Čtenářský test Mazda 6 2,5i Wagon 2013

Hodnocení Mazdy 6 optikou redaktorů motoristických může být zcela odlišné od pohledu dlouhodobého uživatele z řad veřejnosti. Anebo také ne.

Mazda 6 patří mezi naše oblíbená auta, to nejenom že nepopíráme, ale průběžně prezentujeme, dokladem jsou třeba naše dlouhodobé testy a pokud máme vzpomenout na jednu jedinou zásadní věc, bude to geniální atmosférický benzínový čtyřválec. Nade vše nás zaujala kultivovanost, dostatečná dynamika, neuvěřitelná spotřeba a to prosím bez přeplňování… Teď tady máme zkušenost jedno z vás, čtenářů, která se týká jiné motorizace.

Jde o Mazdu Mazda 6 2,5i Wagon s automatickou převodovkou z roku 2013. Níže tedy původní text s lehkou redakční úpravou. Není třeba opakovat co již bylo popsáno ve vašem článku ohledně prostoru, jízdních vlastností a výbavy. Domnívám se, že jsou některé detaily jež ztrpčují život u mé první verze. Především navigace TomTom. Dále je to i-stop, jež se nedá trvale deaktivovat. To lze jen po každém nastartováni.

Ohledně adaptivního tempomatu. Jak jste uvedli pracuje do 30 km/hod. Pak se vypne. Ale v příručce je uvedeno, že také pracuje při rychlostech do 30 km/hod, to je při jízdě v koloně, kdy má auto zastavit, aby nedošlo ke kolizi s v předu jedoucím vozidlem. Toto jsem doposud neměl možnost vyzkoušet (nemám potřebnou matraci, kterou bych před vozidlo postavil).

Automatická převodovka: je to takový klouzavý automat. Vynikající při jízdě v koloně. Necuká a rozjíždí plynule. Ale v momentě, kdy mu naložíte, začne rychlosti řadit velmi rychle. Plynový pedál má totiž dvě polohy. Při došlápnutí až na „podlahu“ se motor začne vytáčet až k 6000 ot/min.

Automat má ale i nedostatky. Při ustálené dálniční rychlosti 130 km/hod motor točí pouhých 2500 otáček, a pokud dojde k „prošlápnutí“ plynového pedálu, je automat zmaten a trvá mu cca 1 vteřinu, než si to přebere a odřadí až na 4. rychlostní stupeň.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Výhodou je, že lze řadit ručně a to logicky – vřed dolů a vzad nahoru nebo pádly pod volantem. Něco ke spotřebě: máte pravdu v tom, že v Čechách jsou škarohlídi, kteří jak slyší o benzínu a vyšším obsahu motoru, tak jdou do mdlob, že je auto „sežere“. Mazdu 6 mám již od první verze, jež měla objem motoru 2,3. Následně od roku 2010 Mazdu 6 2,5 až po současnou verzi z roku 2013. Vše benzín. Při stejných jízdách je spotřeba nižší o 2 – 2,5 l/100 km oproti první verzi.

Při jízdě mez Hradcem Králové a Pardubicemi při rychlosti do 100 km/hod se spotřeba pohybuje v rozmezí 5,5-6 l/100 km. Pokud jedu Hradec Králové – H.Týn a zpět, tak vykázaná průměrná spotřeba je v rozmezí 6,9 – 7,5 l/100 km.

Záleží na počasí, v současné době, v lednu 2017, jsem doposud jezdil jen po městě v Hradci Králové a spotřeba se ustálila na 8,8 l/100 km. Používám benzín, ač nemusím, od nejmenované čerpací stanice s oktanovým číslo 100. Neušetřím v Kč nic, ale najedu na jednu nádrž cca až o 150 km více, dle způsobu jízdy.

text: Milan Novák, foto: Mazda

6.2.2017 8:14

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist