Čtenářský test: Škoda Octavia 1.9 TDI

18 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech

Tahle ojetá Škoda Octavia přišla jako druhé auto do rodiny s jediným cílem - aby plnila úlohu pohodlného a prostorného rodinného auta.

Diskuze

52 komentářů

    Aleš

    U koho to máš pojištěné…?

    Tom

    na krátké pojížďky pro manželku bych asi kupoval spíš benzín, ale dobrá recenze

    aaaaaanti

    keby stala v istom nemenovanom bazaaaari, tak by mala najazdene asi 120000

    mára

    Nene, měla by 85 200 a servisní knížku! 😀

    mára

    Tohle je snad první oktáfka, která nemá stočenej tachometr. Je přece blbost, aby všechny oktáfky na našem trhu měly najeto max 160 000

    Anas

    Asi hodne zalezi na osobu, ja jezdim Octavkou 1.9 2002 uz leta a mel jsem moznost zkouset ridit Golfa a Focus. Golf mnel motor 2.0 Benzin, tak byl sylnejsi ale za volantem jsem mel stejny pocit jak v oktavce, jenze jak jsem vzkousel Focus 1.6 tak ten pocit za volantem se mi vubec nelibil. Autor basnil o forda, verim mu, vsak jde o osobnosti. me se libi sedet za volat v leda jake auto od VAG. ale u Forda tak asu F150 nebo F350 🙂

    michal

    Pěkný počtení,je ovšem pravda,Oktávia II už sice není tak jednoduchá a robustní jako byla třeba 1ková,ale vydrží hodně.Nakonec dvojková Oktávka je mnohem lepší auto,pohodlnější,prosotrnější a kvalitně postavená.Motor 1.9Tdi je z naftových PD nejlepší,pokuď nemá filtr PČ,tak při slušné zacházení vydrží hodně,až na tu váhu vzduchu která u PD houby vydrží,pak to dělá neplechu,ale je to dáno i údržbou.Jinak si myslím,že vůbec nejlepší 1.9ky od VW byli 66,81kw s rotačním čerpadlem,co do spolehlivosti a jednoduchosti a ani v dynamice se dnes neztratí,dokonce byly tižší než PD.

    Kuban

    nikdo přeci netvrdil, že tam nějakých dalších 100 nebylo… Podvozek si výměnu tlumičů a pružin zasluhuje po 180tisíci, což se majiteli už blíží a s vozem se nicmoc už jezdit přijemně nebude, nebo to bylo měněno nedávno a hodnoty km moc nesedí.

    spooon

    Může mi někdo vysvětlit, proč si každý do rodiny kupuje druhý auto jako absolutně nudný? Proč je tak vzácná kombinace sporťák třeba MX5 a cestovní dejme tomu nějaká Alfa Romeo? Tohle bude moje volba, já bych se v něčem takovým unudil. A co sem koukal, tak je za podobnou cenu krásná Alfa ( http://www.tipcars.com/alfa_romeo-159/sw-22-jts-16v-zimni-pneu-100084177.html ) a dokonce v kombíku, když ho tak potřebujete. Maj tam i nějaký smradlavý diesely, ale na ty radši nekoukám, smrděj i přes obrazovku. Budem-li se bavit o aktivní bezpečnosti, tak je na tom díky vynikajícímu podvozku ta Alfa taky o hodně líp, takže tak. Ale každého co je ho jest… 🙂 +ten kombík, schválně by mě zajímalo, kolikrát kdo využije jeho plnou kapacitu? To by normálně stálo za průzkum, já bych ho za celej svůj život využil asi dvakrát. A kvůli tomu si kupovat větší, hnusnější, těžší auto, který má většinou kvůli maximálnímu prostoru vzadu tuhou zadní nápravu nebo podobný zvěrstva? DĚKUJI, NECHCI

    Profi

    No například proto že Alfa Romeo (Fiat) má dražší díly než třeba škodovka nebo fiat a neni to takovej držák co si budem povídat, ale jinak souhlas, 2. auto nemusi byt nutne nudne!

    Michal

    Já tu volbu naopak docela chápu, diesel do města sice taky nepovažuji za úplně nejlepší, ale vzhledem k tomu, že motory FSI buď žraly a nejely, nebo je trápily věci jako vadné zapalovací cívky, tak je 1.9 TDI – PD celkem slušnou volbou, i když diesely v Octavii I. gen. byly co se týká spolehlivosti samozřejmě ještě lepší. Co se týká té Alfy, samozřejmě, jízdní vlastnosti nesrovnatelné, motory Twin Spark vynikající, ale Alfa si žádá kvalitní silnice, jinak měníte třeba ramena poměrně často a pak je tu elektronika, která si u starších vozů \“žije tak trochu vlastním životem.\“

    Profi

    No například proto že Alfa Romeo (Fiat) má dražší díly než třeba škodovka nebo fiat a neni to takovej držák co si budem povídat, ale jinak souhlas, 2. auto nemusi byt nutne nudne!

    frantaaa

    vesměs chápu váš komentář druhá auto nemusí být nudné a jenom takovej poznatek Octavia II má i ve verzi kombi na zadní nápravě víceprvek jinak taky bych asi vzal tu Alfu 🙂

    Michal

    Já bych volil třeba Mazdu 6 kombi nebo Hondu Accord, ale i tuhle volbu chápu, když to není jediné auto do rodiny, to bych Octavii nevolil.

    Michal

    Co vím, ta Octavia II. v liftu vzadu multilink nemá, tak mi trochu uniká proč by ho kombi mělo mít? Co vím, tak by ho měly mít pouze Haldexy 4×4.

    Bruckner

    Odpověď pro Spooona:
    Ta \“ Ovce \“ byla pro manželku, takže to není auto pro zábavu. Takže ona se v tom určitě nudit nebude! A už vůbec jí nebude vadit, že má vzadu \“ podobný zvěrstva \“ jako tuhá zadní náprava… Navíc náš pes ocení, že je to combi :o). A to auto jsem kupoval od kamaráda z firmy. Takže jsem věděl co je to zač.
    Asi jsem měl napsat, že to je třetí auto do rodiny… Alfa je dle tvých zkušeností asi dobrá, ale myslím, že na zábavu je EVO IX lepší… :o)To jsem volil já… Takže Alfa? DĚKUJI, NECHCI

    Bruckner

    Axa pojišťovna.

    Michal

    Takovou volbu zcela chápu (myslím EVO IX.), to je něco trochu jiného, palec nahoru.

    spooon

    dobrá, EVO IX je samozřejmě lepší, a jen tiše závidím, v dobrém 😉 ale proč vedle něho nemít i všední auto zábavné?
    Chápu, že tuhá náprava ji vadit nebude, ale spíš mi jde o to, že ta Alfa (můžou tu být i jiný auta) na tom bude z hlediska aktivní bezpečnosti lépe, než octa. A sám jste v článku zmínil, že nebudete kupovat ztvrdlou pryž, tedy dá se předpokládat, že byste rád aby auto bylo bezpečné 🙂 Samozřejmě pro ty, co mají psa, bych to kombi chápal, pes z toho má větší radost, to o těch kombi sem myslel spíše všeobecně, ne konkrétně na Vás. Třeba kamarád (25) si koupil combi passata či co, nemá rodinu, nemá psa a jezdí 90% času sám, ale musel si koupit combi. A to není vyjímka, sám znám ze svého okolí dost podobných případů. Plus je samozřejmě jasná historie, bez debat.

    spooon

    nebyl sem si zcela jist, jestli kombi má či ne tuhou nápravu, ale z vlastní zkušenosti vím, že hodně kombíku s tím jezdí.

    Konias

    To si podle mě pleteš s jedničkovou octávkou. Dvojková před i po faceliftu má vzadu víceprvek vždycky.
    O O1 byl lepší podvozek u verze 4×4 a myslím, ž eještě u prodloužené vládní verze.

    Doktor.

    Ahoj Petře. Tvůj článek mne tak inspiroval, že bych také rád napsal čtenářský test o vozidle, které vlastním. Bylo by to i proto, aby nikdo nemohl podezírat autoweb ze skryté reklamy. Na koho se mám z redaktorů obrátit? Přeji pevné zdraví.

    Kuban

    Typická recenze Oktávky…. Vecpat všem o tom, jak je na to levné pojištění, levnější jak drtivá většina lidí dosáhne i na motorizaci 1.0i, jak to je prostě prostorné na zavazadla, hlavně fotka kufru, nesmí chybět a pak promíjivé komentáře o ne\“pohodlí\“, vdyť je to jen druhé auto do rodiny….

    Jako tak to teda ne…. Tohle už nudí… Recenze napsaná hezky, přidaná hodnota ale nula… Zase o tom zázračném stroji nevím vůbec nic…. Přitom o  ojeté Koktě dvojce by se dalo psát opravdu hodně.

    Kuban

    Proč si nekoupil něco mnohem víc \“clever\“ …. 3dveřáka, ušetřil by desítek tisíc za dveře a mohl by vozit psy 4… Většinou stejně většina řidičů s kombíky jezdí sama, nebo ve dvou a kufr poloprázdný….

    Ale asi úhel pohledu….

    Doktor.

    Příteli Kubane, vše si se musel dočíst v článku o těch nevýkoných a nebeupečných autech, to mi připadlo jako vyčerpávající. Přeji Ti pevné zdraví.

    Kuban

    Proč si nekoupil něco mnohem víc \“clever\“ …. 3dveřáka, ušetřil by desítek tisíc za dveře a mohl by vozit psy 4… Většinou stejně většina řidičů s kombíky jezdí sama, nebo ve dvou a kufr poloprázdný….

    Ale asi úhel pohledu….

    Kuban

    Co že to berete za léky pane doktore??????

    Bruckner

    Díky. Evo je vážně pecka!
    Ale bude to asi věkem, už mi dávno není 20 let. A tím, že pracovně najezdím kolem 40tis. km/ročně. A taky tím, že tady se úspěch neodpouští. Sám jsem vystřídal mnoho aut, přes Škodu, Subaru, Vámi zmiňovanou MX5, Audi, BMW, apod.. a nebyly to žádné staré modely. A řízení přes týden je pro mě už nutné zlo. Takže jsem skončil u Fordu a Škody. Prostě jen auto co mají obstarat práci..
    A na skutečnou zábavu mám \“ Mišáka \“… :o)
    A když mě omrzí 4 kola, tak mám ještě Ktm 530 exc…

    Doktor.

    Zatím bez indikace. 🙂

    Bruckner

    Jak jsem psal, auto bylo od kamaráda z firmy, bylo za dobré peníze a do 3dveřáka by se manželce ne moc dobře cpali dvě děti.. :o)

    josef K.

    Pán vlastní focus v naftě a k tomu si koupí OII v naftě. Souhlasím s pánem v tom, že manželka má dostat lepší auto, které hodně vydrží a je spolehlivé.
    Pán to holt musí vydržet s focusem. Měl si hned koupit něco lepšího.

    Kuban

    😛 já jen netuším na který článek se teď obracíte, v tom tkví kámen mého nedorozumění 😀 Jinak samozřejmě přeji krásný den na autowebu 😉

    Kuban

    ale jasan 🙂 pro děcka je uplatnění jiné…. To byla všeobecná narážka na český lid všeobecně 🙂

    jakmile je rodina, 5D už začíná mít smysl 🙂

    Doktor.

    To já jen, že o té dvojkové octávce bylo hodně napsáno v článku pana Berana – Nevýkonná auta jsou ale opravdu nebezpečná, a také v diskuzi, kde si mohl člověk fundovaným způsobem utvořit obraz o tomto vozidle.:)Přeji Ti taktéž krásný den na autowebu.

    Michal

    Co to je? Pán má EVO IX., to vám lepší nepřipadá? OMG, Octavia, nejlepší auto na světě-)

    josef K.

    Tak to je samozřejmě jiná káva.
    Nechápu, proč nenapsal recenzi na evo a obtěžuje nás recenzí na OII, kterou osobně zná 90% čtenářů. Takže je magor tak jako tak.

    Ruda

    Podle mě hlavní benefit tohoto konkrétního auta přijde až při prodeji – stočit to o dvěstě a prodat o deset dráž, než to bylo koupený. Super 🙂

    Tomek

    tak třeba proto, že jsou alfy poruchové ? A jste si jistý, že ta alfa nemá narozdíl od té okty nějaké problémy či bouračku za sebou ? Z fotky se to nepozná a bazarník to tam samozřejmě nenapíše …

    radek

    To máš pravdu,zas je ale možný že u tý Alfy,byť je to krásný auto,budeš víc často zvedat haupnu-D

    radek

    To máš pravdu,zas je ale možný že u tý Alfy,byť je to krásný auto,budeš víc často zvedat haupnu-D

    spooon

    samozřejmě že bouračku nepoznáš z fotek, a když to měl od známýho, tak to je bez debat nejlepší. Ale kdyby ta možnost nebyla (jako že většinou není) tak proč nevolit něco hezkýho, rychlýho, zábavnýhoa bezpečnýho? Tím samozřejmě nemyslím jen Alfu. A Propó, vyjádřete se proč si myslíte, že by se alfa měla více rozbíjet? od uživatelů mám jinou zkušenost…samozřejmě že hodně záleží na tom, jak se k autu choval předchozí majitel (u Italů dvojnásob), ale jinak si myslím, že to jsou co do spolehlivosti vcelku průměrná auta. A ne, nevlastním žádné Italské aut 😉 a ve foru sem na to založil vlákno, tak spíš tam, tyhle diskuze pod článkem mě štvou jak jsou nepřehledný, díky.

    Lukin

    Pěkná recenze! Souhlasím s Vámi, je to kvalitní a příjemné auto, které si na nic nehraje. Bohužel z něj hodně lidí dělá modlu, podobně jako z golfa, nebo prassatu. Což ani jedno z nich není, jsou i lepší…

    Tom

    Co mate s tou tuhou zadni napravou? Dvojkova octavka ji nikdy nemela. Samej expert..

    Jirik

    Přesně, tuhou nápravu má Avie ne Octavia.

    Milan

    Mám Octavii II 1.9TDi. Najeto 323000km. Jezdím pracovně denně. Mám stejné zkušenosti. Jen s tou rychlostí a jízdním konfortem nemohu souhlasit. Jezdím asi trochu svižněji a musím říci, že ani v kopci nemívám potíže. Zřejmě ani s Fokusem. S tím bych dle zpracování ani Octavii nesrovnával, tam je Škoda rozhodně dál. U Fordu jsem i pracoval.

    Milan

    Mám Octavii II 1.9TDi. Najeto 323000km. Jezdím pracovně denně. Mám stejné zkušenosti. Jen s tou rychlostí a jízdním konfortem nemohu souhlasit. Jezdím asi trochu svižněji a musím říci, že ani v kopci nemívám potíže. Zřejmě ani s Fokusem. S tím bych dle zpracování ani Octavii nesrovnával, tam je Škoda rozhodně dál. U Fordu jsem i pracoval. ještě pojištění mám asi o 100Kč ještě levnější vč. skel

    Sumy

    co, tchýně má Hondu CR-Z a jako druhý auto Toyotu MR2-tedy ani jedno není nudný

    TV

    No v dnešní době kdy se cenový rozdíly vysloveně srovnávaj do jedný urovně bych tohle tvrzení do světa nekřičel… dá se sehnat origo blatník na 159 v cenový hladině Fobie byla tam asi cca 100 stačí jenom hledat a ptát se. a pokud bychom se podívali do kvalitativně podobné druhovýroby tak tam cena za kotouč k bmw a hondě nebo škodovce od jedny značky rozdíly minimální…

    Honza B

    Chvilku jsem přemýšlel jaký nadpis komentáře vložit. Pan Bruckner napsal hezký článek, nijak se nenaparoval, nijak nevychloubal a ani nijak nehanil. Prostě napsal to, jak to je a jak to cítí. A nikdo by mu neměl kecat do toho, že měl napsal o Evu apod. Jestli jezdí Focusem před smrtí, tak je to asi z nějakého důvodu, který nám osvětlovat nemusí. Prostě jen naznačil, že má i jiná auta a rozmlouvat mu koupi Škodovky Alfou…každý má rád svůj vkus. Ale 330 000 – klobouk dolů, pěkný držák. Ještě dodám, že pan Josef K. je přítomen i na debatách na novinkách seznamu, kde má nepříčetné, jízlivé a zcestné poznámky, proto si z něj nic nikdo nedělejme. Jen mne mrzí, že takhle kazí plno vcelku lidských debat.

    Forďák

    Nevim mno,jestli chcete srovnavat Skodovku s Fordem,tak seriovej Ford Focus II 2.5 RS je uplne nekde jinde, nez jakakoli vyrabena Skodovka vubec. A to ani nemluvim o Fordu GT nebo Fordu GT 40.

    draiskulis

    Oktavka je podle meho opravdu lepsi nez vami zminovany ford. Ten je jako koza. Mam 9 ti letou oktavku 2 a je to asi to nejlepsi za 200000 czk. Cely svuj zivot do ni lily lepsi naftu plus aditiva. Jezdim s ni kazdy den do prace i na dovolene. Jestli clovek nehleda auto na rallye, tak je fakt fajn.

    Karel Toman

    Super, hezky jste to napsali 🙂 Já si před pár týdny Octavii koupil a musím říct, že jsem nebyl spokojenější. Při nákupu mi bohužel chybělo pár tisíc, tak mi s tím pomohla Everyday Plus půjčka, kterou jsem našel tady – https://www.hyperfinance.cz/pujcky/everydayplus-pujcka/ 🙂

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist