Čtenářský test: Opel Astra OPC vs. Honda Civic Type R vs. Ford Focus RS

Ostré hatchbacky jsou velmi atraktivní automobilovou kategorií, jak jasně dokládá nadšení vás, čtenářů. Touto optikou zde máme příjemný komentář z testování třech etalonů této třídy.
ctenarsky-test-opel-astra-opc-vs-honda-civic-type-r-vs-ford-focus-rs-1100x618.jpg

Veselé Velikonoce mi snesly na sobotu Opel Astra OPC a na neděli Hondu Civic Type R. To je nadělení. Stejné počasí, skoro stejné silnice, stejný řidič, stejný koncept, tj. splašený turbo předohrab, 2 litry pbjemu – tak to budou asi i stejné dojmy. S OPC začínám na blbém asfaltu silnice III.třídy.

Tahá mě hodně za ruce, odskakuje, nedrží stopu a nakonec mi „pomůže“ a mocně zatáhne do vnitřku (Wattův přímovod?), až mě to vyděsí. Na hladké dálnici to jede klidně a mocně, 280 koní žije, navíc občas ryčí do výfuku. OPC má zimák 235/35/20, který to trochu brzdí v rozletu, navíc pocitově ta obří kola mají velkou setrvačnost a celkově se tlumiče s tím autem dost nadřou. A celé to nějak nepřináší velké potěšení.

Type R už designem raketoplánu Columbia potěší a hliníková koule řadičky je vtipný kontrast. Přes stejný koncept jako OPC jede Type R naprosto jinak. Má jen dva režimy. Japonský důchodce a R. Už tom prvním motor mocně zatahuje a podvozek pobírá všechny hrůzy III.třídy asfaltu.

Za ruce netahá, neskáče a nikam proaktivně nezatáčí. V módu R má smysl jezdit jen na hladkém a je to pak spíš motokára než auto a na brzdách drží, neuhýbá a na výjezdu jemně ubere protiprokluz. Po 300 km se mi to nechce vracet. Původně jsem chtěl detailně srovnávat OPC versus Type R. Teď vím, že nelze srovnávat nesrovnatelné.

Ford Focus RS o týden později… Tedy 2,3 litru, turbo, 4×4. Počasí jak na Velikonoce, něco málo nad nulou. Povrch suchomokroslizkosuchomokro. Trasa přes 300 km směr SZ. Doupov, Krušné, Džbán. Na první dojem neobvykle tuhé řízení. Hledání posazu je při absenci výškové regulace sedáku obtížné. Micheliny 235/35/19 moc dobré, jen podélné koleje jim nejdou.

Ze čtyř režimů (normal, sport, track, drift) došlo jen na první dva a rozdíl není velký. Jde hlavně o zvuk a odezvu plynu. Stabilizace zůstala stále ON. Při jízdě se ukazuje tužší řízení jasnou výhodou. Trochu větší volant se pěkně drží a převod umožnuje nepřehmatávat.

Zátah motoru je mocný a dlouhý a o turbodíře to nikdy neslyšelo. Řazení krátké, přesné a hezky při ruce. Podvozek ! To snad ladil Malcom W. a jeho parta !?!? Na rozmláceným stíhá úplně vše. Ford se nekymácí, na brzdách je přesný a ABS je hodně trpělivé. Modrá je dobrá. Že má 350 koní je znát hned. Ale když po jízdě zjistím, že jsem řídil auto, které má 1560 kg (jak můj Superb), tak se mi to nechce do teď věřit. Prostě za 1 -. Mínus mají za ty sedačky.

text a foto: Vítek M.

24.4.2017 2:47

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist