Čtenářský test: Mazda 626 GF (1998)
6 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech
Tentokrát máme díky Davidovi možnost se podívat, jak moc se můžou lišit dva téměř identické vozy. Zřejmě vždy záleží na péči předchozího majitele.
Häkkinen prodává unikátní hypersporťák. Šampion Formule 1 dá kupci i speciální zážitek
Škoda Kamiq Monte Carlo se zalíbí hlavně obyčejným lidem, jejichž srdce tíhne k motorsportu
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
Nové Lamborghini Huracán SVJ je posledním ryze spalovacím supersportem značky. Nástupce bude hybrid
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
6 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech
Tentokrát máme díky Davidovi možnost se podívat, jak moc se můžou lišit dva téměř identické vozy. Zřejmě vždy záleží na péči předchozího majitele.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
ahoj
osobne fandim citatelskym testom, ale tento bol naozaj vynimocne slaby. Cely cas som cakal, ze sa nieco dozviem, ale nakoniec som zistil len to, ze autor je nadpriemerne blby, ze vyvalil 10 litrov za ramena. Hlava nie je len na ciapku, vazeny.
Ok, dobře… A co by ses tedy chtěl ještě dozvědět? Napsal jsem o všech slabinách, které mne k vozu napadly + jeho pozitivní vlastnosti. Chytráků je plný internet. To, že se někdo při koupi svého prvního pořádného auta z mladické nerozvážnosti pořádně sekne ještě neznamená, že nemá nic v hlavě. O tom svědčí spíš podobné reakce typu \“majitel je debil\“.
Zdravim,
Som rad ze tu vidim niekoho s podobnou mazdou 🙂 Ja mam kombi v prevedeni diesel a musim povedat, ze aj napriek 264tis km je stale uplne v poriadku.
Hoci v diesel sa najlepsie citi na dlhych cestach, je velka sranda jazdit okresky aj mesto. Podvozok drzi uplne skvele, snad len s plne nalozenym autom treba davat pozor na prudsie manevre, trochu sa rozkolise. Ale smerova stabilita aj pri 150km/h je perfektna.
Spotreba je taktiez vyborna, pri 110km/h sa pohybuje okolo 4l. Inac v priemere 5-6. v meste okolo 7.
Jediny problem, ktory mam ja je s kabelazou airbagu spolujazdca, uz som to dal aj opravit, ale nieco sa tam posunulo a blika kontrolka, ale neovplivnuje to funkcnost mazdy. Servisovat treba pravidelne, no menil som len brzdy, rozvody a stabilizatori zadnej napravy(mala oprava cca 20EUR)
Inac vyborne, spolahlive auto. Neskutocen prakticke zadna lavica je posuvna sklopna do roviny, sedaky su vyberatelne a predna sedacka sa da zlozit.
Naozaj odporucam :), tieto auta kludne zvladnu 300-400tis. ja sam mam pocit ze to najlepsie ma este pred sebou.
Pěkné porovnání. Také mám s mazdou ale 323 F BJ velmi dobré zkušenosti.
S dvoulitrem 626 jsem toho najezdil docela dost a bylo to dobrý auto. Akorát to na našich silnicích dost trpí a v zimě to hnije. Ale na popelnici, která si kroutila třetí stotisíc kilometrů, to fungovalo dobře.
no chcel by som sa dozvediet nieco o tom aute. V uvode clanku som bol nabudeny na nieco, com som vlastne nikde nedostal. Recenzie by mal pisat zapaleny fanusik a nie akykolvek vodic. Ja mam doma staru rachotinu z \’98, ale viem o tom aute vsetko od kolesa po antenu, kupil som k nemu diagnostiku, viem porozpravat o elektrickej sieti, o podvozku, o konstrukcii, poznam rozdiely medzi starym a novym modelom, mam svojpomocne dorobeny PP, tempomat a kadeco ine. Informacia o tom, ze rozdiel medzi novym a starym autom je vrzgajuca palubka a rozmrdany podvozok je naozaj vysoko hodnotna (ak citis ironiu, citis spravne)
Slyšeli jste slovo boží… Nebo to byl jen žaludeční zvuk ze žumpy?
Blbej se akorát ty. Šašku.
blbe, to byla tvá myšlenka, čuráku
Podle toho, co pises, by te neuspokojil ani clanek, ktery by obsahoval kompletni rozpis sroubku, nytu a materialu izolace. Nekomu, kdo vi vsechno, se proste zavdecit neda. Nicmene recenze nema byt, dle meho, kompletni servisni / dilenska prirucka, ale shrnuti kladu, zaporu, seznameni a co nejobjektivnejsi posouzeni kvalit vozu, aby si \“normalni lide\“ mohli udelat obrazek. Pochybuju, ze nekdo z tech lidi, co si to prectou, se budou zajimat o to, jestli se do toho da doma dobastlit tempomat. Howg
A na jaký auto jste si PP dodělával? A měl byste případně návod? Já mám auto bez PP (nikdy se do něho ani nedával), ale rád bych si ho zkusil dodělat.
pokiaľ sa do vášho auta nikdy PP nedával, napíšte do googlu \“univerzalni palubni pocitac\“
chodte na link, ktory ma nadpis \“Univerzal PP\“, kedze nechcem robit reklamu, firmu nepoviem, ale uz som o tomto zariadeni pocul, ze funguje.
Ahoj, taky jsem mel tuhle majdu, supr spolehlive vozitko, ale nevim,jestli po deseti letech toto auto doporucit jako ojetinu. To moje bylo po ca 100t km na nasich silnicich zrale na prevareni, zacalo se cele kroutit a vrzat. A nerekl bych, ze to melo neco spolecneho s podvozkem, spise povolila kastle. Dneska uz bych ji oznacil, po strance pasivni bezpecnosti, za nebezpecne auto, ale rad na ni vzpominam
Nedá mi to a musím reagovat na článek a komentáře o M 626 GF.Dle mého názoru je to auto poměrně povedené a rozdíl oproti předchozí řadě dost značný ,především v tuhosti karoserie,vnitřním prostoru a celkové přívětivosti interieru.Bohužel je na autě znát ,snaha o snížení výrobních nákladů a dost ostrouhaná komfortní výbava.Mně nejvíc chybí bederní opěrka sedadla řidiče (měla jí i 626 z roku 85),osvětlení kaslíku v noci a dveří při otevření.Ve staré mazdě (GD) byl šuflík pod sedadlem spolujezdce atd.Naopak jsem spokojen se spotřebou a celkovou funkčností elektrověciček až na žárovky podsvětlení ovládání aut. klimy.Tak že malá oprava recenze: tlačítka podsvícena jsou ,ale odcházejí žárovky a jsou atypické a k mání pouze v Mazdě za nekřesťanských 160 Kč /kus.O korozi se nemá cenu rozepisovat,taky už to není žádná novinka a po 14 letech to prostě rezne.Na stranu druhou hnijou jen lemy a spodky dveří a mých obou aut i pravej přední podběh cca 4 cm 2 u držáku silentbloku,podlaha a nosné části držía jsou netknuté.Další opravu recenze bych viděl ohledně předních světel(mně svítí hodně slušně)Nejsou japonská ale od Bosch, tudíž tady asi soudruzi z Japonska neudělali chybu,chyba je u \“dokonalých\“ Německých sousedů.
To co je u těchto aut protivná závada: při větším kilometrovém proběhu,vysoká spotřeba oleje( což u předchozích typů 626 nebylo)Tento průšvih se dá připsat na vrub rádoby-ekologii: auto plní Euro 2(na rozdíl od předchůdce s téměř stejným motorem ten má Euro 1),výrobce snížil písty a rozměr a předpětí píst. kroužků a ty se po čase zapékají a způsobují zvýšenou spotřebu oleje (proniká do spalovacího prostoru).S tím souvisí další závada,kolísání volnoběhu = zanesený bajpás škrtící klapky( přes EGRventil je přisávána část zplodin zpět do sání a znečišťuje klapku a kanály v ní.
Oba problémy ohledně spotřeby oleje se dají řešit poměrně jednoduše a za relativně přijatelné finanční náklady ( pokud si to člověk nemusí nechat dělat a má možnost to řešit svépomocí).Pomůže výměna pístních kroužků a těsnění dříku ventilů.Výbrus většinou není nutný,ovalita válce bývá v toleranci a u obou motorů co jsem dělal nebyly ani rýhy a honování jak u nového motoru.Kroužky z Japonska vyšly na cca 2000Kč a gufírka ventilů 30 Kč za kus x16.Další náklady jsou v různých těsněních a simerincích na motor,ale ani to nebylo o nic dražší než na jiné značky aut.Rozhodně to je dle mého názoru lepší varianta ,než kupovat za 15000Kč pochybný motor z vrakáče o kterém nic nevím. No a k té klapce: vymontovat, co jde rozebrat rozebrat a vyčistit od usezenýho bordelu.Složit ,namontovat zpět a volnoběh drží.Ještě jedna věc mne napadá co byla zmíněna v recenzi: snímač ABS opravdu odchází většinou levý zadní ,ale cena je cca 900Kč (na aukru) a výměnu zvládne i průměrně šikovný člověk.Snad jen že konektor je pod pevným polštářem zadního opěradla a to je na jednom šroubu dole mezi sedákem a opěradlem.Co se týče podvozku: ramena se opravdu nevyplatí kupovat celá,jdou vyměnit jak silentbloky tak spodní čep a na trhu jsou i kvalitnější náhrady než má výrobce origo.Tyčky stabilizátoru jsou k mání od cca 200 Kč a někdy bývá vytlučené i uložení stabilizátoru vpředu i vzadu a to se vyplatí koupit v Mazdě (vydrží nejdéle a cena je směšná). Tlumiče vydrží dost ,ale krycí manžety pístnic jsou z plastu a praskají a upadnou,vyplatí se je kontrolovat.Jak upadnou ,tlumič oklepou kamínky a zničí se těsnící kroužek tlumiče a vyteče olej a je po.Jinak už nevím co by u tohoto auta vyžadovalo nějakou zvláštní pozornost.Snad jen že klima většinou ujde díky prooxidovné hliníkové trubce na pravém předním podběhu nebo spíš nosníku.Je tam držák zmiňované trubky a ten je ocelový na hliníku a pod ním to po čase fouká. Jinak auto, podle mne ,jako celek funguje dobře a to co odchází v podstatě souvisí z věkem ,zacházením a najetými Km.Mám možnost srovnání,protože jsem vlastnil všechny generace 626 a tak o nich trošku vím. Hodně šťastných kilometrů a ať nám ty Mazdinky dlouho vydrží
ahoj, je to sice prkotina, ale podsvícení ovládání klimy Ti nefunguje. Osvětlená je (mám z r. 1998 úplně stejný model). Jinak hezký článek, díky za něj.