

    nick

    Ja som tieš nad golfom 1.2.TSI 77kw uvažoval ale každy ma presvedčal že je to nove a bude to poruchove.Nakonec som kupil MAZDU 3 1.6 77kw ten motor vniskych otačkach do 2000.min reaguje okamžiťe a pružne čo vmeste ja fakt super.5 stupen môžte radit pri 50ke otačky 1500 min motor stym nema problem.Nad 2000min je len linearne zrychlenie po prekročeni 3000min začne krasne zrychlovat po prekročeni 4000min nastane vzopnutie motora chyti druhy dych a dravy zvuk do 6000min nepovoluje.Ten motor vas doslova nuti ktomu aby ste znim pracoval a nie sa len vozil z bodu a do bodu b.Tak som rad že som nekupil Golfa TSI mam spolahlive auto ktore ma aj po 2rokoch stale bavi.Podvozok je jedna basen!

    Leviathan

    S takovou Mazdou 3 jsem párkrát jel, s Golfem se vůbec nedá srovnávat. Obě auta jsou sice dobrá, ale Mazda si nehraje na daunsajzing a je velmi zábavná. Golf si hraje, k tomu přidává punc kvality (která je stejná jako jinde) a je neuvěřitelně nudný. Jo a Mazda je ještě taky hezká 😀

    Autor

    Zdravím vás. Shodou okolností jsem teď jel se dvěma motory 1.6, protože známý se chystá koupit nové auto. Konkrétně to byly 1.6 110k ve Fluence, 1.6 125k v Aurisu + mám v paměti ještě první Focus 1.6 100k. Všechny mi po přesednutí z mého auta přišly neskutečně líné. Nedostatek točivého momentu, na který jsem byl zvyklý, byl naprosto flustrující. Řadit za každou vesnicí trojku nebo dokonce dvojku, aby se dostavila akcelerace, to by mě asi dlouho nebavilo. Pardon, ale na čtyřku to prostě z 50-60 km/h nejede. Pokud tvrdíte že ano, máte jiné vnímání pro zrychlení než já (což je dobře pro vás, máte pak větší výběr při hledání nového auta). Na obyčejné ježdění jsou ty downsizované motory lepší (pochopitelně za předpokladu, že se nesypou), tady se jich musím zastat. Jednak mohou mít lepší spotřebu (když člověk ví jak na to) a jednak nemusíte tolik řadit. Což vám může být fuk, pokud jezdíte občas a jen krátké trasy, ale jezděte každý víkend 300 km a neustálé řazení vám brzy začne lézt krkem. Sám jsem také na Mazdu pochopitelně koukal, když jsem auto vybíral, ale jednak se mi nelíbil vzhled a jednak mě neoslovil vámi zmíněný motor. Navíc byla za podobné peníze, takže z užšího kruhu uchazečů celkem rychle vypadla. Každopádně ať vám slouží, je to určitě dobré auto, já mám Mazdy rád (tajně sním, že si jednou koupím jako druhé auto dvoulitrovou MX5) a halvně jim fandím, protože nejdou s davem a místo downsizingu se snaží zefektivnit standardní atmosférické motory. Přeji hezký den.

    nick

    Jazdim kratke trasy a hlavne mesto sem tam D1 .Predošle auto som mal turbo dizel 100kw viem ake to ma zrychlene pasivna bezpečnosť pri predbiehani.Ta 1.6 77kw neni trhač asfaltu ale ma taky športovy charakter motor vas nuti aby ste znim pracoval nad 4000min ma dost točiveho momentu. do 2000 min je žive vmeste je doma tam sa mu dobre dycha oproti dizlu .Ano 2.l je ine určite buduce auto chcem aspon 120 kw ale atmosferu su spolahlive!A nie (1.4TSI) Zrejme zase MAZDU.Prajem tieš všetko dore.

    Tomáš

    Tak každý řidič má jinou nohu a jiný cit. Mám 1.5 i 1.8 atmosféru. 1.5 je ze staršího auta a plynem ještě tahám za lanko na klapce a je znát oproti o 14let modernějšímu motoru 1.8, který má pedál elektronicky namapován a reaguje na sešlápnutí s prodlevou. Hodně je to znát při podřazování s meziplynem. Do 1.5 stačí ťuknout a máte otáčky přesně jaké potřebujete. U moderního motoru 1.8 šlápnete do blátíčka a čekáte co to udělá, přidejte k tomu turbodíru a jsme tam kde autor, zhruba na té skoro-vteřině prodlevy. Zkuste si nějaké starší auto, s atmosférickým 100+ koňovým motorem.

    damp

    Kdo to tu dává ty \\\“palce dolů\\\“?
    Podle počtu u jednotlivých komentářů bych tipoval, že to bude jeden a tentýž idiot (?).

    Libor P.

    Mám najeto 42 000 km s Yetim 1.2 TSI. Dále cca 5000 km s 1.4 TSI, otec 40 000 km s 1.8 TSI. Nechápu, jak můžete mít problémy s rozjezdy u 1.2 TSI. Rozjede se i bez plynu na volhoběžné otáčky, po rovině se můžete rozjet rovnou na dvojku. Uživatelsky se mi jeví tento nejslabší turbomotor ideální do města a okresky. Na dálnici do 160 km/h v pohodě, potom už se mu nechce.Turboefekt minimální, asi jste bohužel chytil nepovedený kus…bohužel pro vás

    Jirka

    Ahoj pánové, naši mají Yetinu s motorem 1,2 TSI. Abych řekl svůj názor ke kabelům a kuná. Škodováci jsou pouze spojkou mezi výrobou Škod a a VW vývojem. Bohužel ve vývoji VW chtěli šetřit a proto se na kabely nedělal žádný kryt. Takže Škodováci za to nemůžou. Jinak existuje už plastový kryt s nápisem TSI, který kryje téměř celou délku kabelů, takže bych doporučil jej pořídit. Vytahaný řetěz je bohužel závada, která se projevuje jak komu, záleží strašně na stylu jízdy, tím myslím hlavně takový to pocukávání po městě (nejhorší provoz).Jinak si myslím, že ten motor nejezdí špatně a i s pěknou spotřebou. NAši maj dlouhodobku 6,2 a to taťka jezdí tak 4x do týdne do práce nějaký 4km.Jnak jedna ze závad bylo ještě turbo, dali tam nějakou podložku a jezdí to dál:), to tě už asi nečeká, když už máš 50tis.km. Mějte se a ať to dobře jezdí:),Jirka

    Ing.Jan Švarda

    Hodnocení je perfektně zpracované.Já s VW nemám zkušenosti, jen se škodovkou a teď mnoho roků s Fordy,v současné době mám FocusIII.Překvapuje mne ta byrokracie VW,chování náběhu dmychadla a zvláště negativní výsledek řetězového pohonu,který byl vynášen do nebes proti řemenu.Ten etalon tedy má vady na kráse a bohužel za hodně peněz.

    mben

    Nemám sice VW ale pod kapotou Roomsteru buší stejný motor. A obdobné potíže – řehatjící řetěz a KUNY – konkrétně zapalovací kabely izolované gumou s příchutí žrádla pro kuny.
    Takže kabely jsou nově překryty novou speciální krytkou která zakrývá asi o 10cm víc (cena cca 800Kč).
    Pro začítek jsem to chtěl řešit sprejem, ale na chovatelských forech koček jsem se dozvěděl, že se zrovka kočka a kuna vůbec nemusí a tak jsem z kočího záchodu vytáhnul kus té smradlavé věcí a napatlal to na obložení motoru.
    Pro jistoti jsem ještě namonotval elektronický odpuzovač kun a už rok mám od tech hajzíků pokoj – našli si v ulici jiné auto.

    Bady

    Recenze sice majitele,ale podle některých postřehů asi tak trochu motoanalfabeta.
    Za prvé:Kritika Climatronicu zavání neznalostí používaní klimatizace jako takové.Není v autě aby foukala takový ,nebo makový vzduch na někoho,ale aby udržovala v kabině nastavenou teplotu jako takovou.
    Za druhé:Elektronický plyn je moderní technika používaná už standartně.Jako se vším i s ním se to chce naučit jezdit.Takže třeba používat řazení a hlavně hlavu.A tím se dá vyloučit i působení \“turboefektu\“..ne turboefekt,jako takový.
    Něco jsem s motorem 1.2 až 1.8 TSI najezdil.

    cenda

    Já taky nestojím o to aby na mě klimatronix foukal vzduch 5° ať je teplota uvnitř jakákoliv. Nejradši bych si sám ovládál výkon kompresoru.

    martin

    Veľmi nesledujem články o autách, ale z toho čo som tu prečítal mi je jasné, že nás \“reťazákov\“ je veľa. Mám 1,8 TSI v octavii – po 28.000 km prvé problémy s motorom. Strata výkonu pri vyšších otáčkach, kontrolka motora svieti – občas.Autorizovaný servis sa najprv tváril že diagnostika OK, žiadny problém. Po dvoch týždňoch a 1000km mi vymenili nejaké lacné čidlo a poslali ma domov. Po prevzatí auta a po 500 metroch (!!!)som sa otočil a vrátil do servisu, lebo chyba nebola odstránená!!!! Dva dni servisu trvalo kým skonštatovali, že rozvodová reťaz je skočená o dva zuby. Potvrdili mi potichu že ide o výrobnú vadu. To už však boli zničené ventily, hlava motora…. Škode trvalo 4 dni kým povolila servisu výmenu celého motora. Som šokovaný, že takto vážna výrobná chyba je tak častá a bez zvolávačej akcie. Bravo škoda/VW. Je to časovaná bomba o ktorej sa vie. Po výmene motora mám ďalších 70.000 zatiaľ OK.

    Krabat

    Nerozumím autorovým výtkám vůči nemožnosti nastavit automatickou klimatizaci, ale k tématu. Manželka má VW Polo r.v. 2011, motor 1.2 TSI 77kW. Při nájezdu 16 tisíc km se ozvalo po startu krátké kovové rachocení. Tipl jsem si na rozvodový řetěz, což v servisu uznali a bez problémů vyměnili. Sice si prý zvuk nahráli a poslali na analýzu do Německa, nicméně výměna byla rychlá a samozřejmě zdarma. Nemám tedy dojem, že by výměna řetězu byla nějak úmyslně komplikována. Navíc VW poskytuje garanci 6 let na tuto závadu, čili nechápu ani snahu nějak dokupovat prodlouženou záruku na vůz. Výměna řetězu byla automaticky uvedena v servisní knížce, opět tedy nechápu, proč by s tím měl být problém. Zřejmě tedy záleží na servisu, jinak si nedokážu vysvětlit diametrálně odlišnou zkušenost s výměnou rozvodového řetězu.

    oziPSLRGaDzaGcxaJFQ

    Now we know who the seisnlbe one is here. Great post!

    evon

    s tsi to dopadne presne tak ,ako s htp…
    bude ich neurekom po bazaroch…
    same sklamania ..

    Milhaus

    TSI před dvěma roky nebyl vyzkoušenej motor. Chování VW je logické. Při počtu prodaných aut a ceně za výměnu řetězu si každý umí představit kolik do toho VW už natopilo. To není jen Golf, ale všechny TSI. Nemůžeš se divit, že se u VW cukaj 🙂 Nakonec výrobce stejně na reklamaci přistoupí. Kabely jsou už nyní zakrytovány a už se mluví i tom, že řetěz nahradí řemen. Až se tak stane, budou TSI jedny z nejlepších motorů. Kdo si oddělá turbo svou neznalostí, ten si může nadávat jak chce. Má si přečíst manuál 🙂 Příště si kup Leona, ušetříš peníze a dostaneš auto se stejnou technikou. Osobně se na novýho Leona moooc těším.

    Milhaus

    Problém s hlodavci byl vyřešen unikátně. Prostě se přes ty dva kabely dal kus plastu s nápisem TSI. Problém je tak vyřešen 🙂 Spreje a kdejaké fusekle s nastříhanými vlasy jsou k ničemu.

    Milhaus

    Taky dobrý názor. Každá pojišťovna to má trošku jinak nazvaný. Např. poškození zvířetem, poškození stojícího vozu atd. Nějaký tři stovky ročně. Neříkám, že je to zrovna případ autora, ale dostane mě člověk, kterej si koupí auto za půl míče i víc a pak chce na pojistce platit 4000 Kč i s havárkou.

    Tomáš

    Jak a kde se vám povedlo zajistit výměnu zdarma po záruce? Já mám Golfa 4 roky (1.4 90 kW), najeto 85000 a chtějí mi (prý na základě domluvy s výrobcem) proplatit pouze práci, materiál za více než 12tis. bych měl platit sám…

    Tomáš

    Jak a kde se vám povedlo zajistit výměnu zdarma po záruce? Já mám Golfa 4 roky (1.4 90 kW), najeto 85000 a chtějí mi (prý na základě domluvy s výrobcem) proplatit pouze práci, materiál za více než 12tis. bych měl platit sám…

    Vlasta

    Naprosto souhlasím s autorem článku Ondřejem. Mám tentýž motor na 1.2 Polo a tentýž problém. Včera jsem dal auto do servisu i s nahrátým videem se zvukem motoru při startování. Nahrávka byla zaslána výrobci a dnes jsem si byl pro vůz s tímto výsledkem: je to v pořádku. Dodávám, že auto je staré 2,5 roku. Poprvé byly problémy po půl roce /kuny/, totéž leště 2x/už stříkám sprayem/. Na problémy s rachocením reagovali v servisu VW 2x přehrátím softveru, pak konečně prý vše na rozvodech vyměnili /?/, no a nyní je to po asi 3/4 roce znova. A to jsem s tím šel po asi 6 týdnech. Nevýhoda opravdu je, že to nedělá stále. Ale 1x týdně určitě. Ze článku si vezmu poučení a budu také žádat zápis do reklamace.Díky za radu. Vlasta

    Řetěz

    Bylo my řečeno, že TSI už mají řemeny.A VW se divím,v zájmu reklamy,a tím i prodeje, by se měli starat. Kolega v práci si chce koupit nové auto a do TSI prý určítě u VW nepůjde. Ale mají hezký slogan – DAS AUTO. Vlasta

    Hazlbauer

    Před pul rokem jsem koupil nového Golfa 7 1.2TSI 77 KW mam úplně stejné pocity jako v tomhle článku. Už bych si VW nikdy nekoupil. Digitální Klimatizace bud mrazí nebo hoří ač mám na obou stranách nastavenou stejnou teplotu tak jedna půlka auta je OK a v druhé se horkem nedá dýchat, nedá se normálně nastavit jako u ostatních aut. Auto je nekvalitně zpracované všude čouhají nějaké nitě a vytékají lepidla. V 7000km auto drnčí jak kdyby mělo najeto 200tkm. Zadní tuhá náprava ustřeluje při ostřejší jízdě kamsi do boku což způsobuje infarktové stavy. Jeste par věcí mě na tomto autě štve a právě proto jde po půl roce skoro nové pryč 🙁 je sice hezké, ale to je opravdu tak všechno co ve VW zvládli udělat. 🙁

    Petr85

    Nemáte někdo zkušenosti s těmito řetězy http://loziskavilim.cz/retezy,817.html ? Díky moc za všechny reakce.

    mzxy

    WV prostě už neumí vyrobit spolehlivý, výkonný a úsporný motor, přesto si lidé neustále kupují tyto nekvalitní a předražené TSi plečky

    Milo

    Autor je asi ve věku 16 let a tatínek má starši francouzské auto…
    Wv mají muchy jako kazdá jiná auta, nicméně nazývat koncernových auta plečkami -viz výše.
    Jinak článek je fakt super.

    Milo

    Autor je asi ve věku 16 let a tatínek má starši francouzské auto…
    Wv mají muchy jako kazdá jiná auta, nicméně nazývat koncernová auta plečkami je ubohé.
    Jinak článek je fakt super.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist