Čtenářský test: Honda Accord 2,4 Type S

Honda Accord 2,4 Type S, roku výroby 2010? V dalším čtenářském testu, tedy z pera (nebo spíš klávesnice) jednoho z vás.

RADOSTI
Prostorný interiér (šířka); točivý atmosférický motor; atraktivní design; dobré dílenské zpracování; krátké a přesné řazení; jízdní vlastnosti; výborné přední sedačky; kvalitní audio Bose

STAROSTI
Na danou třídu méně místa pro kolena na zadních sedačkách; některé plasty v interiéru působí lacině; zbytečně silný posilovač řízení

Hondu Accord 2,4 Type S jsem si vybral jako nástupce mé dosluhující Octavie RS I.generace. Chtěl jsem auto, které bude mít dostatek síly, benzinový motor, manuální řazení, bude dobře vypadat a alespoň v rámci možností si člověk za volantem užije trochu zábavy. Když se pak naskytla možnost koupě nového Accorda za velmi zajímavou cenu, nebylo co řešit.

S Hondou Accord jezdím dva roky a za tu dobu jsem najel zhruba 80.000 km. Za celou dobu jsem s Hondou měl jediný problém, který byl vyřešen v rámci záruky. Jednalo se o zablokování zadní brzdové destičky, což se prý u daného modelu Accordu občas vlivem uvíznutí nečistoty stává. Jinak mohu opravdu potvrdit onu pověstnou japonskou spolehlivost.

Můj Accord byl vyroben ve verzi Type S, která se od ostatních liší jak v exteriéru (jiné přední a zadní nárazníky, plastové prahy, 2 koncovky výfuku, 18“ palcová kola), tak v interiéru (sportovní hliníkové pedály, hlavice řadicí páky, červené podsvícení přístrojů, polokožené sedačky). Výbava vozu je celkem bohatá a nic zásadního mi v ní neschází.Hodnocení vzhledu je věc čistě subjektivní, ale mně se Accord, zejména ve verzi Type S, opravdu líbí. V záplavě koncernových aut působí v Čechách vskutku osvěžujícím dojmem a mezi nudou a šedí českého vozového parku opravdu vyniká. Svěží design interiéru koresponduje s atraktivním zevnějškem. Kvalita zpracování je bezchybná, jen některé plasty působí na danou třídu lacině, ale na japonské poměry se jedná o nadprůměr.

Např. stávající Mazda 6 by mohla jen tiše závidět. O kvalitní ozvučení se stará audio systém od Bose, což je opravdu jiná muzika než příplatkové šumítko z Octavie. Za zmínku také stojí vynikající mohutné polokožené sedačky, které mají velmi dobré boční vedení a zároveň jsou pohodlné na dlouhé cesty. Ideální polohu za volantem si najdete snadno, sedačku lze nastavit příjemně nízko a volant je nastavitelný ve dvou osách v širokém rozsahu. V příčném směru je uvnitř místa opravdu dostatek (Accord je nejširší ve své třídě), podélně už je to trochu horší. Na vině jsou ony mohutné přední sedačky. Nicméně se nejedná o nic tragického a cestující průměrného vzrůstu nebudou mít s místem problém.


Interiér Hondy Accord je svým způsobem nadčasový. A přehledný.

Naladění podvozku je o něco tvrdší než u ostatních verzí Accordu, nicméně i na osmnácti palcových kolech je auto na dané podmínky rozumně komfortní. Rozhodně není podvozek prkenný, jak jsem tomu byl zvyklý u Octavie RS a neodskakuje na rozbitých okreskách. Celkově hodnotím jízdní vlastnosti Accordu Type S opravdu vysoko. Co mi trochu trápí je přeposilované řízení s malou zpětnou vazbou, což zejména u verze Type S zamrzí.Motor je poctivý atmosférický čtyřválec s proměnným časováním ventilů (i-VTEC) o objemu 2,4 litru a výkonu 200 koní při 7000 ot./min. To nejlepší ze sebe vydává po překročení 5000 otáček, kdy nabírá druhý dech a za podmanivé zvukové kulisy letí ručička otáčkoměru až k hodnotě 7500 otáček, kdy zasáhne omezovač. Ovšem ani v nízkých a středních otáčkách neodmítá spolupracovat a plynule zrychluje.



Kufr, zajímá vás kufr? V rámci kategorie stačí, ale Mondeo má větší.

Dlouhodobá průměrná spotřeba se pohybuje mezi 8 a 9 litry na 100 km při svižné jízdě. Při defensivním stylu jízdy a poslouchání rad indikátoru řazení lze dosáhnout i průměru kolem 7 litrů. Naopak i při agresivním stylu jízdy se průměrná spotřeba nepřehoupne přes 10 litrů. Celkově vzato považuji motor za opravdu povedený, jak z pohledu výkonu, tak spotřeby. Bohužel, je to ohrožený kousek, jeden s posledních svého druhu…

DOPORUČUJEME: 5 zaručených rad, jak snížit spotřebu

Takže verdikt? Není „v naftě“, takže netáhne odspoda jako parník a nežere 3 litry nafty ulité ze služební dodávky. Není „v kombíku“, takže na chalupu, kterou nemám, nepřevezu půlku krámů z akčního letáku diskontu, ve kterém nenakupuji. Nestojí na každém rohu, takže na parkovišti nemůžu hrát bojovku a půl dne ho hledat s GPS v ruce. Nekrade se, takže si při ranní cestě z bytu na ulici neužiji žádný adrenalin a nedám 2 měsíční platy za pojistku. Nemá křídlo a turbo pro každý den, takže si nepřipadám jak pilot speciálu WRC a řídím bez helmy. V servisu nenechám ranec, protože to není lidové auto. Nemá 7 míst., takže v něm nemůžu do školy vozit 6 dětí, ani na něj nemám neomezenou záruku 100 let, není jednoduše chytré…pro boha, co jsem si to vybral!

Jan V.

24.11.2012 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist