Čtenářský test: Opel Calibra 2.5 V6

15 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech

Hlas lidu? Test vlastního auta? Proč ne, dali jsme opět šanci jednomu ze čtenářů a tohle je výsledek, recenze Opelu Calibra z roku 1994.

Diskuze

25 komentářů

    lamal

    krasny kusok gratulujem , musi to byt pekne zvezenie …

    trocha usmevna sa mi zda spotreba tych 8l mimo meste uverim aj 11 v meste ale ked ho prehanas tak to nemoze byt len za 10 🙂 viem, ze stare oplacke 2,0i ktore montovali aj do kalibry chodili vo vectre A v z ktorej vychadza calibra za 11-12 litrov bez problemov ked si im stal na krku a nejaka palba bola kludne za 15l….

    coolibra

    pohodička. Je vidět, že majitel si svého miláčka váží a ví co má. Po delší době zas trošku normálnější auto. Jen tak dál, už mě z těch dízlů bolí hlava.

    linomaniac

    no s tou usmevnostou bych to neprehanal, mal som vectru, co je defacto to iste, s motorom 2.0i 8V, cesta do blavy po dialnici 130 a naspat s plnym narvatym autom, spotreba rovnych 5!!!! litrov. Auto malo dlhu prevodovku (robili sa dva druhy, dlha a kratka). Maximalny tocivy pri 2600 ot/min. Mimo mesto chodila za 7. Nikdy na nu nezabudnem.Keby mala zinkovu kasnu, mam ju doteraz. Motoricky omnoho lepsie ako sucasny P406 1.8i

    jenik

    Měl jsem vectru A 2.0i 85kw a s tím se dala udělat nejmenší spotřeba cca 6,5l/100 na delší cestě, jinak jsem jezdil za 8-9 svižným tempem(12l když jsem to hooodně prasil), pokud jezdí s calibrou 2.5l za 7-8 tak to musí hodně lechtat, ale věřit se tomu dá, pokud ale párkrát za cestu šlápne na plyn -> vír v nádrži a spotřeba i 15l…ale to se nebavíme o jízdě podle předpisů ale o jízdě kolem 200km/h

    lamal

    jazdil som vectru A a 5l pri 130 je blud sorry, ale nebudem sa tu dotahovat, viem ze to je 8 ventil pruzny motor s vysokym zdvihom a tazkopadnym zotrvakom s krutiakom nizko, ale za 5l s plnym autom pri 130 to nie… mimo mesto za 7 sa s tym da ist, ale ked jej stojis na krku ide zakonite nad 10l ako kazdy 2liter benzinak a dieslak tiez

    lamal

    dobre pises … mam podobne skusenosti a japonske 2,0 16V napr v mazde alebo v nissane zeru este menej s nimi nieje problem spravit na dialku 6l /pri ustalenej jazde ziadne prasaciny/ ale u tychto oplackych to neslo …

    stefandos

    To bude asi ten stary znamy V6 od Fordu, co nasel misto v mondeu, a to rovnou hned ve dvou generacich MK2 a MK3. Ten motor mam i ve svem mondeu, kde pri mestskem provozu zere alespon 12l – mondeo bude tezsi nez calibra. Jinak s tou charakteristikou souhlasim, je to stara dobra atmosfera, bytelna, kultivovana, a diky dvoum skriticim klapkam i velmi zabavna.

    Ad remen : neni tam nehodou retez ? ledaze by autor menil remen k alternatoru.

    stefandos

    To bude asi ten stary znamy V6 od Fordu, co nasel misto v mondeu, a to rovnou hned ve dvou generacich MK2 a MK3. Ten motor mam i ve svem mondeu, kde pri mestskem provozu zere alespon 12l – mondeo bude tezsi nez calibra. Jinak s tou charakteristikou souhlasim, je to stara dobra atmosfera, bytelna, kultivovana, a diky dvoum skriticim klapkam i velmi zabavna.

    Ad remen : neni tam nehodou retez ? ledaze by autor menil remen k alternatoru.

    Martin

    Není to ten samý motor. Je to vlastní motor Opelu řady C(X)25XE. Jinak parametrama jsou skoro stejný.

    Martin

    Není to ten samý motor. Je to vlastní motor Opelu řady C(X)25XE. Jinak parametrama jsou skoro stejný.

    Beny

    Řetěz na rozvodech není, je tam opravdu řemen. Spotřeba odpovídá, Calibra V6 má poměrně dlouhé převody a když se s ní jede rozumě, opravdu má udávanou spotřebu 7-8 l, ve městě 11 l (krásně jede na 4. 50 km/h při 1500 otáčkách a při tom podle PC po rovině bere 3,5 l benzínu)a když na to šlápnu tak do 10 l mimo město. Ještě jsem s ní nejel nikdy delší trasu na doraz, určitě by žrala víc (např. na Nurburgringu si V6 vzala kolem 24 l, podle informací těch co tam jeli). Jezdím rychle, ale ne na krev, spíš si užívám sametové svezení s V6. Na dálnici je ideální (kromě D1, z té vždy uteču – mám tvrdší sportovní podvozek).

    linomaniac

    asi si ju nejazdil, pretoze ides odporovat len preto, aby si odporoval. Ten motor nemal pri 130 ani 3000 otacok, dialnica za 5 litrov presne.

    linomaniac

    a aku si tam mal prevodovku ty specialista? pri dlhej nebolo mozne normalne zaradit 5. stupen pod 80 km/h rychlost a mesto sa dalo jazdit len na trojke.

    linomaniac

    a aku si tam mal prevodovku ty specialista? pri dlhej nebolo mozne normalne zaradit 5. stupen pod 80 km/h rychlost a mesto sa dalo jazdit len na trojke.

    Martin

    Nechci nijak zpochybnovat tu udávanou spotřebu, ale případnej zájemce by měl vědět, že pro většinu lidí je hodně špatně dosažitelná. Majitelé průměrně jezdí za 9,3L.

    Kilmore

    Těch 6.5 na delších cestách potvrzuji, jinak kolem města (cca vyváženě státovka a město velikosti Plzně) asi za osm v průměru.

    Pro drtivou většinu lidí dobrá spotřeba, výkon i cena oprav (jen osm ventilů). Těm dnešním větrákům u malých motorů nerozumím, alespoň ne v případě takových lidových plechovek (sportovní vozy mohou chtít za každou cenu dosáhnout co nejlepšího poměru výkonu ku hmotnosti), pro vytížené stroje je lepší diesel.

    Tohle opravdu neni motor od Fordu, je to Opel a ma motor Opel. Na rozdil od Fordu neni uzrany, dalo se s nim jezdit kolem 7 litru.

    Petr

    Neni pravda, spotrebu tohle auto melo fakt nadhernou. Meli jsme ji 1994-1998 a na dlouhy trasy mimo mesto s ni slo jet i kolem 6 litru (napr. ceste na sever Norska) a normalne 7-8 litru bez problemu. Jasny, dalnice 200 kmh uz byla trochu vys 🙂

    Radek_STI

    Měl jsem Vectru 2.5 V6 rv 2007, počítám, že to je stejnej motor. Spotřeba byla: okresky kolem 8-10, dálnice 10-12, město 11-13.

    Martin

    To já taky se svym Mondeem 2,5 V6 zvládnu jet za 6. Jenomže pak projedu město, páteční špičku z Prahy do českých Budějovic a jsem někde jinde. Těch 9,3 jsem si nemyslel.. je to průměr od majitelů Calibry V6. A je to měřeno podle tankování, ne palubních počítačů, který klidně kecaj o půl litru.

    Biggest

    Spotreba? Kdo nejezdil Calibru tak neuveri. Ja ji mel roky konkretne s V6 sem najel 160tkm, nejprve celorocne a pozdeji jen leto. Prumerka kolisala od 7,6 po 8,4 od leta do zimy. Jezdil sem tretinama, mesto, mimo mesto a dalnici. V poklidu po okreskach jizda na spotrebu klidne 6,5 i o chlup mene. Konstatntich 160km/h, dalnice, rovina bylo 9,6. Mesto neni jako mesto. Praha vc. obchvatu ne ciste centrum okolo 10, ale ciste centrum, kraticke trasy i 14. Dlouhodoby prumer pri normalni svizne jizde rekneme lehce nad limit obcas plny (predjeti) byl opakuji 7,6 az 8,4. Mmch druha rv1994 mela odbrzdenych 143kW a 241Nm pokud me pamet neklame 😉 jedinou upravou Remus – original pro tento model a jen stredovy dil. Moc rad vzpominam, skvele auto. A zdravím autora.

    Biggest

    Tato V6 puvodem od General Motors nema s V6 motorem z Mondea absolutne nic spolecneho. http://en.wikipedia.org/wiki/General_Motors_54%C2%B0_V6_engine ten motor jezdil v US autech stejne jako v Evrope v Opelech, Vauxhallech a Saabech vc. nizkotlakeho preplnovani at ve verzi 2,5 pozdeji 2,6 nebo prevrtane verzi 3,0 nebo 3,2 bohuzel pozdejsi generace 2,6 i 3,2 byly znacne ziznivejsi nez jejich predchudci. Napr 3,2 jezdila kombinaci 14-16/100 neco odporneho. Tuto dobu oznacuji u Opelu jako dobu temna a to nejen po designove strance. Ale to uz sem nepatri.

    Beny

    Zdravím, tvoje zkušenosti v jsou velmi podobné mým 🙂 . Pořád je pro mě svezení v Calibře vítaným zážitkem.

    Mishak69

    Pravdu díš.. jen k té spotřebě u 3.2 – mám Signum s tímto motorem a tak tragický to nejni 😉 … pravda že dostat průměr pod 9litrů znaména striktní dodržování limitů a jezdit delší trasy ale průměr mám lehce přes 11.. jen je škoda že už ten motor nemá takový „koule“ jako stará dobrá 2.5 … ta měla i se seriovým výfukem krásný sytý zvuk, nová 3.2 je až přehnaně sametová.. jinak zdravím autora a chválím článek, hezké čtení 😉

    dudo

    Takto, Vectra A 85kW je stvorcovy motor (vrtanie x zdvih = 85x85mm) . Zaijimavost – nestretne sa piest s ventilom… 5 litrov nalozeny mohol mat, pretoze isiel zotrvacne. Ja som mal standard 7,5 litra s normalnou nohou. Musim dodat, ze auto islo do srotu ked malo 750 000 km. Behal aj ako taxik. Verzia so 16V hlavou mala problemy s praskanim hlav.
    Vectru turbo a 4×4 nepoznam, ale podla recernzii su dost citlive… Inak nadherne auto 🙂 najdu sa este nejake na Zapade? 🙂
    Ty si plny lssky k svojej calibre, radost takeho cloveka stretnut 😉

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist