Čtenářský test Mazda 6 2,5i Wagon 2013

Hodnocení Mazdy 6 optikou redaktorů motoristických může být zcela odlišné od pohledu dlouhodobého uživatele z řad veřejnosti. Anebo také ne.

Mazda 6 patří mezi naše oblíbená auta, to nejenom že nepopíráme, ale průběžně prezentujeme, dokladem jsou třeba naše dlouhodobé testy a pokud máme vzpomenout na jednu jedinou zásadní věc, bude to geniální atmosférický benzínový čtyřválec. Nade vše nás zaujala kultivovanost, dostatečná dynamika, neuvěřitelná spotřeba a to prosím bez přeplňování… Teď tady máme zkušenost jedno z vás, čtenářů, která se týká jiné motorizace.

Jde o Mazdu Mazda 6 2,5i Wagon s automatickou převodovkou z roku 2013. Níže tedy původní text s lehkou redakční úpravou. Není třeba opakovat co již bylo popsáno ve vašem článku ohledně prostoru, jízdních vlastností a výbavy. Domnívám se, že jsou některé detaily jež ztrpčují život u mé první verze. Především navigace TomTom. Dále je to i-stop, jež se nedá trvale deaktivovat. To lze jen po každém nastartováni.

Ohledně adaptivního tempomatu. Jak jste uvedli pracuje do 30 km/hod. Pak se vypne. Ale v příručce je uvedeno, že také pracuje při rychlostech do 30 km/hod, to je při jízdě v koloně, kdy má auto zastavit, aby nedošlo ke kolizi s v předu jedoucím vozidlem. Toto jsem doposud neměl možnost vyzkoušet (nemám potřebnou matraci, kterou bych před vozidlo postavil).

Automatická převodovka: je to takový klouzavý automat. Vynikající při jízdě v koloně. Necuká a rozjíždí plynule. Ale v momentě, kdy mu naložíte, začne rychlosti řadit velmi rychle. Plynový pedál má totiž dvě polohy. Při došlápnutí až na „podlahu“ se motor začne vytáčet až k 6000 ot/min.

Automat má ale i nedostatky. Při ustálené dálniční rychlosti 130 km/hod motor točí pouhých 2500 otáček, a pokud dojde k „prošlápnutí“ plynového pedálu, je automat zmaten a trvá mu cca 1 vteřinu, než si to přebere a odřadí až na 4. rychlostní stupeň.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Výhodou je, že lze řadit ručně a to logicky – vřed dolů a vzad nahoru nebo pádly pod volantem. Něco ke spotřebě: máte pravdu v tom, že v Čechách jsou škarohlídi, kteří jak slyší o benzínu a vyšším obsahu motoru, tak jdou do mdlob, že je auto „sežere“. Mazdu 6 mám již od první verze, jež měla objem motoru 2,3. Následně od roku 2010 Mazdu 6 2,5 až po současnou verzi z roku 2013. Vše benzín. Při stejných jízdách je spotřeba nižší o 2 – 2,5 l/100 km oproti první verzi.

Při jízdě mez Hradcem Králové a Pardubicemi při rychlosti do 100 km/hod se spotřeba pohybuje v rozmezí 5,5-6 l/100 km. Pokud jedu Hradec Králové – H.Týn a zpět, tak vykázaná průměrná spotřeba je v rozmezí 6,9 – 7,5 l/100 km.

Záleží na počasí, v současné době, v lednu 2017, jsem doposud jezdil jen po městě v Hradci Králové a spotřeba se ustálila na 8,8 l/100 km. Používám benzín, ač nemusím, od nejmenované čerpací stanice s oktanovým číslo 100. Neušetřím v Kč nic, ale najedu na jednu nádrž cca až o 150 km více, dle způsobu jízdy.

text: Milan Novák, foto: Mazda

6.2.2017 8:14

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist