Čtenářský test Mazda 6 2,5i Wagon 2013

7 fotografiíMazda 6

Hodnocení Mazdy 6 optikou redaktorů motoristických může být zcela odlišné od pohledu dlouhodobého uživatele z řad veřejnosti. Anebo také ne.

Diskuze

17 komentářů

    Lojzik

    Neuvěřitelná spotřeba je samozřejmě nesmysl. Spotřebu to má v mezích fyzikálních zákonů. Mazda neumí zvednout účinnost spalovacího motoru a různě vymazlené přístupy k eliminaci ztrát maj dnes všichni. Spotřeba je v zásadě daná třema klíčovýma atributama – velikost auta, hmotnost auta a především řidičem a jeho stylem. Mazda 6 se může zdát, že žere míň než jiná auta. Ale bude to zejména tím, že díky absenci turba nemá výkon v nízkých a středních otáčkách a tedy nemá jak ten benzít žrát. Takže člověk poněkud oželí dynamiku – ne že by to něčemu vadilo – no a „neuvěřitelná spotřeba“ je na světě. Fakticky je to ale omezená dynamika proti jiným autům. Ten 2.5l motor je tak nějak konkurent pro koncernové 1.8 TSi. Dvoulitr TSi už je úplně jiná kategorie. Takže tak je třeba se k tomu zázraku stavět. Tím nijak Mazdu nechci hanět, jezdil jsem výhradně Mazdy 18 let a byl úplně spokojenej.

    XXX

    Ješte nezapomeň na účinnost motoru, která je lepší. Nechci brát autosalon, jako dogma, ale jejich pár let starej srovnávací test, je minimálně k zamyšlení.

    Khqsc

    Prosim, tyhle reci si nechte pro kamarady u piva. Ti tomu snad verit budou.

    Spotreba spalovaciho motoru s ottovym cyklem je v prvni rade dana termodynamickou ucinnosti. Staci se podivat na reseni problemu na http://reseneulohy.cz/412/ucinnost-ottova-cyklu. Je tam predevsim videt, ze termodynamicka ucinnost zavisi na rozdilu teplot. Pres stavovou rovnici plynu je teplota svazana s objemem a tlakem. Tudiz je mozne zvysovat ucinnost zvysenim rozdilu tlaku v cyklu, tedy zvysenim kompresniho pomeru. A to je presne to, co Mazda dela.

    Ta uvadena spotreba je naprosto realna. S 6 valcovym 3 litrovym atmosferickym BMW s 200 kW vykonu se lze jezdit za 8.5 l/km. Takze neni nejmensi duvod si myslet, ze ta podstatne slabsi a lehci Mazda to nezvladne za tolik, kolik autor clanku pise.
    Ani dynamika neni tak strasna, jak pisete. Do rychlosti 100 km/h je rozdil dynamiky 121 kW Mazdy 6 (pricemz ta s 2.5 l motorem ma vykon neco pres 140 kW) oproti vyse zminenemu BMW zaznamenatelny jen, pokud se na to clovek vylozene zameri a nebo slape tomu BMW az na podlahu.
    Vzhledem k tomu, ze s tim uvadenym BMW maji velike problemy i ‚ikonicke zavodaky Ostavie RS‘, tak na tom s dynamikou asi nebude az tak zle a bude jej mozne pouzit jako etalo pro srovnani s Mazdou.

    Lojzik

    Nojo, ještě tak vědět, o čem píšu. Nikde jsem netvrdil, že by spotřeba neseděla. Jen říkám, tu spotřebu zvládne při stejné dynamice kdejaké jiné auto stejné třídy. Ta spotřeba není ničím až tak vyjímečná. Většina aut podobného maximálního výkonu a velikosti bude baštit o něco víc, protože budou mít turba a tedy větší výkon v nejpoužívanější části otáček a tedy se s nima bude jezdit o něco dynamičtěji. To dynamičtěji platí pro běžný cestovní režim. Ne pro maximální výkon. Ta Mazda má jistě těch svých cca 190 koní, ale jsou až ve vysokých otáčkách, kam se to normálně nehoní. Turba mají výkon přesně tam, kde se to běžně používá. A když tam ten výkon je, lidi ho používaj a když ho používaj .. ono to něco sežere. Jak ostatně píšete, možná máte nějaký základ termomechaniky, tak jistě rozumíte, že ten výkon se platí spotřebou. Nakonec ani ten kompresní poměr nejde zvyšovat donekonečna, nehledě na to, že při částečném zatížení tam stejně nejde tolik vzduchu, aby se to reálně dostalo na ten kompresní poměr. Moje výhrada byla čistě vůči termínu „zázračná spotřeba“. Prostě proto, že na tý spotřebě žádný zázrak není.

    McMac

    Dobry den,

    jen k te dynamice do 100 km/h – ten rozdil tam citit je a to hned, protoze prubeh kroutaku toho 3.0 sestivalce je nekde jinde.

    SM

    No tak jak koukám, tak když už to má slušnej motor (2.5 benzin) tak zas neni ve verzi awd… takže pro mě auto k ničemu. Už nechci nic jiného než awd 🙂 a ty trapné keci od lidi co čtyřkolou v zivote nejeli a tvrdi ze je to v cr k nicemu si muzete strcit za klobouk 😉

    Pete

    Aha, Dakar vyhraje zadokolka, páneček potŕebuje na asfaltu 4×4 …

    McMac

    To jste laskav, že jste nám sdělil jedinou správnou variantu.

    McMac

    Ono stačí si zajet do Rakouska do hor, kde většina aut na sněhu, co tam jezdí, jsou normální focusy apod.

    Ale tak mě se ještě nestalo, že bych jel do nějakého střediska a byl by problém.

    Mě zase nenamluví všichni ty s AWD systémem, kde se připojuje zadek (nikoliv moderní xDrive, quattro apod), že nic lepšího není. Mě třeba bohatě postačuje moderní RWD, kdy je rozložení 50:50. V tom ale zase hodně lidí taky nejelo 🙂

    Miguel

    Mam stejne auto, jen facelift – 2016, spotrebu ve meste mam v zime za 10, v lete za 9. Plne nalozene na dovolene jezdi i pod 7. Pro me je to velke prekvapeni, pri koupi jsme byl smireny i se spotrebou 14+. Pred timto autem sem mel Lexus IS 2.2 diesel a s tim sem jezdil skoro se stejnou spotrebou.

    Petr K.

    Osobně bych si atmosférický motor už nekoupil. Pro mě je auto hlavně o tiché, plynulé a pohodové jízdě. Samozřejmě výkon potěší, ale nestojím o to abych se pro něj musel šplhat někam do otáček. Takže já naopak turbomotory miluju a tu prodlevu v odezvě na pedál plynu jim s radostí odpustím. A že nemají výkonovou špičku? A proč ji sakra potřebuju, když mi to nejlepší dají hned na začátku?

    Co se týče spotřeby, hrozně mě baví, když se lidi diví, že 1,4 TSI žere někdy víc, než atmosférický 2,0. No jistě že ano, když s tím skoro i na zvýšený volnoběh jezdí svižněji, než se kdy dalo jezdit s tím vytočeným dvoulitrem. Fyzika se okecat nedá. Když chci rozpohybovat tunu a půl železa, něco to stojí a i razantní zvýšení účinosti v řádech jednotek procent mi ušetří tak maximálně decilitry paliva. Obecně vůbec moc nechápu tu honbu za o deci nižší spotřebou v diskusích. Spočítejte si amortizaci auta, servis a běžnou údržbu, pojistky, poplatky… jestli si auto řekne o litr na 100 km víc (takže cca. 32 Kč) mi přijde jako docela marginální.

    XXX

    Chvála atmosféře :D. Ne vážně, chápu důvody obliby turbomotoru, sám s ním jezdím často, ale do svého pokud budu mít možnost rozumné atmosféry, využiju-ji. Turbo jede, ale je takový „tupý“ a nudí mě a já se rád jízdou i bavím (samozřejmě hodnotím běžně dosažitelnou kategorii aut a ne například Porsche, s tím nemám zkušenosti) a taky mi vyhovuje že při běžné jízdě (v ranní koloně do práce) se v pohodě vejdu do spotřeby udávané výrobcem (což je kromě zimy pod 4L) Každopádně ať už si zvolíme tak nebo onak, je obrovská výhoda že si zvolit můžeme.

    Petr K.

    No jasně, však já také neříkám, že kdo chce atmosféru, je mimo. Je to o vkusu a preferencích. Jen jsem chtěl ukázat, že i někdo, kdo má auta rád a baví ho, může mít dost důvodů k tomu, aby měl rád turbomotor a upřednostnil ho před atmosférou. Dost mě tu totiž otravují někteří křiklouni ve stylu „ty oturbené downsizované potvory může chtít jen pablb nebo někdo, kdo autům nerozumí“. Stejně jako mi přijde nesmyslné tvrzení, že kdo „chce a umí řídit, potřebuje atmosféru a ten kdo jí nechce tomu houby rozumí“. Toho je tu taky spousta. 😀

    Kilmore

    Njn, člověka ale hlavně mrzí, že těch atmosfér je méně a méně. A také že turbomotory všichni mají spojené s „krouťákem“. Ono se turbo dá použít i docela jinak, a sice k posílení výkonové špičky. Bez urážky, ta dnešní móda „silného spodku“ je spíš důsledek toho, že dnes už jezdí každá mamina a také ti chlapi, kteří nemají pro mašinu žádný cit, takže na to tupě šlapou bez ohledu na aktuální otáčky.

    Viktor_EX

    Měli jsme spoustu aut. Kromě jiných i dobře fungující Subaru Leone Coupe 1,8Turbo Mod 88. A pak spousty Accordu 2,0 / Aerodeck 2,2, Mazdy 2,0 GT, 2,2i apod. To kupátko od subaru jezdilo pěkně, mělo automat, v německu po dálnici 160kmh vzalo asi 8 litrů. Ve meste o dost vic.
    Jenze ať tak nebo tak, dnes je hustota provozu tak velka, že na státnici stejně jedeš jen 80-100kmh a předjíždění nic nepřinese. Na 100 kilometrech divokého předjíždění s „moderním autem“ najedeš 5 minut, než když pojedu v koloně. A to je potom uplně jedno, jestli mám atmosferickýho accorda 2,0i z roku 87 se spotřebou 6,2 litru, nebo nejmodernejší výkřik techniky 1,0i s turbem a krouťákem jak 3,0 V6 se spotřebou 5,7 litru.
    Na dalnici už se také nesvezeš, tady to víc jak 130 nejde a v nemecku je takový provoz, že jízda víc jak 120kmh je systém brzda plyn. A když už se to otevře, tj. dálnice se třemi pruhy a je volněji, tak v levým stejně jezděj nad 160kmh-trvale jen 2,0 TDI/CRDi a víc.
    Takže pokud netrávím alespoň 50-60% svých kilometrů na dálnici s cílem 200km a víc, pak je i dnes atmosfera velmi rozumné řešení. Hlavně to slibuje bezproblémovost.
    Stejně tak je pitomost kupovat TDi pro manželku na nákupy do města a pro děti do školy.
    Osobně bych považoval za výbornou moderni jednotku motor 1,8 litru s turbem v benzinu, s vykonem kolem 160k 300-350Nm, ale s příslibem spolehlivosti. Motor 2,0TSI s 280k je pitomost, protože se to bude srát stejně jako všechny vyhoněný motory.

    Rampa

    Mmm… tu už mám nějakou dobu v hledáčku. Pokud se něco nepo**, tak snad na podzim budem měnit auto za lepší kousek. Snad do té doby ještě spadne cena a pak se zajdu podívat do nějakého většího bazaru, mám dobrou zkušenost s áčkama.

    Hanz

    je to dobry auto, jen se asi casem okouka, je to solidni japonec … Mazda its OK

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist